Translate

.

.

lördag 5 mars 2016

Recept



Den här salladen måste jag bara prova, ser ni att läsa receptet?
Ser att inte alla kan se vad det står så jag skriver av receptet:

 1 liter gröna salladsblad
 1 dl färska skalade ärtor
5-8 stjälkar sparris trimmade och skurna i 5 cm bitar
4-5 inlagda rödlökar
0,6 dl färsk mynta
1 tsk sherryvinäger
1 msk virgin olivolja
Salt och nymalen svartpeppar



Det gäller att passa på medan järnet är varmt.
Överallt byggs och renoveras det....



Hjärtinfarkt för kvinnor kan se lite annorlunda ut för kvinnor än för män, men
här är några symtom som kvinnor skall se upp med.
Fem av dessa  symtom har jag och har haft i flera år, men det är aldrig några fel när jag tar prover så jag har slutat att gå till doktorn.
Min far dog av hjärtinfarkt så det ligger nära till hands att drabbas.




Ute är det grått men än så länge torrt 1 plusgrad och vad man skall göra
med den lilla plusgraden vet jag inte, hi hi hi....



Glad lördag mina solstrålar!


Kram, K



22 kommentarer:

  1. Receptet kan jag inte läsa, annars har du en bra och tydligt bloggskrift.
    Jag har 3 plusgrader. Jag ska ta dem alla tre och ut och gå, tänkte jag. Ibland får jag tvinga mig ut.
    GodLördagsFörmiddag KL ♥

    SvaraRadera
  2. Kan inte heller läsa receptet. Snöat hos mig har det gjort tidigare under dagen (just nu uppehåll) minus 1 grader. Lördagskram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu har jag skrivet så det går att läsa.... ☺

      Kram ♥

      Radera
  3. Jippiiii....jag kan läsa receptet. Hmm....Det var märkligt. Nåväl...

    Hos mig är det 2plussgrader, och dom två gradernaär jag glad över, för det kunde varit värre ....typ 22 eller så? Snackar "minus" nu.

    Nä nu ska jag sparka ner till ica-affärn. Jag tänkte göra en god middag idag.
    Det blir fläskkotletter med sambal olek.

    LördagsKRAM från jag.❤ till dig

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag kan också läsa det, skumt....

      Hoppas det gick bra med sparkandet...

      Kram på dig ♥

      Radera
  4. Receptet ser och låter mycket gott ut. :-) Tack för tipset och fin helg till dig. Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Trevlig söndag på dig och kram ♥

      Radera
  5. Låter gott det där receptet, bra att du skrev av det, lite svårläst var det för mig i alla fall.
    Idag, inget bra utomhusväder, mulet, grått och regn i luften.
    Hjärtinfart har många av min mammas syskon drabbats av och även en bror till mig. Svårbedömda symtom tydligen, hos en del.
    Gå du och kolla dig med blodprover så de kan följa ditt kolestrolvärde, någon gång per år, kanske.
    Hoppas att du får en trevlig helg.
    Varm kram till dig och sköt om dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var dum av mig att inte skriva ut receptet från början, men nu har jag skrivit ut det.... :)
      Jag vet det du skriver men alltid visar mina blodprov bra....

      Varm kram ♥

      Radera
  6. Jag har de flesta av de där symptomen just nu (förutom smärtorna i bröstet kanske) men anar att det beror på att jag har... influensa...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har haft influensasymtom från och till i flera år, så jag antar det är influensa eftersom alla prov är så bra....

      Kram ♥

      Radera
  7. Sallad är gott! Kul att testa nya varianter.

    SvaraRadera
  8. Har lärt mig att man aldrig ska googla sjukdomar. För då är man död innan man läst klart;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Googla sjukdomar för man göra efter sunt förnuft.... :))

      Kram ♥

      Radera
  9. Jag är väldigt förtjust i sallader. Och den här såg väldigt god ut!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Nu får du en kommentar om fredagen och lördagens inlägg på söndag;
    Stor kram sköna dam i stor stad :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Stor kram från mig och söndagen ♥

      Radera
  11. Mmm... Vilken fräsch och god sallad :D

    Kram och glad söndag trots temperaturen ;-)

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.