Translate

.

.

lördag 12 mars 2016

Mindfulness målarbok för vuxna





Fänkål har jag faktiskt inte tillagad tidigare, borde nog skämmas för det var det godaste jag ätit, jag stekte den bara och kryddade med salt och peppar och hade lite limesaft över.









Jag blir sakta bättre men att njuta av det fina vädret vi har är tyvärr inte möjligt, men kanske i morgon.....

Måste säga att de sista dagarna innan förkylningen släpper är de värsta, för då är man för pigg för att sova och för risig för att göra något. Denna tiden hamnar jag i tristess... Vad är då bättre än att ta fram Mindfulness målarbok för vuxna, där kan jag sitta och färglägga, behöver inte tänka utan bara vara, leka och använda mig av mitt inre som färgsätter.
Tack snälla du som jag mig boken, nu kommer den väl till pass... ♥

Glad lördag och tack för alla goa kommentarer, ni är för underbara. ♥


Kram, K




20 kommentarer:

  1. Det är många som använder dessa målarböcker för vuxna, å om de hjälper som terapi är det ju bara en bonus!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det förstår jag för det är ett otroligt bra sätt att bara landa i sig själv....

      Kram ♥

      Radera
  2. Då är det perfekt med en målarbok! Jag använder min flitigt och det ger en avkoppling som passar mig mycket bra. Just fänkål klarar jag inte av men annars så blir det mycket grönsaker och rotfrukter här.

    Kram och ha det så bra som det går <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Fänkålen kan man ju tillaga på många sätt, jag stekte min och den blev kanon men jag tror också att limen som jag pressade över gjorde susen....

      Kram ♥

      Radera
  3. Jag har förstått att det är många som använder såna målarböcker! Verkar roligt!
    Fortsätt nu att krya på dig!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar


    1. Ja, det är riktigt kul.... :)

      Kram ♥

      Radera
  4. Jag tror att jag har för dåligt tålamod för att måla sådär...

    Ha en härlig schlagerdag och kväll! :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. För mig var det perfekt nu när jag legat sjuk, det var bara en härlig syssla....

      Kram ♥

      Radera
  5. Fänkål står på tur i Hjo. Har nog smakat men inte som hemlagad.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tror inte jag ätit den alls tidigare, visste inte ens hur jag skulle göra med den, men det blev gott och nu vill jag ha mer... :)

      Kram ♥

      Radera
  6. Jag använder inte fänkål så ofta. Den är nog lite bortglömd i mitt kök, he he...
    Finns alla världens olika vuxenmålarböcker! Och böckerna har verkligen exploderat ute i handeln. Hur som haver är det roligt att målarböcker för vuxna har blivit så populära och visat sig vara en så bra avkoppling. Lördagskram och Krya på dig ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Då har du ju åtminstone ätit fänkål tidigare... :)
      Avkopplingen är total när man börjar färglägga, att lyssna på en ljudbok samtidigt är inte så dumt det heller.... :)

      Kram ♥

      Radera
  7. Så kul med en målarbok när man känner sig ut-tråkad.

    Underbar är du med.
    Fortsätt kryapådig och blir frisk nu.

    GladKram.

    SvaraRadera
  8. Skönt med något lagom att sysselsätta dig med. Och här kan pennan gå och du kan fortfarande vil adig i form.
    Fänkål har jag då och då använt i sallader och den ger en liten smak av laktits om den inte tillreds. Men jag ska också prova att steka den. Blir kansk enågot helt annat.
    Stor kram och fortsätt att krya på dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tror att limen som jag pressade över gjorde susen för fänkålen blev verkligen god.... Stor kram ♥

      Radera
  9. Dom där målarböckerna är det många som håller på med nu. Jag ser dom överallt på nätet..
    Hoppas att du blir piggare snart så du kan gå ut o njuta av det fina vädret. Maten såg riktigt god ut, jag har heller inte lagat fänkål innan, men det ska jag prova nu.
    Ha en mysig kväll, kramar ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Fänkål kan man bryta av många smaker med gissar jag...

      Kram ♥

      Radera
  10. Tack för fänkålstipset .. gott att vara mindful med färger!
    Kram på bättringsvägen goa du!

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.