Translate

.

.

lördag 19 mars 2016

Bosse Lidens tävling - Ögonblick som stannar kvar





Idag hängde jag på vår lekglada och härliga Bosse Liden tävling om att fånga ögonblick.
Uppgift ett: Fånga en kyrklocka där bara en visare syns. Här fångade jag tolvslaget och för det borde jag få tolv poäng, hi hi hi....

Uppgift två var att fånga ett trafikljus med gult sken:


Sedan fem valfria bilder:


Sittplatserna på Odenplan som aldrig öppnas....


Sittande pojke

Faktiskt lite lik Bosse själv när han sitter och  planerar inför sina romaner. ☺


Den här lilla hunden var jag bara tvungen att fota, det ser nämligen ut som han sitter och trycker ut chokladen för 19:- st ☺



Tanten själv ville ju också vara med på en bild.


Detta var mina bidrag till Bosses tävling.
Glad lördag alla fina juveler där ute.


Kram, K



36 kommentarer:

  1. Fina bilder! Inte för att jag vet vem Bosse är.

    Kram! <3

    SvaraRadera
  2. Bosse har många roliga lekar han.
    Du har ju fixat inlägget (Bosses utmaning ögonblick) jättebra.
    Rolig vovve...åsso fina du på slutet. Snygging där.

    Kramelikram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Idag passade uppgiften bra, jag skulle åt rätt håll och jag fick med både kyrkklockan och gult ljus... :)

      Kram på dig ♥

      Radera
  3. Oj va snabb du va! :)
    Bra jobbat!
    Får se om det bli nått för mig. Känner ingen leklust just nu! :(
    Ha en jätte fin kväll vackra du! ❤
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu va jag snabb va? ha ha....

      Kram ♥

      Radera
  4. Bra jobbat där! Har inte ens koll på Bosses tävling just nu. Har fullt sjå att fina mig ;)
    Ha det gott denna lördagkväll, själv ska jag känna mig säll. Då på fest jag drar, hoppas det finns något utav mig kvar ;)
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hoppas du har en jättetrevlig kväll....

      KL ♥

      Radera
  5. Snyggt jobbat! Själv är jag också på gång :D

    Kram <3

    SvaraRadera
  6. Snabbt och bra fixat - fina bilder! Jag har inte hunnit med än, men ska nog fixa ett inlägg före onsdag :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, du har några dagar på dig.... :)

      Kram ♥

      Radera
  7. Härligt! ,-)
    Jag ska oxå vara med är det tänkt, bara att hitta en kyrka med klocka??
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  8. Haha! Härligt fångat - hunden är helt klart allra bäst :-D

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hunden gjorde inget utan han satt som ha skulle göra det men det kom inget... Bara som info.... :D)

      Kram ♥

      Radera
  9. Bra jobbat! Inte minst tolvslaget som du fick med!! HA en skön lördag kväll ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tolvslaget tyckte jag var bäst... :)

      Kvällskram ♥

      Radera
  10. Oh vad fin du är vännen. Det är så roligt att se dig ♥
    Hoppas du får många poäng nu .. Det ser faktiskt ut som hunden är på väg att leverera något =)

    Ha en fin kväll, dröm sött kramar ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Men tack, då snäll du är... :)

      Dröm sött när det blir så dags.

      Kram ♥

      Radera
  11. Så kul med såna här bilder, och du är verkligen vacker! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så snäll du är men glöm inte att med selfie kan man lyckas med det mesta. :D))

      Kram ♥

      Radera
  12. Bra jobbat med bilderna! Kul idé :)

    Ha en fin fortsatt helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. En fin fortsättning på kvällen till dig med.

      Kram ♥

      Radera
  13. Bingo, där satt den eller ska jag säga de:-) Full pot för dig plus bonuspoäng för snabbheten antar jag. Härliga bilder från Vasastan. Å vilken snygg "tant" du är:-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tror inte vi fick någon bonus för snabbheten denna gången. :)
      Nu skall tanten sova, klockan är på väg att bli morgon.
      Kram ❤

      Radera
  14. Bra jobbat! Jag gillade alla bilderna men speciellt den sista!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så söt du är...:)

      Nattiskram ❤

      Radera
  15. Wow vilket sting i dina ögonblicksbilder!!!
    - och ja, statyn påminner om Bosse :-) Bilden av dig på slutet uttrycker ju pillimarisk ögonblickslusta :-)
    Skön söndagskram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hela livet är ju ett enda ögonblick. :D)

      Söndagskram ♥

      Radera
  16. Är det säkert att du tog "kyrkklockkortet" på dagen? Annars borde du fått tjugofyra bonuspoäng. :) Klarade du gula skenet på första försöket? Jag behövde två försök på mig och det var en del människor som glodde på mig.
    I min fantasivärld är det en belgisk hund som skiter ut dyr fin belgisk mörk choklad och då är nitton spänn skitbilligt. :) Vilken vacker tavla du avslutar med. Men det är ingen tant. <3
    Söndagskram från Ystad

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi, jag tog den på dagen så det blir bara en tolvpoängare :D))
      Jag kom till kyrkan 10 i tolv och stod och väntade och tittade på klockan som verkligen verkade så still. Några märkliga blickar fick jag allt... ☺ När äntligen klockan slog tolv så var lyckan total. Trafikljuset trodde jag att jag skulle missa för det var bara rött och grönt som kom fram, men nästan hemma så fick mitt gula ljus och då blev jag nästan överkört och folk stod och visade tänderna och visade mig knytnävar... :D)) Hi hi hi, kanske inte riktigt så illa men det kan bli farligt att ge sig ut på Bosse-lekar. :D))

      Kram på dig Bosse ♥

      Radera
  17. sv: Har försökt lära mig att äta morötter i alla år, men det går inte. Dom är INTE goda... Som tur är så har dom en sån bra färg, så dom är lätta att peta åt sidan ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hm, ja det är märkligt det där... Själv tror jag att jag äter allt i grönsak och frukt väg.... Men jag är säker på att man klarar sig utan morötter. :D))

      Kram ♥

      Radera
  18. Kul idé på tävling! "Comsi comsa - douze points" + full pott för sista bilden. :)

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.