Translate

.

.

lördag 6 februari 2016

Så vackert att det blir svårt att äta!





En bild på maten idag, champinjoner, rödlök, vitlök, ingefära, paprika röd och grön, tomater, mango och en burk majs. Kyckligfilé i bitar. Äts med tortilla chips chili. Utan att jag behöver säga något så ser ni väl ängeln i paprikan? :) Vad är det med mig och paprikor?






Har inte hört några av låtarna så jag vet inte vad som väntar....

En fin kväll till dig finaste varelse, väsen eller människa. ☺


Kram, K ♥



36 kommentarer:

  1. Min långa röda paprika var inte sån, haha! Men det var ju ingen grönsak, min var en rödsak.

    Bästa kvällen till dig, och mumselimaten.
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Grönsak som rödsak, hi hi hi....

      KL ♥

      Radera
  2. Fin ängel, absolut!
    Maten ser så god ut. Men jag är mätt och belåten och ska skynda mej till jobbet nu, snart börjar det!!!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är över nu och jag tyckte de två bästa gick till final. Petra och Gina skötte sig jättebra. :)

      Kram ♥

      Radera
  3. Du är för söt !!
    Stor kram och kärlek till dig sötnos !
    Ha en mysig kväll
    ❤️ Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Inte jag utan paprikan var söt! ☺

      Godnattkram ♥

      Radera
  4. Ska bli trevligt att sätta sig och se Melodifestivalen snart! Har inte heller hört låtarna.
    Änglar kan visa sig var som helst, hi hi.... Gott ser din mat ut att vara =)
    Ha en trevlig Mellokväll ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Man kan ju hitta värre saker i grönsakerna, he he... Att hitta änglar i dem det gör jag så gärna.... :)

      Godnattkram ♥

      Radera
  5. Oh vad gott .. Jag blev hungrig, jag har inte ätit nåt mer än en skål yoghurt i morse. Får värma mig nåt nu..
    Jag ser ängeln, det är lite roligt hur man kan tyda saker o ting.
    Ha en fin kväll vännen, kramar ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jo, man kan tyda lite hur som helst och efter humör....

      Godnattkram ♥

      Radera
  6. En ängel till en ängel ♥

    SvaraRadera
  7. God afton! Kanske får det nu bli "En ängel i paprikan" i stället för en ängel i rummet.
    Din mat såg väldigt frestande ut. Och tänk en egen ängel...Undrar om detta är ett "omen".
    Kram och natti

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ett omen? :)
      Jag tänkte jag kanske höll på att utveckla ett konstnärligt öga... hi hi..

      Godnattkram ❤

      Radera
  8. Hahaha! Det kanske är en ängeö, men jag ser mera en Alien. Inte bara klänningen utan även frisyren som påminner om Marge Simpsons lokk, dock inte i färg;-)

    Iofs skulle det även vara en modell som går catwalken.

    Helt underbar bild tycker jag:-) Nästa gång jag skär i en paprika ska jag kolla vad som finns i den. Ditt inlägg inspirerar ju bara till konstnärlig tolkning:-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, din fantasi är ju gränslös, du behöver ingen paprika för att sätta igång dig, du har redan allt inom dig, ha ha. ..
      Nu ser även jag modellen på catwalken :) men någon alien ser jag inte... ängeln är supertytlig... :)

      Godnattkram nu skall jag se
      härliga drömmar. ❤

      Radera
  9. Jag har ingen aning om Melodifestivalen alls. Måste nog uppdatera mig! Det var en riktig änglamat på bilden! Jag antar att det smakade himmelskt! Kramar

    SvaraRadera
    Svar


    1. Den smakade bra tack! :)

      Kram ♥

      Radera
  10. Absolut en ängel! :)
    Håller med dig helt om att Robin var bäst igår.
    Rolig och bra show som helhet också.
    Ha en fin söndag.
    Strax jobb för mig! :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hoppas du får en bra jobbdag med ett och annat skratt. :)

      Kram ♥

      Radera
  11. Paprikor är nästan som konstverk invändigt!

    Kram och trevlig söndag :D

    SvaraRadera
    Svar

    1. Visst är dom? Skall nog börja studera innehållet på mer innan jag äter... :))))

      Kram ♥

      Radera
  12. Mäh??? Åt du upp ängeln??? ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag viskar...... ja tyvärr!

      Kram ♥

      Radera
  13. Slurp å gottigottgott!
    Ha en fin dag såhär på "Tankens dag"

    Kramelikram till söta dig och ditt söta inlägg.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kramelikram till dig söta tantglad. ♥

      Radera
  14. Vacker och god tallrik. Hur mellon var vet jag inte, har aldrig någon lust med det.
    Trevlig söndag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är egentligen den stora tävlingen som är den roligaste, men nu tycker jag att programledarna är så proffsiga och mångkunniga så det är en ren fröjd att se....

      Kram♥

      Radera
  15. God förmiddag!
    Tycker väl bara att två bidrag var bra igår. Det ena var han Robin, och det andra var så dåligt att det blev kul med Bada naken på sergels torg :) ha ha
    ha en fin söndag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Skrattar gott åt Viktor och Samir... :)

      Söndagskram ♥

      Radera
  16. Jag tittar aldrig hur paprikan ser ut inuti. Jag bara skär. Men nästa gång ska jag minsann stanna upp och se vad som finns där inne :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar


    1. Ja, Ami du måste ta det lugnt med kniven på paprikan, det kan vara en hel ny värld som lever där inne..... :)

      Solig kram ♥

      Radera
  17. Det var länge sedan jag hörde av mig! Jag ser ängeln och tänker på dig fina bloggvännen.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Såklart du gör finaste du... Kram ♥

      Radera
  18. Ååh, den magiska paprikan skulle jag inte äta, utan låta ligga framme så länge den vill vara med. :)
    Hoppas din vecka blir bra! Kram! :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Fin ny vecka till dig Maja...

      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.