Translate

.

.

torsdag 25 februari 2016

Refectocil och röda kuvertet




Idag kom det röda kuvertet, alla dessa pengar vart tar dem vägen om man faller ifrån tro? Jag är så otroligt ointresserad av sånt här, av pengar också för den delen men några behöver man ju ha.. Hi hi.., jag valde själv mina fonder och det gjorde jag när det var aktuellt vilket var för väldigt många år sedan. 

Hur vet man vad dom är bra avkastning? så länge det byggs på har jag varit nöjd, men det var ju några år när alla rasade rejält... 
Ja jösses, kanske borde jag sätta mig in i detta lite, jag är en sån där vet vad jag har men inte vad jag får person. :D))

Fransfärgen kom idag så nu skall jag sätta av lite tid till dom rackarna.


Kram, K ❤️





22 kommentarer:

  1. Jag la om allt förra året.
    Om det var bra val av fond eller inte återstår att se.
    Å va snygga fransar du kommer få! :)
    Jag har jätte ljusa och behöver egentligen också färga dom eftersom jag inte orkar sminka mig till vardags.

    Ha en mysig kväll vännen.
    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hoppas du gjorde rätt.... :)

      Mysig kväll på dig, kram ♥

      Radera
  2. Fick också det röda kuvertet idag...och undrar stilla hur man ska klara sig när man går i pension?!
    Kram till Dig!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag blundrar och lever just bara för denna minut....

      Kram på dig ♥

      Radera
  3. Skönt att slippa måla fransarna varje dag! Ibland på sommaren färgar jag dem :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag färgade dem alltid förr och numera bara lite då och då. De blir lite tjockare med färg tycker jag.... Kram ♥

      Radera
  4. Pensionen är väldigt mager. Jag sa upp mig och gick 5 år tidigare, där missade jag pensionspoäng. Men man vet ju aldrig hur länge man lever, så jag ångrar mig inte ändå.
    Medellivslängden ökar och även pensionärerna, alla ska ha del av kakan, så det är inte konstigt man får pensionsminskning ibland.
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, jag vet inte jag.... :)

      KL ❤

      Radera
  5. Jag tror inte att jag tänker öppna mitt kuvert för jag blir lika irriterad varje gång så det får nog vara. På gott och på ont ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag öppnar och jämför, men jag förstår inte hur mycket fonderna bör ha ökar för att man skall tycka det är okej eller en katastrof..

      Kram ❤

      Radera
  6. För att ha så bra koll som jag har på det mesta har jag väldigt dålig koll på mina pensionspengar.....
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. He he, ja nånting måste ju falla bort från kontrollen. :)))

      Kram ❤

      Radera
  7. Jag är totalt ointresserad av detta o jag fattar inget heller så jag borde lära mig o kanske se vad som ger mest avkastning..
    Idag har vi haft härligt väder igen, tänk vad mycket roligare allt blir när vädret är bra =)
    Hoppas du har haft en fin dag, var rädd om dig. Dröm vackra drömmar. Kramar ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu verkar det bli soligt ett tag framöver...

      Kram ❤️

      Radera
  8. Refectocil var det första jag fick googla. Nu har jag lärt mig nå't nytt igen. Har aldrig färgat fransarna. Mina är otroligt tunna och ljusa, men jag skulle aldrig våga göra det själv.

    Det orangea kuvertet - ja... Jag gjorde aldrig nå't själv (där heller). Kan inget om fonder och lät allt bara vara om man säger så. Å jag är faktiskt nöjd med min pension. Å efter höjningen den 1 januari är jag ännu nöjdare:-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har gjort det själv hela livet, när jag nång gång har gått till salong så har det inte blivit lika bra.

      Jag valde fyra och satte 50, 30,10,10 ena 10an har jag alltid ångrat men låtit bli att bytt...

      Kram ❤️

      Radera
  9. Jag har aldrig färgat fransarna. Däremot gör min dotter (Annica) det. Just nu har hon snöat in sig i smink och nagellack. Sitter ofta och länge (flera timmar och sminkar sig och målar sina naglar. Jag kan säga att det röda brevet inte är så mycket att glädjas åt för min del. Min pension blir ganska mager när jag blir 64, men, men... Godnattkram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Pensionen vågar jag inte ens titta på men vem vet vad som sker? Usch....

      Godnattkram ♥

      Radera
  10. Jag var som du innan, tills att jag bytte arbete för 3 år sedan. Började på en bank, med IT. Mina närmaste kollegor är alla äldre, och pensionen var ett ständigt ämne. Så gick igenom min med min bankman, la till några egna pensionssparande och har alla mina pensionär samlade på https://www.minpension.se Enkelt att följa och får en enkel överblick��

    Kram❤️

    SvaraRadera
  11. När jag skulle lägga om mitt bostadslån i höstas så ville han sälja på en pensionsfond eller vad det nu heter från SEB. Jag har inte valt någonting eftersom jag inte kan ett dyft som sådant så mina pengar ligger i sjunde AP-fonden där alla ligger som inte har valt. Och så gick han in och kollade min pensionsfond (eller vad det nu heter igen) och den hade haft bättre avkastning än hans!! Där försvann det säljargumentet och vi gick raskt vidare till annat. ;)

    SvaraRadera
  12. Det orange var i småbitar när vi kom hem ,-)))
    Så vad det stod???!
    Så blir det när valpen lämnas en stund ,-)))
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  13. Har förstått att de fantastiska kuverten har börjat dyka upp :/
    Som du säger, man borde antagligen sätta sig ini det där lite mer - men det ÄR ju så tråkigt ... och oöverskådligt ... och oförutsägbart ...
    Vi får glädjas åt sol och ljusare dagar ändå :) oavsett kuvert!

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.