Translate

.

.

tisdag 23 februari 2016

Nerläggning, fy skäms!




Nu är våren här enligt SMHI 
Själv tycker jag det känns som det trots en och annan snöflinga som trillar ner och försvinner lika kvickt som den kom. ☺
Men det är nog många runt i landet som protesterar högljutt? ☺




Nu sker det igen, ytterligare ett äldreboende läggs ner.De äldre får flytta under höga protester.
Det behövs renoveras sägs det, men det kommer att lyxrenoveras och uthyrs till personer som kan betala skyhöga priser tror jag, för detta har hänt med alla andra ställen som lagts ner!
De boende blir tvångsflyttade hit och dit, gråtande och djupt olyckliga. Fy skäms!


Tror en del av Ove i mig finns kvar idag.....


Kram ♥

24 kommentarer:

  1. Det är skamligt hur vi behandlar våra äldre.
    Skäms säger jag

    Nä nu hade jag nog lite "ove" i mig med haha.
    Ha en härlig och solig dag nu.

    GladKram från mig.❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Skamligt minst sagt, varför sker detta? Jo, för att dom kan!!!

      Kram på dig ❤

      Radera
  2. Nu blir jag "Ove" direkt! Fy skäms, säger jag också! Vad går vi för framtid till mötes?
    Det verkar inte hjälpa att protestera heller.
    Varm KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Mig veterligen har jag aldrig röstat för att sånt här skulle få ske. Huuua så arg jag blir... KL ❤

      Radera
  3. Ytterligare ett slag under bältet mot generationen som byggt upp Sverige och nu blir överkörd. Här får du gärna vara Ove!

    Å våren vetef*n om den är på väg. Det är ju svinkallt ute;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vem bär ansvaret för att sånt här sker? Nä nu blir jag rosenrasande....

      Ja det är kallt idag...

      Kram ❤

      Radera
  4. Ja, det är mer än sorgligt hur våra äldre behandlas och det är under all kritik. På ålderns höst borde det vara en självklarhet med en värdig tillvaro och trygghet men så är det tyvärr inte. Det blev jag varse när mamma levde och såg hur urusel hemtjänsten var :-( Snudd på skandal bitvis.

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är oacceptabelt och lagen eller systemet måste rättas till, rivas upp och göras om...

      Kram ❤

      Radera
  5. Nu kommer "Ove" fram i mig också. Genast! Jag blir så upprörd! Varför ska våra äldre behandlas så illa? Vad gäller de som fattar bsluten så har de säkert sitt på "det torra".
    Blev verkligen varse detta när pappa levde och tynade bort i sin alzheimer. Han var inget värd för Solna kommun. Blir nästan gråtfärdig när jag tänker på det. Dock hade jag lyckan att ha vänner som kämpade tillsammans med mig och det kändes bra.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, här är inte ensam stark. Vilken tur du hade någon som kämpade med dig. ❤
      Det borde vara straffbart att människor behandlas så här...

      Stor kram ❤

      Radera
  6. Kände en liten liten aning av vår i dag i solen. Men den var bra liten. Men tillräckligt för att ge lite löfte om att det kommer en vår så småningom. När det gäller äldreboendet så går det inte att hålla sin egen Ove inom sig. Vilket samhälle vi lever i nuförtiden. Det är hemskt!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja samhället blir bara kallare för varje dag.... Kram ❤

      Radera
  7. Än får vi gå med strumpor och skor! Men inget är som väntans tider!
    Trist med nedläggningar av äldre boenden, de som blir en större och större grupp! Trist är också att BB Sophia ska läggas ned, sån hjälp vi har haft av dem när vi har haft fullt på mitt sjukhus! Kram på dej

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag förstår inte hur de tänker, för att få en bra tillväxt kan man inte lägga ner, vi måste förvalta det som är. Alltså jag går på allvar i taket, blir hel förbannad..

      Kram ❤

      Radera
  8. Våren, hoppas att det stämmer som du skriver. Längtar efter vår och solsken!
    Kan bara hålla med vad gäller hur våra äldre blir behandlade, det är under all kritik! De som har byggt upp vårt land...och nu så ledsamt att se hur denna skara människor sorteras och prioriteras bort på många håll.

    Ha det gott ändå! Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det kan inte på allvar vara så här dom har tänkt, utan blivit en konsekvens av slarv och kunskapsbrist...

      Kram ❤

      Radera
  9. Det är för sorgligt när bara pengarna får styra!
    Blir arg!
    Dom gör som dom vill.
    Där har jag samma åsikt som Ove ,-))))) Vill ha vinter någon månad till!
    Fast jag älskar Våren så mer snö och kyla, säger jag ,-)))
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu tycker jag att våren kan komma, känner den i luften så någon snö kan jag inte tänka migenom. ... Kram på dig ❤

      Radera
  10. Man skäms ju när man läser sånt där.
    Och jag blir ledsen för hur dom tänker...
    Pengar, pengar, pengar.

    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tänk bara tanken att bli av med sitt hyreskontrakt för att badrummet är för litet som om yrkar på i detta fall? Usch.... Kram ♥

      Radera
  11. Det är hemskt när de behandlar våra äldre på det här viset :(
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är ett övergrepp och de skulle anmälas, tror ingen anmäler bara för att de tror de inte kan det..... Kram ♥

      Radera
  12. Vad tråkigt när det drabbar de äldre. De bör respekteras med vördnad.
    Våren är i Wales, även om det var lite frost inatt, men nu skiner solen och det är underbart!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är rena övergreppet.... Nästa väcka får vi en 8-10 grader här. :)

      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥