Translate

.

.

lördag 20 februari 2016

Diskuterar med mig själv....






Dricker kaffe och lyssnar på musik, har svårt att göra ett val för dagen, antingen städa bokhyllan och kasta gamla böcker. Eller åka in och köpa färg till både huvud och fransar. Men eftersom jag inte är helt okej så lutar det åt en omgång med böckerna. Hur gör du med dina böcker? Jag har så många jättegamla med med kära ägares namn som inte längre finns och annat så de har blivit en plåga för jag har så svårt att kasta...  Böcker luktar illa efter ett tag och jag är allergisk mot allt som luktar, jag vill att allt skall dofta rent och gott. Fick även lust att måla mina köksväggar vita, det var några år sedan de målades..... Ja ni hör, så här går mina tankar idag, vill göra allt på en gång......


Kram och ha en fin dag vackra stjärnstoftet där! ♥

30 kommentarer:

  1. Inte lätt att veta hur man ska göra! Min mamma är som du, kan inte skiljas från sina böcker :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Idag har jag faktiskt kastat böcker som jag aldrig trodde jag skulle kasta å jag känner mig stolt... :))

      Kram ♥

      Radera
  2. Böcker får stanna hos mig så länge de har betydelse som bok. Att det står namn i gör inget. Lägre. Men man måste börja ge bort/sälja för att se att man inte mår dåligt av det. Jag tänker att mina vänner gamla böcker nu får chansen att glädja andra! Kanske undrar de över namnet och funderar ut en möjlig historia :) och det är ju trevligt för dem!
    Lycka till med bokhyllestädningen - om det är det det blir :) Du KAN ju fortsätta lyssna på musik, fundera och inte göra något mer alls också ;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Bokhyllan är skinande ren nu och böckerna som är kvar har blivit dammsugna en efter en..... Känner mig nöjd... :)

      Kvällskram ♥

      Radera
  3. Att slänga böcker, speciellt gamla inbundna böcker har jag otroligt svårt för. Pocketböcker och kläder har jag inga problem alls med att hiva. Brukar dock ge bort böcker till Myrorna eller liknande eller skänka bort.

    Å du, det är helg, då ska man vila inte jobba;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Å - jo, nu när det är helg är det perfekt att jobba..... :))

      Kram ♥

      Radera
  4. Det som luktar gammalt, luktar ju även historia. Nä så känslig är inte jag haha.

    Göra allt på samma gång ,vill jag "ALLTID" Man vill så mycket.
    Kul att göra om lite hemma. Blir nog snyggt det, med vitt på väggarna. Det känns som om du är en "vit" person hehe.

    Ha det gott nu. En fin lördag till dig.

    KrameliMELLOkram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Mycket har blivit gjort och jag känner mig rätt så mörbultat.... :)

      Kvällskram ♥

      Radera
  5. Det här med att köpa färg till både hår och fransar låter som en bra idé tycker jag. Ha en fin dag!!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Färgen får vänta tills i morgon eller nästa vecka, så typiskt mig...

      Kram ♥

      Radera
  6. Vi har så mycket böcker,så jag slänger gärna ( fast jag tycket att böcker luktar gott...ville ju bli bibliotekarie en gång i tiden!), men min man har svårt att skiljas från böcker..så vi har ett dilemma här hemma!
    Hoppas du får en bra dag, vad det nu blir, och krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tycker du böcker luktar gott? Hm.... Ett litet tips, man kan ju råka slänga nån bok lite då och då.... :/ Kram ♥

      Radera
  7. Jag har rensat ut - kastat sådana som känns meningslösa när jag tittar på dem och tar i dem(kan inte förklara det bättre än så).

    Jag vill också göra allt på en gång. Det värsta - för mig - är att inget blir gjort då så jag börjar lära mig att "bryta ner det" så en sak i taget får komma i tankarna.

    lycka till!
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag får saker gjorda men mitt problem är att jag inte kan sluta när jag är på hugget, inte före kroppen säger ifrån och jag är ledbruten, som nu....

      Kram ♥

      Radera
    2. Vad tråkigt!
      Var rädd om dig själv!
      kram

      Radera
  8. Jag rensade när vi flyttade hit för fem år sedan, men jag skulle behöva ta en omgång i bokhyllan igen nu...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Mycket nöje, ler... Min är är klar där jag har böckerna sedan är det bara resten kvar... Kram ♥

      Radera
  9. Du had een hel del saker att välja på inför dagen och jag har förstått att det blev böckerna som du ägnade dig åt och bokhyllan. Bra jobbat och bra att du kunde skiljas från en del av dem.
    Pocketböcker och kläder kan jag lätt kasta men svårare med en del gamla böcker, men en hel del har rensats ut under årens lopp.
    Önskar dig nu en fin schlagerkväll.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar


    1. Det var skönt att få bort en massa böcker, tungt att bära. Nackspärr nu....

      Schlagerkram ♥

      Radera
  10. Kan du inte bara koppla av och vila när du känner dig dålig??!
    Nackspärr också!
    Nu är det du som vilar resten av helgen.
    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja ja ja, jag läser vad du säger å nu sitter jag med fotbad, vad sägs om det? hi hi hi...... :D))

      Kram ♥

      Radera
  11. Du får ta det lugnt när du inte mår bra. Böckerna o resten kan du ta en annan dag.
    Jag har inte så många böcker o dom jag har står i bokhyllan så fint så =)
    Du får ha en fin kväll vännen, kramar ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har massor av böcker, läste mycket tidigare, idag läser jag ingenting....

      Kram ♥

      Radera
  12. krya på dig, bra att stanna hemma, hår och fransar får vänta ,-)
    Älskar mina böcker, slänger inga!
    Det blir ju många som trängs ,-)))Gamla böcker som luktar är inte kul, men tror jag läste nåt på nätet förr hur man får bort gammal lukt.
    Ha det fint, KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu har jag slängt alla med gulnande blad, skönt å jag saknar dom inte det minsta, ÄN!!!

      Kram ♥

      Radera
  13. Pocketböcker har jag inga problem med att kasta men.....så alla de andra. Har verkligen försökt rensa ut. Nu har vi ett jätte stort förråd där vi har satt upp en bokhylla....tillsvidare.
    Ha en fin Söndag

    SvaraRadera
  14. Pocketböcker har jag inga problem med att kasta men.....så alla de andra. Har verkligen försökt rensa ut. Nu har vi ett jätte stort förråd där vi har satt upp en bokhylla....tillsvidare.
    Ha en fin Söndag

    SvaraRadera
  15. Jag var tvungen att kasta ett helt gäng med böcker när vi flyttade hit - ingen ville ha dom, varken kompisar eller insamlingsställen... Kändes inte bra!

    Här nere går böckerna i "rundgång". När jag läst ut så ger jag vidare till nån med förbehållet att jag INTE vill ha tillbaka boken. Mest pocket, då. Men nu är jag ju så himla modern att jag har läsplatta och lånar från biblioteket till den :-)

    SvaraRadera
  16. Vi valde att skänka bort en hel del av min mammas böcker och även av svärmors. Vi har så pass många själv att det fanns inte utrymme för fler. Så numera väljer jag att låna från biblioteket i stället. Det enda jag köper på mig är resehandböcker. Böcker behöver tyvärr dammas ofta vilket är lätt att glömma bort...

    Kram

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.