Translate

.

.

torsdag 7 januari 2016

Vill ha bekräftelse på avbokning







Att avboka en tid och inte få bekräftelse på att den är avbokat irriterar mig.
Nu sitter jag här och undrar om jag måste bege mig till Ortopedmottagningen för att få  bekräftat från en mänsklig varelse. Det funkar säkert men det är hos mig själv osäkerheten sitter, jag vill ha kontroll på att saker funkar och en envägs-kommunikation passar inte mig.

Det är nu ett år sedan jag bröt armen och jag hade väldigt ont på sommaren så jag var och röntgade och träffade läkaren som sa att leden kanske måste att bytas ut. Vet inte om det var detta som skrämde upp mg men nu är armen bättre. ☺ Ortopeden ville att jag kom tillbaka som nu i februari för ny röntgen, men nu känns alltså armen bättre och jag ville avboka tiden och nu hoppas jag tiden är avbokad. Jag är fortfarande irriterad över att jag inte får bekräftat att avbokningen skett och att det inte finns ett nummer man kan ringa och fråga.

Vårdguidens e-tjänster fungerade inte i mitt ärende, inte för mig iallafall....


Sånt här tar all min energi och varje gång det händer så förstår jag varför jag vill ha en så ren agenda som möjligt!

En fin torsdag på dig fina stjärnstoftet där. :)


Kram, K ♥


36 kommentarer:

  1. Ja jag håller med dig man vill ha sitt på det torra, det kräver dem så det har man rätt att kräva tillbaka ..hoppas det går bra o fin dag till dig kramen

    SvaraRadera
  2. 15 minusgrader??? Här sitter jag och gnäller över våra 4 minusgrader och längtar inte precis för att gå ut...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi hi, fryser man så gör man... :)

      Kram ♥

      Radera
  3. Ja usch för att inte få bekräftelse att man har avbokat nåt. Det har hänt mig med att jag avbokat men inte fått någon respons tillbaka. Så där håller jag med dig det är irriterande som tusan. Kram♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hoppas bara det är avbokat men har svårt att släppa det...

      Kram ♥

      Radera
  4. Men kan du inte ringa och få det bekräftat att du har avbokat tiden?
    Hoppas det löser sig!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så dumt! Ja, inte att armen är bättre då, det är ju jättebra :-)

    SvaraRadera
    Svar


    1. Skitdumt, är riktigt sur nu å värre kommer det att bli... :)

      Kram ♥

      Radera
  6. Vilket trassel med din arm och så ont du har haft. Men skönt att den nu är bättre.
    DEt här att inte få bekräftning på avbokningen är ju ett gissel, man vill ju veta att det är klart.
    Kanske kan du ringa och få det bekräftat den vägen. Men det tar ju i sin tur tid...
    Önskar dig en bra torsdag. VI har i alla fall sol!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det går inte, dem säger att de inte har tillfälle att ringa tillbaka, så man får bara förlita sig på meddelandet man gjort gått fram... :/

      Kram ♥

      Radera
  7. Hur har du avbokat tiden? Via telefon och knapptryckning kanske? Så´nt gör mig mycket irriterad, men den nya trenden verkar vara så, ingen mänsklig röst, bara någon "ihålig".
    Skönt att du känner dig bättre i armen och att den har läkt som den ska.
    Trevlig dag, men klä på dig varmt, om du ska ut.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Två par byxor på idag....

      Kram ♥

      Radera
  8. Tycker inte att du ska oroa dig. Det värsta som kan hända är ju att du får en faktura där du måste betala för det "uteblivna" besöket. Å det är ju inte hela världen.
    Har själv avbokat en opertionstid på S:t Göran, men det gjorde jag per telefon. Har faktiskt aldrig använt Vårdguidens e-tjänster. Oooooops, jag vet.

    Bra förresten att din arm känns bättre. Inget ont som inte har nå't gott med sig;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Röntgen 250 + 350 för läkarbesök, Nej tack! Helt onödig utgift....

      Kram ♥

      Radera
  9. Nej, det är inte lätt att komma i kontakt med vården. Ibland snudd på omöjligt tyvärr :-(

    Kram

    SvaraRadera
    Svar


    1. Svårt det där, hur skall det inte då vara för dem som är riktigt sjuka? fruktansvärt!

      Kram ♥

      Radera
  10. Förstår att du blir irriterad för man vill ju inte betala för ett läkarbesök som inte har blivit av.
    Ha nu en fin kväll och hoppas att du snart får bekräftelse på din avbokning.
    Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar

    1. Men jag kommer ju inte att få någon bekräftelse juuuuuu....

      Kram på dig ♥

      Radera
  11. Så irriterande!
    Jag fick ju två tider i december, en till ögonop. och en till njurkontroll, som skulle ske när jag var utomlands. Ögonbesöket har jag avbokat ytterligare en gång. Har ringt alla 3 ggr, inga problem. Och jag fick inget skriftligt på det.
    Helknäppt att du inte kunnat ringa! Stackars dig.
    Varm KL <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu kom jag in med mitt bankID och då står det, inga inbokade tider. Så då skall det väl vara klart....hm...
      Ringa kunde jag ju men det är bara telefonsvarare....

      KL ♥

      Radera
  12. Men jösses vad krångligt det ska vara! Man vill ju inte åka på nån straffavgift eller så.
    Skönt att det känns bättre i armen i alla fall...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Allt går tekniskt idag så det gäller att ställa om hjärnan eller plocka bort den helt. :) Kram ♥

      Radera
  13. Man får inget bevis på att man har avbokat. Skriv upp vilken tid, dag o vem du pratade med som tog emot avbokningen så har dom inget att komma med.
    Det är inte lätt alla gånger..
    Hoppas allt är bra med dig. Var rädd om dig, dröm sött kramar ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera

  14. Det var ju telefonsvarare som tog emot avbokningen....

    Kram ♥

    SvaraRadera
  15. Tråkigt att det är så!
    Men du har gjort ditt.
    Hoppas din arm fortsätter uppföra sig väl!
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Den blir aldrig som den var å slutresultatet får vi se när det gått två år....

      Kram ❤

      Radera
  16. Ja en bekräftelse vill man ju gärna ha, jag förstår dej :-( Men skönt att armen är bättre!
    Tack för fina kommentarer i min blogg...Varm nattakram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. God morgon eller snart lunchkram. :)

      Radera
  17. Det blev en rejäl brasa när bensinmacken och Krysset brann ned =( Jag bor nån kilometer bort - alltså inte så nära där det brann. Däremot är den gymnasieskola sonen går i bara ett stenkast därifrån... Nattkram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Usch det är läskigt när en bensinmack brinner, den kan ju explodera hemska tanke....

      Kram ♥

      Radera
  18. Läste hela inlägget och hade en tanke och ett svar - men så kom jag till din avslutande rad: En fin torsdag på dig fina stjärnstoftet där. :) - och jag fastnade i en räcka av filosofiska tankar! Tack för det :) Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du är fantastisk och fastnar för det som vi alla bör göra.... ♥

      Kram ♥

      Radera
  19. Samma här, jag hade en tid hos sjukgymnasten men behövde den inte och det var ju bara envägskommunikation. Det passar inte mig heller jag vill ha ordning och reda. Hur svårt ska det va att dom kan ha nån sorts bekräftelse på mail eller sms.
    Trevlig helg och kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tycker också att man skall ha rätt till en bekräftelse. Det tar så mycket tid och energi att undra om meddelandet gick fram....

      Trevlig helg och kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥