Translate

.

.

måndag 11 januari 2016

Vad har hänt?







Gammal intorkad kaffesump, jag tycker det ser ut som ett hjärta och det behöver vi verkligen i vår värld.
<<<<<

Läser om unga tjejer har blivit omringade av ett killgäng och tafsade på, polisen valde att tysta ner det så det inte skulle gynna SD... 
Sen när började polisen agera politiskt? 
Något har blivit allvarligt fel i vårt samhälle. Massövergreppen är en ren skam!

Det är ett sådant hemskt väder så jag har bestämt mig för att inte gå utanför dörren.
All snö har blivit till slask och i morgon redan kommer detta att frysa på, tror jag stannar inne tills våren är här. :)

Idag är en ny dag då vi åter får klaga. :)

Kram, K 
HJÄRTA




28 kommentarer:

  1. Riktigt skrämmande om övergreppen unga tjejer har fått ta emot, men kanske mer skrämmande att polisen mörkar, för att de var rädda att skapa en negativ bild om ensamkommande flyktingbarn :-(

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är ju precis ett sånt här som får förödande konsekvenser för allt och alla. Det väcker rädsla och misstänksamhet och resultatet låter inte vänta på sig... Kram

      Radera
  2. Vart är vi på väg... Ibland - eller på senare tid ganska ofta - undrar jag vilken värld vi lever i. Det är definitivt inte samma värld som jag växte upp i...

    Ett väldigt klokt beslut av dig att gå i ide. Har precis kommit hem från en lunch och jag kan berätta att det inte var roligt ute. Snorhalt på gångvägarna, men som tur är inte på motorvägen... än.

    PS. Å visst var det ett hjärta i koppen. DS.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det känns som att allt är i obalans, världen, universum och vi själva. Frågan är om vi någonsin kommer att hitta tillbaks eller om vi helt enkelt måste lära oss ett helt nytt tankesätt....

      Kram!

      Radera
  3. Hjärtan behövs - synliga och kända! :)

    SvaraRadera
  4. Exakt. Sedan när hade polisen en politisk uppgift. Fina hjärtan i kaffet.Kanske borde vi skicka ett paket kaffe till polisen...
    kramis

    SvaraRadera
  5. Den ena konstiga grejen efter den andra, händer i vår oroliga värld. Man blir så korvstoppad med allt, så snart så tror man nästan att det ska vara så. Nej. Men jag tänker på våra barn och barnbarn som växer upp med detta.
    När jag var barn kunde man ha bilen olåst på gården. Typ. Och mord, man talade om Kerstinmordet, alltså det var en STOR sak ETT mord.

    Låt hjärtat va mé ♥
    KL ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Mörkerläggning av brott är nästan värre än själva brottet. Det är skrämmande att se hur människor, yrkesgrupper totalt glömmer bort sitt kall....

      KL ❤, ❤

      Radera
  6. Det gäller att bita ihop nu och hoppas på att våren kommer tiiiidigt...
    Det läskiga idag tycker jag att allt övervåld är, det räcker liksom inte med att "bara" råna nån, man ska helst knivhugga personen med...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, jag vet... huff huff...

      Kramen ❤

      Radera
  7. Läskigt... Både samhällets och vädrets förändring...

    SvaraRadera
  8. Det är helt åt skogen fel med vårt samhälle. Jag har aldrig sagt något men nu har det gått för långt när det gäller det mesta. Blir så in i nordens förbannad.
    Ha en mysig kväll, kramar ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är bara konspiration, bluff å båg idag..

      Kram ❤

      Radera
  9. Hjärtat var till dig, kärlek till dig. Du fick det för att du är en fin människa som bryr dig om omvärlden

    SvaraRadera
    Svar


    1. Nämen så fint du skriver, hjärta till dig!

      Kram!

      Radera
  10. Polisen ska upprätthålla lag och rätt och definitivt inte agera politiskt. Då är verkligen yrkeskårens trovärdighet i farozonen...

    Kram

    SvaraRadera
  11. Hjärtliga kramar till dig! Godnattkram när så blir ♥

    SvaraRadera

  12. Har inga hjärtan på denna dator å jag vill ju vara tydlig med att hjärtat finns, hi hi.... Godnattkram från mig!

    SvaraRadera
  13. Ja, man skulle vilja gå i ide tills våren kommer ,eller hur?
    Hjärtekramar kommer här med!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Slask, blåst och halka är det värsta jag vet.....

      Hjärtekramar ♥

      Radera
  14. Ja, du K med hjärta på rätta stället ... det är tufft att leva nu för tiden - till och med vädret jävlas :(
    Kram på barrikaderna som tröst :-)

    SvaraRadera
  15. Jag gick inte heller ut...
    Men vad har hän? Håller helt med dig. När har polisen blivit politisk? Visserligen kan rikspolischefen tillsättas politiskt,(har jag förstått) men resten...
    Alla människors lika värde? Gäller det månne nte flickor, unga och äldre kvinnor.
    Jag blir så f-d----
    Stor kram till dig du fina...
    Kanske får "tantarmén" rycka ut...

    SvaraRadera

  16. Hi hi, ja tant armén får rycka ut å dra dom i öronen... :)))

    Kram på dig ❤ ❤

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.