Translate

.

.

fredag 15 januari 2016

På nätterna kommer de fram





Frukost.....




UFO-maskiner som kommer fram på nätterna...
Undrar vad det är för grej mitt i gatan? ... fick syn på den när jag kom upp 
mitt i natten....


En modern rackare som jag dock känner igen... ☺


Frukost en annan dag...






Kyla idag, hurraBurra.....

Många har kallt i sina lägenheter, tror det är första gången på flera år som jag har
över 20 grader i min.....


Den bästa fredagen till dig fina själ.



Kram, K





42 kommentarer:

  1. Har ingen aning om vad det är för något. Hos oss kom bara tidningsbudet springande, lätt försenad på grund av snön. Vilka goda frukostar.

    Kram och god morgon!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Försöker (ogillar ordet) att återgå till lite bättre mat, slut på frosseri...

      Kram ❤

      Radera
  2. Ser ut som en sån där vagn med ett vägmärke på som dom ställer upp under en kort tid. Kanske talar den om att här får ni ta det extra lugnt för vi skottar snö. Ha en fin fredag! ❤️

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hm, ja så kanske den betyder... :)

      Kram ❤

      Radera
  3. Ha en skön fredag! Här har varit lugnt. Kallt ute och faktiskt varmt inne!
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha en fin kväll i värmen. :)

      KL ❤

      Radera
  4. Oj, vilken konstig maskin. Och mitt i gatan?
    Ha en fin fredag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Lite skum såg den allt ut.. :)

      Kram ❤

      Radera
  5. Här finns det också märkliga maskiner... Fast dom är inte lika ljusskygga, så dom visar sig även dagtid :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja se de spanjorerna.. :)))

      Kram ❤

      Radera
  6. Du ska ligga i din säng och sova på natten, så slipper du kanske de mystifika ufona.
    Heter det ufona om det är flera?
    Dina två frukostar med nötter och kiwi ser goda och nyttiga ut.
    Ha en bra dag och varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi, men ufo maskinerna väckte mig ju.. :)))

      Kram på dig ❤

      Radera
  7. Det brukar ställas upp sådana där vagnar med vägskyltar på i min stad också ibland.
    Det är inte så kallt hos mig idag, minus 6 på min termometer. Och det snöar lite lätt. Fredagskram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Just en sån här har jag aldrig sett...

      Kvällskram ❤

      Radera
  8. Goförmiddag på dej!! :) här har vi haft runt minus 20 grader både igår och fortfarande, bistert och inte långa stunder utomhus

    20 grader inne är hyffsat i den kyla utanför ;)

    Kram och fin kall dag i solen! <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har haft så himla kallt tidigare om åren och nu är det första gången som jag kan gå inne med t-shirt.

      Kram ❤

      Radera
  9. Och här är det fritt både från konstiga maskiner och minusgrader!! Eller det är nog någon minus förresten men solen skiner som om det vore högsommar så det går på ett ut ;-)
    Kram på dig ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Skall jag skicka över några av mina grejer? He he...

      Kram ❤

      Radera
  10. Väldigt hälsosamma frukostar måste jag säga. Duktig tjej! Den där manicken mitt på gatan är troligen en sådan maskin för att sätta upp/ta ner skyltar/julbelysning eller nå't sådant. Är dock inte säker.
    Å visst är det trevligt att bli väckt av en snöröjningsmaskin mitt i natten - NOT. Här kör dom alltid runt vid cirka klockan 03:30, bussigt:-(

    Du måste ha varit uppe väldigt tidigt/sent där det var 18 minusgrader. Här är det "bara" 12 minus just nu.

    SvaraRadera
    Svar

    1. 8:30 tog jag bilden på mina 18 grader. På dagen var det nere på tolv...
      Konstigt att det varierar så...
      Ibland leker dom med varandra när dom är två som plogar och då kan du tro det är livat och jag är ilsken så det står härliga tider till... :)))

      Kram ❤

      Radera
  11. Ja, tänk så mycket spännande som händer på natten när de flesta ligger och sover i en storstad. Då rumlar maskinerna om. ;)

    Ta hand om dig i kylan och hoppas att du får en riktigt fin helg.♥

    Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar

    1. Har man bara rätt kläder och inte blir kall på någon kroppsdel så är det rätt så skönt...

      Kram på dig ❤

      Radera
  12. :-) endast - 7 här hos mig nu och det har småsnöat hela dagen ... När jag såg miniatyrbilden på min blogglista tänkte jag på möss ... men dessbättre dukar du fram läckerheter för slanka linjen ... och maskinerna nattetid den vita särskilt är jätteleäcker! Nu kom posten ... kanske mer från facket :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. NEJ jag äter inte möss till frukost. :)))

      1400 har gått ur kommunal sedan nyheten kom ut... kram ❤

      Radera
    2. Inget brev från facket men väl från pensionsmyndigheten ... jag står kvar i kommunal den korta tid jag har kvar - så får de som väljer lämna mitt fulla stöd om det känns rätt. Min tanke är att det är skit överallt, kanske dyker det upp fler fackföreningar som fuskar i kölvattnet efter denna hemskheten och gör det inte det så är ju bara toppen och då blir det ännu mer skam över det. Jag har varit fackligt aktiv som arbetsplatsombud, skyddsombud och fackligt socialt ansvarig en gång i tiden. Fan vad det kom mycket nu då :-) fortsatt trevlig kväll ... var har dina fredagsfräckissar taget vägen? Här får du en av mig:
      Ett par ligger på sandstranden och idkar godsaker med varann ... så slinter han ur- hm vad gör jag nu tänker han ...stoppar in den igen och det blir hur bra som helst. Efter en stund så säger hon: Kan du inte grusa en gång till?
      Fortsatt trevlig kväll! krm

      Radera

    3. Din kommentar har varit osynlig, men nu fick jag syn på den. Ja detta är ju inte första gången som detta händer och inte den sista heller. Korruption tror jag finns överallt och ju mer man skrapar ju mer kommer fram.. Pengar o makt kan också hindra att det skapas för djupt...

      Har glömt mina fräckis ar men skrattar gott åt din, ha ha. ..

      Kram ❤

      Radera
  13. Vilka bra frukostar du har här var det -10 när kl var 10 sen somna jag och sov efter varit ute en KORT sväng för att hämta ved, påfrestande att behöva gå ut när det är kallt haha
    Här plogar dom knappt så jag väcks inte av några maskiner utanför fönstret, ganska skönt ;)
    Hoppas att du får en alldeles underbar fredag
    Stor ♥ Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hämta ved och jobba utomhus är ingen höjdare. Men en promenad väl påpälsad är rätt skönt.

      Stor kram ❤

      Radera
  14. Underbara frukostar du bjuder på! :)
    Ja. Det blev allt en liten chock för kroppen nu mot de 30 grader vi haft!
    Förkylda är vi också ett par st här hemma.
    Men nu är det helg och jag skall försöka komma ut och njuta av naturen och solen imorgon.
    Idag blev det bara en kort sväng till affären och banken.
    Njut ordentligt av värmen inne och ha en jätte fin kväll! ❤
    Kram hjärtat!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Viken omställning för dig, Oj oj oj... Stackare...
      Kram på dig ❤

      Radera
  15. Jag ska nog ändra mina frukostvanor. Fil/yoghurt blir det men inte så mycket frukt. Ska ändra på detta....Din frukost ser lockande ut.
    Men utetemperaturen var inte så lockande, men jag har varit långt bort idag, St. Eriksplan, men tunnelbana största delen av vägen och sedan blev dte en kort promenad till lunchrestaurangen. Så lite luft blev det och den var frisk.
    önskar dig en trevlig kväll.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det kändes inte så kallt idag, kanske för att det Kate blåste och att jag var väl påpälsad. . :)

      Kram och en fin kväll ❤

      Radera
  16. Ja i morse var jag rädd att bilen inte skulle starta när jag åkte hem från jobbet, men den stod i ett garage ( dock ett kallt sådant) och den gick igång utan problem!
    Mums vilka gofrukostar du äter! Kram !

    SvaraRadera
    Svar

    1. Måste hitta på annat istället för bröd...

      Kram ❤

      Radera
  17. Oh vad gott du äter. Jag tar bara lite yoghurt på morgonen o inget mer. Jag har köpt en vattenmelon idag igen, dom var så goda o jag älskar meloner, särskilt vatten.

    Idag hade vi -22 så det var rejält kallt, jag tog t o m på mig handskarna, det har jag aldrig o jag har inga strumpor heller =)

    Ha en fin kväll kramar o dröm sött ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. När jag väl äter så skall det vara gott annars kan det va. :)
      Har du inga strumpor mitt i vintern? Du skoojjjar väl? :)

      Kram ❤

      Radera
  18. Vilken härlig frukost med så mycket vitaminer i, där ligger min frukost i lä. Det är allt tur att dessa maskiner kommer på natten, bara dem inte stör nattsömnen. Jag älskar snö, men det är oftast en bristvara här på västkusten. Nu har jag tagit en dusch och skall lägga mig, sov sött du också, hoppas inte nattmonstren kommer och stör dig ”L”…..
    Kramelikram.

    SvaraRadera
    Svar


    1. Godmorgon, strålande sol och 15 minus här!

      Kramelikramen ♥

      Radera
  19. Dina frukostar ser riktigt goda ut. Jag äter alltid havregrynsgröt och stora odlade blåbär + kaffe. Det mår min mage bäst av. Något typ din frukost kan jag äta på kvällen/natten om jag är uppe sent. :)
    Kram! :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. På kvällen eller natten går och också bra att äta dem.... :-))

      Kram på dig ♥

      Radera
  20. Ja, det verkar verkligen vara kallt i Sverige nu. Vi hade -1 grad i morse här i Wales. Vilken knepig maskin!
    Ha en bra helg och ta hand om dej i kylan!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, Lena nu har vi kyla så vi tiger, vi går alla runt med kläder och mössor och luvor som döljer vad som som är bak och fram på oss.... ☺

      Kram på dig ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥