Translate

.

.

tisdag 12 januari 2016

Nej till Cancer och förlösande gråt





Frusen gråt kom ut i går när jag tittade på: Nej till Cancer.
Så gripande och vilka kämpar det finns. 
Blev så medveten om alla vänner som en efter en dött i denna djävulska sjukdom.
Har bara gråtit inom mig tidigare men som sagt nu kom gråten igår. Jag har kämpat och hållet det inom mig genom att aktivera mig med det ena eller andra. När tårar puckat på då har jag stoppat dem genom att blixtsnabbt hitta en anledning att stoppa flödet... Jag inser att  detta för mig är en överlevnadsstrategi som alltid har funnits hos mig....
Till andra pratar jag alltid om hur viktigt det är att låta gråten komma ut men jag lever inte som jag lär tyvärr.

Att gråta är verkligen skönt, spänningar löses upp och man känner sig lite tilltufsad men fri efteråt....

Kram, K ♥



34 kommentarer:

  1. I gamla tider fanns det ju speciella gråterskor som bland annat fick i uppdrag att gråta vid begravningar. Nog har det en förlösande effekt att släppa gråten fri...

    Skitsjukdom, säger jag bara!

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Håller med vartenda ord....

      Kram ♥

      Radera
  2. Jag såg också på Nej-galan.
    Blev berörd, denna skitsjukdom har tagit många liv, jag har två av mina allra närmaste kära som gått bort.
    Jag har lyckats forsa ut tårflödet i den färska sorgen.
    Man är på väg att lösa en hel del nu i forskningen, tack och lov.
    KL ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, forskningen går framåt med storsteg tack o lov....

      KL ♥

      Radera
  3. Det var skönt få den förlösningen genom tårar ... gråta ut allt du burit på och stoppad undan. Nu var det läge för att lätta på trycket.
    <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja det var det, jösses så gripande det var....

      Kram ♥

      Radera
  4. Jag har nära till tårar - både när det gäller glädje och sorg.

    Skönt att du äntligen fick gråta!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tårar har jag nära till men det andra att släppa kontrollen har jag svårt med....

      Kram ♥

      Radera
  5. Ja tårarna bara väller ut när jag ser detta på tv ...jag bidrar o det känns skönt ha en fin dag kramen

    SvaraRadera
    Svar

    1. En fin dag till dig med...

      KRam ♥

      Radera
  6. Vi såg inte på programmet, men förstår att det var många tårar!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så är det allt med gråten. Har inte så mycket cancer att förhålla mig till, faktiskt, och som bra är. Bra så länge man slipper gråta, så ser jag det.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har en väninna som inte varit med om någon hon känner drabbats av Cancer, hon känner inte till några sjukdomar alls och hennes mormor är 108 år och kärnfrisk.
      Otroligt men sant! Kram ♥

      Radera
  8. Tittade inte på galan. Det räckte med David Bowies bortgång igår. Min bästa vän gick bort i cancer 2012, endast 45 år gammal. Även svärfar blev offer för denna skitsjukdom.

    Att gråta då och då gör faktiskt skillnad. Man kan känna sig oerhört lättad efteråt.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Att låta tårarna rinna en stund gör jag gärna, men den riktiga gråten den är väldigt frusen..... Kram ♥

      Radera
  9. Hej!Canser är en förfärlig sjukdom,människans gissel.Och att gråta måste man få göra .Det finns många andra sjukdomar som dödar också.Jag är ju änka och min man hade diabetes.
    Kram,Inger

    SvaraRadera

  10. Ja du har rätt det finns andra sjukdomar också som dödar...

    Kram ♥

    SvaraRadera
  11. Cancer är så otroligt fruktansvärd. Vi är alla drabbade på något sätt! Det bästa är om man kan gråta, men man är som man är. Skönt att du fick lätta på trycket! Kramar

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi hi, lätta på trycket... :)))

      Kram ♥

      Radera
  12. Känner igen det där med att stänga inne sorgen. Vi tittade också på programmet och idag blev jag månadsgivare.

    SvaraRadera
  13. Jga grät floder, jag har nämligen lätt för att göra det och i många sammanhang.
    När jag igår dessutom såg ett par nära vänner med på tv i publiken som just nu är friska, så blev jag samtidit glad och väldigt ledsen. För jag har också barn, ungdomar och vuxna bland mina vänner som cancern slukat. Visst finns det också andra sjukdomar som dödar, men cancern är så skoninslös och lömsk.
    Och antalet ökar i västvärlden. Och vad beror det på....
    Stor kram till dig du fina.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag blir så glad när jag hör om dom som tillfrisknat...

      Stor kram ❤

      Radera
  14. Det är viktigt att gråta och låta sorgen få ha sin tid, att gråta är ibland befriande och nödvändig. Men, tyvärr så finns det många som kapslar in sig och bär allt inom sig och som du skriver, hittar på annat och flyr liksom.
    Denna otäcka sjukdom drabbar så många och så urskillningslöst på något sätt.
    Sköt om dig och kram från mig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Många passar på att gråta i duschen men där sjunger jag. :)))

      Kram på dig ❤

      Radera
  15. Jag brukar inte bli så berörd av de olika cancergalor som visats genom åren... Men igår hade jag jättejobbigt att se programmet. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det berörde verkligen....

      Kram o nattis ❤

      Radera
  16. Jag tittade till o från o grät hela tiden. Jag har så svårt att se såna program när jag vet hur många som lider o hur många som har dött. Min pappa dog -92 o sen har jag haft flera jag känner. En vän till mig kämpar idag med sin cancer, hon är lika gammal som mig o vi blir 50 i år.
    Det kan vara skönt att gråta många gånger, men inte till sånt här..
    Ha en fin kväll vännen, var rädd om dig. Kramar ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Usch usch usch... så svårt... ❤

      Godnattkram och sov gott ❤

      Radera
  17. Det är inte så lätt att gråta alltid. Jag såg Ove filmen i lördags och där passade jag på att släppa lös tårarna.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Då ser jag fram emot Ove-filmen för då kan jag sätta på kranen igen.

      Kram o natti ❤

      Radera
  18. Missade tyvärr galan. Somnar fortsatt så tidigt. Känns som kroppen vill leva kvar i den Thailändska tiden. Efter 16:00 kommer tröttheten. Försöker med näbbar och klor, hålla mig vaken till iallafall 20:00. Funkar sällan. Resulterar i att jag vaknar kring 04:00. Pigg som än lärka. Och lagom tills att familjen vaknar kring 07:00, är startsträckan avklarad... precis som i Thailand, fast där var det då dags för lunch...

    Men jag förstår dina tårar. Cancern har tagit så många ifrån oss. Både små barn. Bebisar. Någon precis i gränslandet mellan barn och vuxen världen. Och många i min ålder (född 1975), och äldre. Jag önskar och hoppas, att forskningen snart knäcker koden. Så att rätt medicin kan framställas. Så att sliten kan utrotas för all framtid.

    Kram❤️

    SvaraRadera
    Svar


    1. Sköt om dig fina Anna, vila och läk! Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.