Translate

.

.

tisdag 19 januari 2016

Naken bland vargar




 Igår efter guldbaggen igår så såg jag: Naken bland vargar. Ett tyskt drama som handlade om en treårig judisk pojke som blev insmugglad  i en resväska till ett fånglägret och där bestämmer sig en grupp fångar för den livsfarliga uppgiften att skydda pojken.
Filmen höll på tills efter tolv så idag är jag mör.












Idag har vi sol och minus 11

Känner mig lite förkylt, men annars är det rätt 
så trevligt att vara mig. 


Glad fisdag och släpp allt! ☺ blink, blink... hi hi hi...




Kram, K


30 kommentarer:

  1. God förmiddag! Härligt väder i Stockholm idag och jag längtar ut...Långpromenad känns bra!
    Jag såg också Guldbaggegalan och den film du såg, "Naken bland vargar". Jag hade inte tänkt att titta, men kunde inte slita mig....
    Men hyfsat pigg idag ändå.
    Och solen gör sitt till.
    Trevlig tisdag önskar jag dig du fina.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag fastnade också, den var riktigt bra....
      Hoppas du fick en bra promenad, nu är det mörkt här...

      Kram ♥

      Radera
  2. Haha! Jag ska nog lyda ditt råd där och ta tillvara på fisdagen efter bästa förmåga... :-)

    SvaraRadera
    Svar


    1. Hi hi, det är jag säker på att du gör, ha ha ha....

      Kram ♥

      Radera
  3. Där missade jag tydligen något och då tänker jag på filmen. Guldbaggegalan avstod jag helt frivilligt. Här i Skåneland är det någon minusgrad och ett lätt snöfall. Men solen, den saknar jag!

    Kram och ha en härlig tisdag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Filmen var otroligt bra, det är sällan som jag fastnar så totalt....

      Kram på dig ♥

      Radera
  4. Den filmen har jag missat, men den finns kanske på play :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vet inte, men finns den där så titta....

      Kram ♥

      Radera
  5. Såg inte heller filmen, men den verkar vara intressant. Brukar aldrig lägger mig före 12, men åt andra sidan går jag inte upp så tidigt heller;-)

    Här är det bara fyra minusgrader, riktigt behagligt faktiskt. Å det där lejonet som glor på mig - sitter det händelsevis på S:t Eriksgatan vid Hotell Norrtull? Det ser väldigt bekant ut.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu tog det ju en bra tid efter filmen slutade som jag kom i säng, så låt oss säga att jag inte somnade före klockan blev två då.... :)

      Nej lejonet finns på Odengatan...

      Kramen ♥

      Radera
  6. Det lät som en intressant film.
    Jag satt uppe till tre i natt, men sen så sov jag å andra sidan till över nio. Haha!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, jag vet ju vd du sysslade med, hi hi... Kram ♥

      Radera
  7. Jag var ju på Gospelträning igår, och är hemma något sent, så det blev ingen TV för mig.
    Och förresten, om så hade vart, så är det alldeles försent för lilla mig, jag måste lägga mig i tid, förmanar Inga Harman ;)
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar


    1. Inga Harman måste man ju lyda... :)

      KL ♥

      Radera
  8. Ja, du är rolig du, det där uttrycket har jag aldrig hört förr.
    Som du vet var jag och såg "En man som heter Ove", men skulle nog inte tittat på den där filmen på TV som du skriver om, låter lite för dramatisk och slutade också så sent.
    Trevig tisdagseftermiddag och kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Inte så konstigt för det var jag som myntade det just medan jag skrev, hi hi hi....

      Kram på dig ♥

      Radera
  9. Ligger efter med filmer, ser aldrig något nytt längre. Är lite sugen på Tarantinos nya.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Då har du något att se fram emot...

      Kramen ♥

      Radera
  10. Den filmen lät ju intressant!
    Men när man går upp 05.15 så går det inte att vara uppe så sent! :(
    Hoppas du hade en riktigt fin fisdag! ;)
    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det förstår jag, men filmen var jättebra och går nog att se på SVT play...

      Kram ❤

      Radera
  11. Det måste ha varit bra om du orkade vara vaken så länge!
    Jag kan ju sova hur länge som helst på morgonen nu för tiden, men senast klockan 22 vill min kropp göra natt.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag somnar sällan före tolv och igår blev jag uppe en bra stund efter filmen var slut...

      Kram ❤

      Radera
  12. Hej vännen. Jag har inte sett den filmen men jag skrev o föreslog att swefilmer kunde skaffa den ,, hoppas att dom gör det =)

    I morse när jag o Teddy gick ut så kunde han knappt gå för all snö, halva hunden försvann i snön men nu är det skottat. Vi har haft ca -5 idag så det har varit helt ok.

    Hoppas du mår bra. Nattiskramar ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Varför inte se den på SVT play?

      Kram ❤

      Radera
  13. Jag såg inte heller den filmen. Är lite dålig på det här med att se på tv... tyvärr. Den verkar ha varit riktigt bra! Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja den var jättebra, det är sällan jag fastnar så.... kram ❤

      Radera
  14. Jag såg varken guldbaggen eller filmen på tv... Godnattkram å sov gott

    SvaraRadera
  15. En bra film! Jag såg också Guldbaggen.
    Hoppas du inte blir förkyld!
    kramens!

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.