Translate

.

.

fredag 8 januari 2016

Ljuga för sig själv.....






Märker att jag gått upp några kilon på sista året, några hekton  i månaden blir lätt till några kilon om året.
Det är så lätt gå ifrån sin tidigare nyttigare livsstil till att börja fuska lite då och då för att till slut helt glömma bort maten som fick en att må bra.

Tänker också hur lätt det är att ljuga för sig själv, dra in magen när man kommer till en spegel,
(ÄR JAG INTE FÖRBEREDD FÅR JAG EN CHOCK) ☺
Sen hittar jag på tusen anledningar till att inte kliva upp på vågen, det kan vara allt från att jag nyss ätit eller druckit ett stort glas vatten eller att jag inte hittar vågen...... ☺
Tröstar mig mig med att så farligt kan det ju inte vara för jag kommer ju i mina kläder, kläderna töjer sig ju, att jackan känns lite trång beror nog bara på att jag har tröja under, o.s.v....... Jag kan ljuga för mig själv i det oändliga och medan jag ljuger så planerar hjärnan för nästa intag för något extra gott att stoppa i munnen.

Om man väl har fuskat och unnat sig för mycket ett äta så talar koppen eller hjärnan om att den vill ha detta, man påminns genom att den ena onyttigheten efter den andra visar bilder, det är rent djävulskt hur det funkar. he he, men jag är en smart rackare som tänker överlista detta och återgå till min sunda livsstil....

Anledningen till detta inlägg är att jag vet av erfarenhet att om jag lyfter ut trollet i solen så smälter det, skriver jag hur det faktiska läget är så tappar det sin kraft över mig och jag kan sätta stop för detta just nu i denna stund vilken jag nu gör!!!!





Önska mig lycka till kära stjärnstofts-läsare.... ☺


Kram, K ♥

26 kommentarer:

  1. Visst är det så att vi gärna ljuger för oss själva och hittar på den ena anledningen efter den andra :(
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, och hur dum är inte det?

      Kram ♥

      Radera
  2. Tänk om jag kunde göra detsamma, skriva om alla extra kilon och sedan skulle det gå att få "trollet att smälta"?

    Visst kanske vi ljuger för oss själva, då sötsuget och hungern sätter in sina stötar. "Kan inte bli tjock av lite till" och så vidare.
    Önskar dig verkligen Lycka till och jag är säker på att du klarar av detta som du har föresatt dig.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag vill inte byta storlek på kläderna och fem extra kilon är ändå rätt enkla att få bort om jag sköter mig. Men det är som om att hjärnan lockar med saker som jag inte ens tyckt om tidigare....

      Kram ♥

      Radera
  3. Att äta för att må så bra som möjligt är ju helt rätt. Men sen är det ju olika var vi har vår trivselvikt. Önskar dej lycka till med att hitta tillbaka till den. Jag är säker på att du klarar det! Kram ❤️

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det handlar bara om fem kilon så det borde jag fixa.... :)

      Kram ♥

      Radera
  4. Det kommer du lyckas med galant !
    Jag håller på att äta 5 ggr om dagen... tror att kroppen då vet att det alltid kommer mat som den sen gör av med direkt ? Att banta är det värsta som finns för ens kropp ! Men det är vad jag tror !!
    Har kastat vågen då jag inte vill att dottern ska få nojor, och hålla på väga sig som kompisarna.
    Bättre att som du leva sunt och äta gott
    Tycker du är duktig som tar tag i det på sättet att leva sunt istället för att banta !!!
    Stor KRAM till dig finaste
    Sanna

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag äter bara tre gånger om dagen å kanske en frukt i mellan. Nu har jag under längre tid återgått till normal mat och det funkar inte för mig.

      Kram på dig ♥

      Radera
  5. Du lyckas! För du är målmedveten och envis, när du bestämt något, så känner jag.
    Nötter är förrädiska, kanske räcker att minska på vissa saker bara.
    Stor varm KL ♥ fredagsmys

    SvaraRadera
    Svar

    1. Cashewnötter vill jag inte vara utan, men jag kan dra ner på dem kanske... :/

      KL ♥

      Radera
  6. jag önskar dig lycka till och tar själv på måndag nya tag. Undvek vågen i dag...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, lycka till du med.... :)

      Kram ♥

      Radera
  7. Hahaha! Själv brukar jag intala mig själv att kilona bara omfördelas, vilket de måste göra med tanke på att vågen alltid visar ungefär samma vikt;-)

    Önskar dig lycka till! Å glöm inte man lever bara en gång och ska unna sig nå't gott då och då. Det gäller ju att man trivs med sin kropp!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Unna sig då och då är okej men som jag helt glömt bort mina nyttiga matvanor helt det funkar ej...

      Kram ♥

      Radera
  8. Visstär det lätt att lura sig själv ibland. Men jag tror också att tar man fram trollet, tittar på det och spänner ögonen i det, så kan det raskt också ge sig iväg.
    Du kan om du bestämmer dig, helt klart.
    Och att må bra handlar det ju om; och muskler väger mer...
    Kram och lycka till!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har ju ätit fel under en längre tid när det blivit en uppgång på fem, sex kilon.
      Några hekton i månaden blir till kilon, lurigt det där...
      Kram ♥

      Radera
  9. Visst är det lätt att ljuga för sig själv... och steg 1 är ju alltid att börja prata om det ;) När man reser är det svårt att hålla ordning på mat och träning, även fast vi vill. Men nu när vi kommit hem har vi faktiskt börjat träna igen ;)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Förstår att det blir knepigt med mat och träning när ni reser, skönt att ni kommit igång igen... :)

      Kram ♥

      Radera
  10. Lycka till! :-)

    Själv har jag kört "Våga vägra vågen" ett bra tag nu...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det gjorde jag med med men använde måttband och när det visade några cm i midjan och på låren jag så sade jag stop. KRam ♥

      Radera
  11. Det är ett bra sätt att inte "ångra" sig på också.
    Det som tas fram i ljuset kan inte verka i mörkret står det i Bibeln - det är ju det samma som att "lyfta fram trollet" som du säger - och det är ett väldigt bra förhållningssätt för att verka mot sådant som blir till destruktivitet.
    Vågen är ju inte alltid ärlig vad gäller om man blivit större eller mindre så den kan man slopa men inte att kläderna "krymper".
    Även om jag har hört att det finns bakterier som går in i garderober och syr in kläderna medan man sover :).
    Hoppas för övrigt att det nya året har börjat väl för dig - och god fortsättning.
    kram

    SvaraRadera


  12. Hi hi hi, bakterier som går in i garderoben och syr in kläderna gillar jag, men kanske inte nu längre när jag slutat att ljuga, hi hi... Kram ♥

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥