Translate

.

.

lördag 30 januari 2016

En så märklig dag...





Kom hem och har färdig mat att stoppa in i ugnen, hur bra kan man ha det?


Såg detta idag, någon som vet vad det är? Zoomade in och enligt mig ser det ut som en spioninstallation men jag har ju livlig fantasi ibland, hi hi...







När jag gick ut idag höll jag nära på att blåsa omkull, efter ett tag avtog vinden det kom fram några solstrålar, efter en liten stund blev det ett skumt ljus och det började regna men bara på några fläckar och inte på mig. Riktigt skumt väder idag.

Nu skall jag äta....

Hoppas du har en bra dag 
vackra väsen. :)

Kram, K ❤️

34 kommentarer:

  1. Lyxigt att inte behöver förbereda maten! :)
    Och det ser riktigt gott ut!

    Här var det också lite blött på marken såg jag när vi var iväg och handlade nyss. Blåser gör det också.
    Mycket skönare inne! :)
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Spioninstallation låter som en bra gissning!!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Tror att denna spioninstallation tillhör Google för deras gatubilder i bland annat Google Earth. Har sett liknande installationer på dera bilar i stan.

    Å visst var det ett korkat väder idag, för vi hade precis samma förlopp här. Som tur är var det sex plusgrader:-)

    Å du - smaklig måltid:-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, det var riktigt gott: :(
      Hm, ja så får jag lämna tanken om spioneri, hi hi...

      Kram ❤

      Radera
  4. Det ser onekligen ut som en spionutrustning men jag tror det är något som mäter hur ren luften är! Med betoning på tror då...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Troligtvis är det så... :))

      Kram ❤

      Radera
  5. Aha, det är google earth kanske som fotar gatubilder,som BP tror. Kan ligga något i det, eller så är det en spioninstallation..hehe..
    Smaklig måltid!

    SvaraRadera
    Svar


    1. Vad det nu än är så såg det kul ut.. :)

      Kram ❤

      Radera
  6. Spionutrustning eller google ... ??? Hoppas på det BP sa ;)
    Tittar förbi för att önska dig en alldeles underbar lördagskväll och hoppas maten smakade gott :)
    Kram till dig fina ❤️

    SvaraRadera
  7. Jag tror att det är en störtad drönare... ;-)

    SvaraRadera
  8. Skönt att ha maten klar och så gott det ser ut. Kram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var inte tokigt alls. :)

      Kram ❤

      Radera
  9. FRA. såklart ;) de hör och ser allt, ha ha.
    Ser gott ut! Smaklig spis.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. He he he, säkert.... :))

      Kram ❤

      Radera
  10. Hi hi - färdig mat att ställa in ugnen och misstänkta föremål utomhus- ser ut som kameror verkligen mysko ... undrar om du behöver komma upp till norra Sverige en tid? :-)
    kram o fin helg!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tror snarare att jag får lämna Sverige :)))

      Kram ❤

      Radera
  11. Det ser ut som någon form av mätutrustning. Kanske avgaser, luftpartiklar eller något annat? Ni har många spännande manicker inne i storstaden. ;)

    Vad gott med mat att bara ställa in i ugnen och sedan är det klart. :)

    Ha en fortsatt fin lördag vännen och ta hand om dig.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är nog någon slags mätinstrument men det såg lite "billigt" ut... :)

      Kram ❤

      Radera
  12. Igår blåste det nästan storm här. Teddy blåste in i en häck så jag började skratta. Stackars liten =)

    Maten ser riktigt god ut. Jag har barnen hos mig så jag har inte ätit på hela dagen. Det blev lite potatis över så jag stekte till dom nu med ägg, men jag åt för fort så jag har inte ätit upp det än.

    Hoppas du har haft en bra dag vännen, dröm vackra drömmar ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Godmorgon, en fin söndag önskar jag dig. :)

      Kram ♥

      Radera
  13. Verkligen märkligt väder. Växlar hela tiden i grader, sol, blåst och jag vet inte vad... Så härligt med färdig mat när du kom hem. Ha en fin fortsättning på helgen. Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Detsamma till dig Helena.

      Kram ♥

      Radera
  14. Någon föreslog mätutrustning och jag är benägen att hålla med. Vet att mätningar både vad gällt buller och avgaser förekommit i Stockholm i januari. Men spännand är det...
    Perfekt med mat som bara finns och som ska in i ugnen. Kan man beställa den?
    Kram och natti!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Noppe, maten måste tillagas av den ätande innan. :))))

      Kram och godmorgon! ♥

      Radera
  15. Haha! Jag tror absolut att det är en spionkamera ;)
    Kram

    SvaraRadera
  16. Hihi....spionutrustning?? Ok. Tja....vem vet. Eller så har det nåt med belysning eller nå sorts mätinstrument att göra.

    Men det är klart ...vore bra med lite spioneri i dessa tider. Se vad folk har för hyss för sig liksom haha


    Kram.

    SvaraRadera
  17. Jag kunde inte komma ut igår och ingen långpromenad i dag heller, men jag har sett har det har blåst, fast regn har jag inte sett.
    Spionutrustning, det var ju roligt.
    Men mysingen säger att det är en mätstation för luftkvalitée.
    Trevlig söndag önskar jag dig.
    Kram!

    SvaraRadera
  18. I dag är det ljusare på himmeln, men kyliga vindar. I gårkväll så kom det en rejäl hagelskur följt av åskmuller, konstiga tider med detta vädret. Det var klurigt med spionkameran haha.
    Önskar dig en fin söndag, kram vännen.

    SvaraRadera
  19. Mätstation eller googlekamera. Storebror ser dig överallt. Men han såg inte min goda mat igår, och väl heller inte din goda rätt ;)
    Vacker söndag!
    KL ♥

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.