Translate

.

.

lördag 23 januari 2016

Bröd








Brödbilderna är lånade från nätet!




Jag saknar bröd, det är knappt jag vågar gå och handla där jag vet att det finns gott bröd. Jag skulle kunna leva på bröd. Men nu har jag tagit bort bröden, å nötterna också. SORG :( Ja, jag vet att de sägs att det finns nyttigt bröd men kan jag inte få äta det goda brödet som jag gillar så får det vara för mig. Jag har självömkan i stora mått. Snyft.... 
Fast det blir väl lättare efter ett tag? NOT!

En fin lördag och gott bröd på dig. ☺

Kram, K ♥



38 kommentarer:

  1. Detta skulle jag ha svårt för. Men om du tycker du måste så är det så....Jag hade valt annat att ta bort.
    Och visst måste du få ha självömkan. Jag deltar i den så kanske det hela känns bättre. Fast jag skulle inte tro det.
    Skickar en stor bröd och nötfri kram.

    SvaraRadera
    Svar


    1. Hi hi Ditte jag vill ha en kram full av bröd. :)))

      Kram ♥

      Radera
  2. Gullig "nallebröd " =) För mig blir det oftast bröd/smörgåsar till frukosten, resten av dagen ingen smörgås alls. Nötter äter jag inte alls! Lördagskram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har ätit smörgåsar både morgon och kväll under en längre tid nu och fått kvitto på det... :/

      Kram ♥

      Radera
  3. Ja, det är ju ungefär som att sluta äta choklad, sluta röka eller avstå från något man verkligen nästan är beroende av. Men jag håller med sig - antingen, eller. Men jag förstår dina abstinensproblem.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu måste jag vara hård mot mig själv ett tag, sedan skall jag nog åter få kontrollen på att äta lagom av även bröd.... Kram ♥

      Radera
  4. Varför får du inte äta bröd? Allt är nyttigt bara det inte blir någon överdrift, eller? Så har jag lärt mig.
    Vi äter bröd till frukost, med bara hårt bröd.
    Trevlig lördag önskar jag dig tillsammans med en varm kram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Eftersom jag skall gå ner 5 kg till sommaren så måste jag ta bort något, måste även vara hård mot mig själv ett tag nu, men jag ser bröd överallt....

      Varm kram ♥

      Radera
  5. Usch inte kul varför kan du inte äta bröd ???
    Förstår din abstinens :(
    Önskar dig en alldeles underbar Lördag KRAM

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vet du att över jul så vräkte jag i mig Pågens julbröd, choklad och nötter och resultat är att om jag inte går ner några kg nu så måste jag köpa en ny garderob....

      KRAM ♥

      Radera
  6. Jag saknar också bröd så därför överger jag LCHF! Det får vara för min del.

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag äter inte LCHF för jag klarar inte all grädde, ostar och allt annat fett, jag tar bara bort det som jag frossat i under en tid och då kommer jag dit jag vill om ett par månader.... Kram ♥

      Radera
  7. Jag förstår din sorg!
    Jag äter nästan uteslutande knäckebröd.
    Magen mår bättre av det.
    Hoppas din lördag börjat bra!
    Stor kram! ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag älskar valnötsbröd och andra onyttigt goaste brööööd... Men nu får det vara för ett tag och jag klarar det, men tänker på bröd mest hela tiden.... ;/

      Stor kram ♥

      Radera
  8. Färskt gott bröd med ost! Kan det bli bättre? Jag förstår verkligen din sorg! Kramar

    SvaraRadera
    Svar


    1. Åhhhh så gott.... Mums! :/

      Kramen ♥

      Radera
  9. Med-ömkar! Fy för att inte kunna äta bröd :/
    Känner mig lyckligt lottad och tacksam att jag kan!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag kan ju men då blir följderna där efter....

      Kram ♥

      Radera
  10. Trist... Jag undviker bröd, men fuskar ibland. Det är ju så himla gott!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tror att jag skall börja äta bröd 1 gång i veckan om några veckor... Bara tanken gör mig gladare.... :)

      Kram ♥

      Radera
  11. Men varför ta bort nötter? Ursäkta, jag kanske missat något - ha tålamod med mig, please - men till vilket pris gör du detta med att minska i vikt? År det många överflödiga kilo? Som skadar dig? Har du direkt ohälsa av dina kilon? Din vikt är din och det är helt ditt beslut och din kamp och hur du väljer så mycket lycka till fina du! Föll sig naturligt att skriva som jag tänkte ...För egen del som gått upp en del i vikt mot förr - så är det motion som gäller, vissa dagar håller jag inne lite med mat; men jag vill leva gott och unnar mig utan att överdriva.
    Önskar dig en fin lördagskväll med eller utan bröd <3
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har ätit nötter och bröd i massor sista månaderna, detta har gjort att jag har gått upp 5 kg som jag helt enkelt är obekväm med. Det enda jag gör nu är att ta bort detta som lagt på mig mina fem kg. Det är för att jag överdrivit som jag har hamnat här, jag har festat loss ordentligt på goda bröd och nötter...

      Apelsinkram ♥

      Radera


    2. Tack å gå nu och ta en macka, he he....

      Radera
  12. Med tiden blir det en vana att utesluta bröd, men så underbart det luktar, och smakar, men nybakat bröd!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Allt bröd är inte gott, färskt måste det vara... Mums...

      Skall nog senare tillåta mig äta bröd en gång i veckan... :)

      Kram ♥

      Radera
  13. Jag lider med dig, bröd är nåt av det godaste som finns! Är det nån diet som du går på som förbjuder det?

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej ingen diet, har bara tok-ätit bröd och måste nu sätta stopp ett tag. :)

      Kram ♥

      Radera
  14. Älskar bröd. Färskt bröd - hur gott som helst. Ha en fin lördag. Kram

    SvaraRadera
  15. Bröd är farligt gott. Jag kan knappt ha det hemma förrns jag äter upp det =)
    Snart börjar en bra film på sjuan som jag ska se.. Dröm sött kramar ♥

    SvaraRadera
  16. Åhhh, jag lider med dig! Visst är det konstigt det där, när man har bestämt sig för att sluta äta något alt. hålla igen så är det som om man ser just detta precis överallt, drömmer om det och helt enkelt inte kan sluta tänka på det. Men jag håller med dig, antingen det man gillar eller så kan det vara. Lycka till dig och det här kommer gå bra ska du se. :)

    Ta hand om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar

    1. Precis, ingenting är som ett gott bröd. :)

      Kram på dig ♥

      Radera
  17. Bröd är jättegott, och det är nåt jag ABSOLUT inte kan eller vill vara utan.
    GOTT BRÖD TILL DIG!
    KRAMKRAM

    SvaraRadera
    Svar


    1. GOTT BRÖD TILL MIG? (O_O) :))

      KRAM KRAM ♥

      Radera
  18. Det är inte lätt att avstå från något man är svag för, så det är starkt gjort av dig!
    Hoppas du hittar något annat som du fastnar för :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag är lite osäker på om det är nötterna eller brödet som är boven, förmodligen båda.... Kram på dig ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥