Translate

.

.

onsdag 13 januari 2016

Berättelsen om Pi



På morgonen såg det ut så här, trevligare när det är vitt enligt mig. 6 minus visar termometern men den vågar jag inte fota, ha ha.. Det vågar jag visst!!!!! ?




Efter galan gick det en film på ettan som hette: Berättelsen om Pi. Den handlade om en ung kille som drev runt på Stilla havet i en livbåt tillsammans med vilda djur. En fin film, annorlunda men fin och som man kunde gråta lite till. Pojken bestämde sig för  att träna tigern på båten så de skulle kunna färdas tillsammans utan att kriga för att överleva...



Mina fingrar är så svullna på mornarna att fingrarna knappt får plats på tangentbordet, varför blir det så?

Det var allt för nu, men dagen är lång så det kan gott vara möjligt att vi ses igen! ☺
Nu önskar jag er alla underbara stjärnstoft-läsare en fin onsdag och tackar för att ni finns.




Kärlek, K ♥


32 kommentarer:

  1. Hej hej *vinkar ivrigt*
    Jag har också snö! Om jag vågar mig ut, tro. Kallt.
    Igår såg jag bara Veckans brott, sen kramade jag kudden, trött efter två kvällsaktiviteter.
    En underbar dag till dig, KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Veckans brott såg jag med....

      KL ♥

      Radera
  2. Sittande i Wales och få se hur det ser ut i Stockholm på morgonen är häftigt. Jag har ju familj där. Idag är första dagen med frost här. Tack för den fina bilden och ha en fin dag!!!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja tänk så fiffigt? :)) Vi är bara en knapptryckning bort... :)

      Kram ♥

      Radera
  3. Åh har den boken kommit som film? Har helt missat det. Boken var riktigt bra��
    Kan du kanske ha förträngning i den trånga kanalen mellan handlovens ben, sk Karpaltunnelsyndrom?

    Kram❤️

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tror du kan se filmen på SVT play...

      Det är bara en kort stund direkt på morgonen som fingrarna är svullna, nu är dom sjunkit ihop och ringarna känns för stora...

      Kram ♥

      Radera
  4. Den filmen såg vi på bio och jag tyckte den var ruskigt bra!

    Kram och glad onsdag <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, den var klart annorlunda men jag fastnade och tyckte om den....

      Kram ♥

      Radera
  5. God förmiddag!
    Visst är filmen om Pi bra! Jag har även sett den på bio men såg gärna om den.
    och jag mer än det tiodubbla...
    Och snöar gör det ju här också...
    Idag blir det en vända mot dina trakter och Sven- Harrys konstmuseum. "Olle Olsson Hagalund" har tavlor som visas där och honom gillar jag.
    Hoppas dina fingar blir bättre. Kan det ha med din arm att göra?
    Kram och trevlig onsdag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha en trevlig stund hos Sven-Harry :)
      Mina fingrar är bara svullna direkt på morgonen du är de helt normala...

      Kram på dig ♥

      Radera
  6. Den filmen har vi helt missat, men kanske går den att se på playen?
    Förstår du blir lite orolig när fingrarna svullnar, men som Ditte säger, så har det kanske men din arm att göra?
    Kram och hoppas det går över

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det kan du säkert göra....

      Kram och svullnaden är bara på morgonen. ♥

      Radera
  7. Vacker och annorlunda film! Du håller dig till gråten :-) Inne på samma tanke som Ditte:
    Är svullnaden på din brutna arms fingrar? Ger det sig inte ska du kanske kolla det! Du hade ju en tid .. nej, just det den bokade du av.Temperatur - 16 och blåst rakt igenom märgen ... Får bli dunjackan under skaljackan idag - igen. Dobson termo och mössan nerdagen mot glasögonkanten och huvan där över .. funkar inte att flörta då inte ...Det där med boken t.h gillar jag
    Ha det!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kanske p.g.a armen men efter någon timma så är de normala igen....
      Jag gillar också citaten från boken. :)

      Kram ♥

      Radera
  8. Den filmen har jag somnat till en gång :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Då måste du allt varit trött... ☺

      Kram ♥

      Radera
  9. Ungefär så ser det ut hos mig med, fast här blåser det också. Har precis kommit hem från dina trakter, där det var betydligt behagligare än norr om stan.

    Kollade ungefär 10 minuter av Berättelsen om Pi och var nära att somna, precis som AMA, så jag stängde av den.

    Vad gäller dina fingrar har jag tyvärr ingen aning, men jag ser att du fick ett tips av Tove.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var efter de tio minuterna som det blev bra ju, hi hi hi...

      Mina fingrar är bara så här på morgonen...

      Kram ♥

      Radera
  10. Snö och kallt - är inget för mig! Synd att dina fingrar svullnar så! Kramar

    SvaraRadera
    Svar

    1. Fingrarna blir normala efter någon timme så det är okej....

      Kram ♥

      Radera
  11. Den filmen är riktigt fin!:)
    Men de senaste kvällarna har jag somnat efter middagen så jag har ingen aning om vad som gått på tv. Tur jag är ledig idag så jag fick lite vakentid hår hemma också och inte bara på jobbet!
    Sköt om dig och dina fingrar! ❤
    Låter jätte jobbigt.
    Kram hjärtat! ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Fingrarna är normala, det är bara direkt på morgonen som de är svullna.

      Kram på dig ♥

      Radera
  12. Jomen den filmen har jag sett tidigare, en annorlunda historia!
    Hoppas fingrarna känns bättre nu!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Fingrarna är normala igen. :))

      Kram ❤

      Radera
  13. Tack själv för att du finns fina bloggvän. Den filmen har inte jag sett....Svullna fingrar låter inte så bra men om vi ser att du börjar stava konstigt så vet vi varför.

    Onsdagskramen

    SvaraRadera
    Svar

    1. Äsch fingrarna är bara svullna en stund på morgonen, nu e dom bra igen, faaaaast det vore ju bra att skylla stavningen på dem. He he...

      Kram ❤

      Radera
  14. Den filmen har jag inte sett. Jag älskar att titta på filmer. Du missar väl inte Blood and Oil kväll ?
    Vad jobbigt att dina fingrar svullnar, jag vet precis hur det är o det kan vara så jobbigt. Du kanske ska ta upp det med din läkare även om det bara är på morgonen.
    Kramar ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är bara på morgonen de är svullna, kan bero på armen. Undviker läkare...
      Kram ❤️

      Radera
  15. Såg också filmen - fast jag borde ha gått och lagt mig och fått behövliga vuxenpoäng. Gillade den verkligen. Den var vacker - och jag gillade tanke-tvisten på slutet!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Precis, jag grunnar fortfarande lite på den..

      Kram ❤

      Radera
  16. Kanske du ligger fel på kudden så att något ligger i kläm strax under nacken/mellan skulderbladen?
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Mm, så kan det ju vara...

      Kram ❤

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.