Translate

.

.

fredag 1 januari 2016

1 januari 2016



Vaknade tidig alltför tidigt, gick upp drack en kopp kaffe sen gick och lade mig igen, vaknade halv 12 och nu äter jag frukost. ☺

Det var ganska lugnt med smällar och raketer, det var rätt mycket smällare vid nio tiden så jag antar att dom tog slut och det var ju bra så.

Jag brukar aldrig ge några nyårslöften men varje år så brukar jag göra en förändring av något slag och likaså vill jag göra i år. Jag funderar och funderar och kan för allt i världen inte komma på något som jag skulle förändra utan jag är mer inne på att lägga ner större möda på att förvalta det som redan finns. Så nu skall jag göra som jag gjorde förr, ta fram penna och papper och se över hur jag kan göra, titta på orsaken att förändra och sen verkan av ändringen. Resultatet kommer i slutet av året om man får vara frisk och hänga med. För att förvalta rätt så måste jag göra förändringar. Förstår ni eller rörde jag som vanligt till det? ☺

Igår kväll kände jag att jag saknade det yngre jaget, jag saknade att det försvunnit utan att jag varit med och tagit farväl. Jag kände att jag skulle velat uppleva vissa saker igen, uppleva ett par saker igen för att se hur jag skulle uppleva dem idag. Livet och människor förändras, så det jag uppskattade högt tidigare skulle jag nog förmodligen inte uppskatta på samma sätt idag och tvärtom.....

Nu vänder vi alla blad, tänk goda tankar så kommer goda saker till dig. Negativa tankar kommer från egot och de vill oss aldrig något väl. Våga önska stort, våga tro på att dina önskningar slår in och tänk gärna på dem som om de redan slagit in. Lycka till! ♥

Kram, K ♥




44 kommentarer:

  1. Jag brukar inte avlägga några större nyårslöften men nog finns det ett eller annat som jag skulle vilja förändra. Så vi får väl se hur det går med den saken...

    God fortsättning!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Bestämmer man sig och känner sig villig så brukar det bli som man vill..... :)

      Kram ♥

      Radera
  2. Klokt tänkt! Jag ser fram emot att få följa ditt liv även detta år.

    SvaraRadera
  3. Du är minsann en klok kvinna!
    Jag brukar inte avge nyårslöften.
    Men i år gjorde jag det som jag berättade om innan vi åkte i inlägget om när jag beställde min leopardmönstrade bikini! :)
    Puss och kram och ha en skön nyårsdag!
    ❤❤😬

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hoppas du har den bästa nyårsdagen i din leopard... :)))

      Puss och kram ♥

      Radera
  4. Avger aldrig några nyårslöften, för jag vet att jag inte kan hålla dom. Önskningar däremot bör man ha, gärna utan större förväntningar, då blir man inte besviken utan i bästa fall bara positivt överraskad! Känner man att förändringar är nödvändiga så har man ju 365 +1 dag på sig i år att ådstadkomma dom.

    Brukar säga att allt har sin tid. Klart det var skoj att åka till alperna, åka skidor och fira Nyår där när man var i 30-årsåldern. Idag skulle jag bra tycka att det var en börda. Nu är jag så nöjd och glad över att ha plusgrader, nästan ingen snö och kunna fira Nyår med god mat och dryck.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hoppas kan man göra men går man och förväntar sig saker så blir man nästan alltid besviken.

      Tror det var världens kortaste vinter vi fick...

      Kram ♥

      Radera
  5. Jag har inte avgett något nyårslöfte. Jag traskar på som vanligt jag.

    Kloka ord på årets första nybakade dag.

    Kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Egentligen så är det bara en års siffra som ändrats och kanske några siffror på skattsedeln, hi hi hi...

      Kram på dig ♥

      Radera
  6. Anammar dina klokord och jag vet också att de gäller. Peppra hjärnan med goda saker, ljus och kärlek. Låt energitjuvarna hoppa in i "blå skåpet".
    Jag avlägger inga löften men önskar mig flera utmaningar! Det sätter fart på mina grå celler.
    Nyårs KL ♥ ♥ fina vän!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Då skickar jag dig mina utmaningar också så har du full fart på dom grå.... :)))


      KL ♥

      Radera
  7. God fortsättning önskar jag dig!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Skön utgångspunkt när man inte har något stort som man absolut vill förändra. Vi har inte avgett några löften, men har nyligen börjat träna igen så ska försöka fortsätta med det ;)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Lycka till med träningen.. :)

      Kram ♥

      Radera
  9. God Fortsättning på det nya året!
    Jag kör samma nyårslöfte som jag haft de senaste åren : att dricka mer Champagne!!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar


    1. Ha ha ha, så klok du är.... :)))

      Kram ♥

      Radera
  10. Hoppas du hade ett fint avslut på 2015 och får ett toppen 2016 stor kram du kloka kvinna

    SvaraRadera

  11. Detsamma till dig fina Eva.

    Kram ♥

    SvaraRadera
  12. Jag ger aldrig Nyårslöften. Skulle vara trevligt om ens drömmar gick i uppfyllelse detta år=) God fortsättning! Januarikram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Håller tummar för att dina drömmar blir sanna.... :)

      Kram ♥

      Radera
  13. Ett nyårstal hon skriver
    som i förändratarmen river
    lugnt och sansat
    har hon sig nu förskansat
    kloka smarta sunda lager
    av vilka förändringar på vilket sätt
    hon ser sig mätt
    och att det blir som hon behager
    Lycka till och stor kram
    följer dig i spåret
    under kommande året.
    <3

    SvaraRadera

  14. Wow!!! :D
    Nu fick du sannerligen till det.
    Stor kram ❤

    SvaraRadera
  15. Jag ger inga löften heller. Men jag ska försöka att ge fan i godiset o att försöka låta vågen ta lite mindre vikt =) Jag ska göra mitt bästa, men jag känner mig inte motiverad alls.
    God fortsättning o dröm sött. Kramar ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. God fortsättning och sov gott. :)

      Kram ❤

      Radera
  16. Jag brukar inte avge några nyårslöften. Dina tankar om att du saknar ditt yngre jag fick mig att tänka till. Det gör jag faktiskt också ibland, i synnerhet när jag känner att jag inte orkar engagera mig så mycket som då.
    Hoppas det nya året fortsätter bra! Kramar! :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag saknar jättemycket mitt yngre jag, den här gamla skatan känner jag inte alls, hi hi hi.....

      Fortsättnings kramar ♥

      Radera
  17. Ger inga nyårslöften jag heller :) förändringens vindar lever jag med hela tiden av samma gamla anledning som de 14 tidigare nyktra år. Där vill jag inte förändra.
    Bra att skriva ner för att se tillbaka längre fram.
    Bara tanken att se över lite hur man har det tror jag är bra ;)
    Gott nytt ljust År !!
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar


    1. Du är klok som alltid... :)

      Kram på dig ♥

      Radera
  18. Jag brukar inte ge nyårslöften , men i år har jag föresatt mej att rensa ut saker i mitt hem. Varför spara på en trasig paraply? En ensam handske? En bläckpena som inte funkar? Den där t-shirten som jag aldrig gillat måste den ligga kvar i skåpet? Behöver jag 10 trådrullar med brun tråd, när jag nästa aldrig syr i brunt tyg?
    Vill önska dej en god fortsättning på ett snytt spännande år!!!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. God fortsättning och ett nytt fint år till dig, Lena!

      Kram ♥

      Radera
  19. "För att förvalta rätt så måste jag göra förändringar".
    Fick tänka till en extra gång på det uttrycket, men sen insåg jag att det ligger mycket i det.
    Goda vanor finns oftast inte kvar av sig självt, vi behöver anstränga oss för att behålla dem.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jo men det är ju så det är.... :)

      Kram ♥

      Radera
  20. kikar in & önskar dig en fin lördag kramen

    SvaraRadera
  21. Mitt nyårslöfte har jag redan klarat av - jag lovade mig själv sovmorgon igår, och det fick jag :-)

    God fortsättning! :-)

    SvaraRadera
    Svar


    1. Goda sovmornar till dig Ama. :)

      Kram ♥

      Radera
  22. God fortsättning!
    Tror nog att jag förstår hur du menar.
    Nyårslöften, nej, det behövs inte. Jag tar dagen och livet som de kommer, ibland ändrar jag mig på vägen.
    Kram från blåsigt iskallt Gotland

    SvaraRadera
    Svar

    1. Snöig, hal och snöig kram ♥

      Radera
  23. Tack för att du delar med dig av dina kloka tankar. Jag ler och känner så väl igen mig.
    Att förändra något är jag helt inne på och jag får klura mer på det och vad jag vill förändra.
    Och att jag saknar också ibland mitt yngre jag och den kraft jag hade och all energi. Jag skulle vilja få en del av den tillbaka.
    Positiva tankar tar oss långt och leenden också.
    Stor kram och ett stort leende tack till dig du fina.

    SvaraRadera
    Svar


    1. Ja, tänk om man bara visste hur lyckligt lottat man var tidigare... :))

      Stor kram ♥

      Radera
  24. Nytt år - en brytningspunkt och en naturlig tid för tankar om det som varit och vad som kan tänkas komma! :) Här ges inga löften, men önskningar - så får vi se vad som blir av det!
    God fortsättning :) Ser fram emot att läsa om fortsättningen på ditt 2016!

    SvaraRadera
    Svar


    1. God fortsättning Eva och kram på dig ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.