Translate

.

.

fredag 11 december 2015

Vi skall visa parasiterna respekt, var några ord som fastnade i mitt huvud från igår....






Tittade på Nobelbanketten igår samtidigt som jag rotade runt i gamla papper
och då hittade jag filmfestens bordsplacering som jag var på 1985, jodå mitt
namn finns med på listan. ☺


  
Så kul det är att hitta sådana här saker som påminner att man faktiskt
varit med om en del. ☺





Idag är solen framme, men just medan jag skriver så ser jag det gråa
börjar ta över på himlen. Gott för då kan jag ägna mig åt något annat än uteliv...



Illustratör: Karin Stork 

Denna karikatyr ritade en väninna till mig när jag fyllde år, jag och ett ex hade precis
köpt en vattensäng och så här såg hon oss.
Denna tycker jag var fräck nog för att byta ut mot den vanliga fredagsfräckisen.




Men vill du trots allt ha en riktigt fredagsfräckis så gå in HIT ☺





Glad fredag och gör ingenting som inte jag skall göra. ☺



Kram, K






34 kommentarer:

  1. Vad kul att du har varit med på filmfesten :)
    Haha! Vi hade också vattensäng för många år sen....Jag gillade verkligen den, men till sist gick den sönder. Dock inte så stort hål som på teckningen. Men det var en vass plastbit på värmekabeln som nötte sönder madrassen!
    Kram och trevlig fredag

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag hade nästan glömt bort det och när jag rotade bland papper kom denna bordsplacering fram, kul och tänk så hel och fin den är efter 30 år? :D
      Vi hade odämpad säng och jag fann mig aldrig till rätta i den och den åkte ut efter ett tag.... Kram och fin fredag på dig ♥

      Radera
  2. Kanske sågs vi där igår i dansens virvlar på nobelfesten?
    Har haft förmånen att vara inbjuden ett par gånger och det var en upplevelse.
    Vad roligt att du hittade din inbjudan till den stora filmfesten och även kunde se var du satt. Kan tänka mig att det också var en festarnas fest.
    TSkrattade gott åt din bild och åt den länkade fredagshistorien.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag vinkade åt dig men du var för upptagen för att se mig, hi hi hi....

      Kram ♥

      Radera
  3. Vilken rolig och minnesvärd grej att ha varit med om Fimfesten - WOW! Du ÄR en kändis, det har jag misstänkt länge:-) Kul att du sparade pappret med bordsplaceringen!

    Å teckningen med vattensängen är hur skoj som helst. Vi har aldrig ägt en sådan då vi var alldeles för rädda för just det teckningen visar;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag gillade aldrig den odämpade vattensängen skulle aldrig köpt en idag....

      Kramen ♥

      Radera
  4. Vilken härlig karikatyr! Hoppas sängen höll även om förhållandet inte gjorde det ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, sängen höll men jag drog.... :)))

      Kramen ♥

      Radera
  5. Hahaha vilken läcker teckning. Tänk om man kunde rita. Oj vad tiden gick fort, nu ska jag in till mamma o äta en köttbullemacka.. Ha en mysig kväll o en trevlig helg. kramar ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jo, hon är skitduktig på att teckna...

      Kram ♥

      Radera
  6. En underbar teckning,hihi...har du vattensängen kvar?
    HA en trevlig kväll! Jag laddar för en natt på jobbet :-)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Är du galen, nej vattensängen släpp jag när jag skilde mig första gången för 25 år sedan. hi hi hi..... Trevlig jobbnatt på dig och kram ♥

      Radera
  7. Haha, vilken rolig bild! Vad roligt med en vän som kan rita.
    Vi har ätit Nobelmiddag en gång, fast inte på Nobeldagen. Det är verkligen ett minne!

    SvaraRadera
    Svar


    1. Det förstår jag att det var... :)
      Kramen ♥

      Radera
  8. Respekt för paraciter och vattensängar! Vilken härlig bild av händelsen!:-) Tänk att du sparat placeringen på den festen du var! Kul!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag spar tydligen mer än jag är medveten om... Jag kommer nog fortsätta att spara dessa två sen skall jag gå igenom allt annat jag också varit med om.... :)

      Kram ♥

      Radera
  9. Underbar teckning! Gav mig ett brett leende. Härlig fredagskväll till dig. Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag skrattade rakt ut när jag fick syn på teckningen, hi hi hi....

      Kramen ♥

      Radera
  10. Haha! Hur bra som helst :-)

    Men jag skulle aldrig våga vara så fräck i bloggen... ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi, det tycker jag med...
      Lite fräck får man vara i bloggen.. :)

      Kramen ❤

      Radera
  11. sv: Det var färskvatten som dom grävde sönder. Tyvärr. Eller förresten... Inte så mycket "tyvärr" för det, med tanke på alternativet... ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var verkligen tur att det var färskvatten och inte avloppsvatten...

      Radera
  12. Underbar teckning så såg jag också på vattensängar och par som har det haha;)
    Det enda jag tänkte på var hur funkar det om den går sönder hihi
    Vad kul att hitta gamla saker som påminner om allt man gjort i livet !
    Och filmfestival måste ha varit hur kul som helst :)
    Stor härlig fredagskram till dig finaste ❤️
    Sanna

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vattensäng skulle jag inte komma på tanken att köpa igen, aldrig.... :)

      Kram på dig ♥

      Radera
  13. Rolig teckning :) skön lördag till dig kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Fin lördagskväll får jag väl skriva nu när det är så sent....

      Kram ♥

      Radera
  14. Kul teckning, bra ritat också. Historien läste jag också, även för min man, fast han tyckte inte att den var lika rolig som jag tyckte.
    Visst är det skoj att ha varit med om lite annorlunda saker att tänka tillbaka på. Jag har också varit på stor baluns i Stadshuset, ett minne för livet.
    Kram och trevlig helg.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi hi, förstår att historien inte uppskattades av din man. :)))

      Kram och fin helg ♥

      Radera
  15. Wow, vilken upplevelse. Jag har en guldfärgad plåtburk där jag samlar biljetter och annat som här ihop med våra upplevelser. Den är rolig att ta fram och bläddra i ibland. Minnen väcks och känslor av glädje och tacksamhet över allt vi faktiskt har har tillsammans.
    Du får rama in den häftiga teckningen och hänga den i sovrummet, tycker jag. Hälsa väninnan att hon är duktig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det har jag inte tänkt på, jo jag skall nog ta och rama in den, så dumt att jag inte tänkt på det, så tack för tipset... :)

      Kram ♥

      Radera
  16. Viken upplevelse med den festen!
    Gillar verkligen den karikatyrbilden!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar


    1. Ja, visst är det kul, skrattade rakt ut när jag så den nu.... :))

      Kram ♥

      Radera
  17. Fin fräckis!
    Vad var det för Filmfest du var med på (frågar en utomlandsfödd...)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var filmfesten som hölls 1985, så mycket mer kan jag inte säga....

      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.