Translate

.

.

måndag 21 december 2015

Sovit över tio timmar








Alltså, god måndag säger jag bara. ☺
Har sovit som en stock i över tio timmar, är på
ett strålande humör och skall ut.
Solen skiner och vi har tio plusgrader ute.







Gjorde en ny hyacint-uppsättning i glasskål med nötter och annat krafs, bilden 
blev lite mörk, får visa när dessa har slagit ut...
De första hyacinterna jag gjorde har slagit ut och doftar helt gudomligt, inte en gnutta vatten har dem fått och de står i skålen med bara löken.






Jag tittar in till er lite senare, måste fixa några saker först.


Solig kram, K


38 kommentarer:

  1. Tack för fina hyacinttips med vackra dekroationer.
    Jag ska ge mig ut nu för inköp av lite julblommor och sedan se vad jag kan åstadkomma. Får slå till på lite nöttter också.
    Är sen, så solen håller på att försvinna och vinden friskar i. Men vad gör väl det....
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hoppas du kom hem med fina köp. :)

      Kram ❤

      Radera
  2. Härligt med 10 timmars sömn, inget ovanligt för mig kan jag säga;-)
    Grattis till den lyckade omplanteringen av hyacinterna. Har en känsla av att det kommer att "leva" bra mycket längre än till Julafton som jag trodde;-)

    Japp, efter gårdagens 13,4 grader sitter det inte alls fel med ytterligare en varm dag:-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Verkligen, jag trodde inte det var sant när jag vaknade...
      Ja, vilken värme vi har, har lagt bort vinterjackan....
      Vet inte riktigt vad jag tycker....

      Kram ❤

      Radera
  3. Jag har också hyacint direkt i vatten, fick en på min födelsedag, och köpte mig ytterligare och gjorde likadant, suveränt!
    Sömn är A och O.
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi hi, jag har inget vatten alls till hyacinter. .. :)

      KL ❤

      Radera
  4. Så skönt med en riktig sovmorgon :D

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det händer så sällan att det är riktigt skönt när det händer. .. kram ❤

      Radera
  5. Härligt att kunna sova så! Hyacinter vill jag inte vara utan den här tiden på året. Har även hyacinter i trädgården som blommar på våren.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det händer tyvärr för sällan men desto bättre när det väl sker...

      Kram ❤

      Radera
  6. Så fint du har det o vad skönt att du har sovit så länge. Jag trodde att det började snöa nyss men det blev bara regn av det,,,,,,,,,,,, igen...
    Jag har inte köpt några hyacinter eller amaryllis i år, jag har bara mina julblommor o det får duga. Jag får försöka fixa lite mysigt nästa år istället =)
    Ha en underbar kväll vännen kramar ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag älskar doften från hyacinterna....

      Kram ❤

      Radera
  7. Då förstår jag att du känner dig utvilad, 10 timmar på raken, inte dåligt.
    Så fint du har ordnat med hyacinterna.
    Det är ju otroligt så varmt vi har fått det nu i slutet på december.
    Ha en bra dag och varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Varm kram från en varm dag. ❤

      Radera
  8. Ingen jul utan hyacinter "ler" Smart sätt att ha hyacinterna så som du har dem... Det måste jag prova nån gång =) Måndagskram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har alltid vattnat dem och nu när jag gör så här trivs dom så mycket bättre...

      Kram ❤

      Radera
  9. Åh så skönt att få sova så länge, det kan jag behöva nu...har ju vänt helt på dygnet efter de sista nattpassen! Somnade kl 02 i natt, och vaknande redan kl 06!!! nu har jag varit tvungen att sova några timmar till,så jag orkar jympa ikväll!!!
    Så snyggt det blev med hyacinterna!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Men gud det är ju bara fyra timmars sömn du fick, nä det är för lite. Skönt att du somnade om...

      Kram ❤

      Radera
  10. Åh så härligt med tio timmars sömn. Jag är ledig dagarna innan jul och tog mig sovmorgon. Underbart. Julkram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det var inte dumt alls :)))

      Julkramar ❤

      Radera
  11. Rena högsommaren hos dig ju :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Japp, men jag hade föredragit lite snö för det skall ju föreställa vinter i december.

      Kram ❤

      Radera
  12. Så skönt att du har fått sova ut ordentligt!
    Och så vackert med hyacinterna, ljusen och spegeln!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack Ami, jag blev rätt nöjd och lite förvånad över mina floristiska färdigheter. Ha ha ha..

      Kram ❤

      Radera
  13. Lyckost dig som kan sova i tio timmar i sträck. Det var länge sedan jag kunde det. Fina bilder. Julkram Bosse

    SvaraRadera
    Svar

    1. När det väl sker att jag sover så länge så är det himmelskt...:)
      Julkram på dig Bosse ❤

      Radera
  14. vackra dekorationer du gör! Härligt sova så gott så länge - och så nödvändigt :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack Tove! Tror jag behövde sova då timmarna..

      Kram ❤

      Radera
  15. Åh vad skönt! Jag sov lite mer än sex timmar, det är jag nöjd med... haha!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Sex timmar är för lite, jag mår dåligt om jag sover så lite....

      Kram ❤

      Radera
  16. Sömn, sol och blommande hyacinter - svårt att slå :)

    SvaraRadera
  17. 10 timmars sömn minns jag inte när jag fick sist.
    Jag kan helt enkelt inte sova längre än max 7.
    Men det räcker för mig! :)
    Blir speciellt glad att just du lyckades med det som har varit både dålig och haft ont! ❤
    Hoppas du hade en jätte fin dag ute i solen!
    Kram! ❤

    SvaraRadera

  18. Misstänker att kroppen tog vad den behövde. .. :))
    Tacksamt tog jag emot, zZzzzZzzz :)))

    Kram på dig ❤

    SvaraRadera
  19. Vilken 7 sovare du är hihi...Men det behövdes nog.
    Fina bilder min fina bloggvän.

    God Jul och juliga kramar från mig.

    SvaraRadera
    Svar


    1. En stor fet Julkram på dig! :)))

      Radera
  20. Hyacinter är så himla vackert och juligt! Visst är det härligt att få sova ut ibland, 10 timmar låter gott :) Hoppas att du får en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jagär tacksam över varenda sovande timme, hi hi...

      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.