Translate

.

.

söndag 27 december 2015

Skyltsöndag




Här kommer mitt bidrag till skyltsöndag som förvaltas av härliga BP

Bilderna lånade från nätet.


Ha ha, sitter kassörskan och skriver in varan manuellt?



Skylten kan provocera en överfull bilparkering, om man har lite
av min humor vill det säga. ☺


Sitter och dricker kaffe med vörtbröd köpte Pågens och det kommer
att inhandlas en till kan jag lova, för det var det godaste och saftigaste brödet jag ätit.






Ha en fin söndag, här är det grått och kallt
-8 grader visar mätaren.


Kram, K



36 kommentarer:

  1. Hahaha eftersom jag jobbar på MAXI kan jag garantera att vi inte skriver in varorna manuellt. Måste ha varit en praktikant i farten!! (När du tittar in till mig förstår du varför jag skriver så!!)
    Det vörtbrödet köpte vi oxå och det tog slut i ett nafs!!
    God fortsättning ♥
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hm, nä men då antar jag att de säljer bajskorvar på MAXi - he he.... :)

      Kram på dig ♥

      Radera
  2. Här är det på nollan och ska bli plus, så det snöregnblaskiga som nu kommer ner, försvinner nog i flodvågen.
    Bajskorvar, ropade min äldste son som 6-åring till mig och sin farmor, när vi kom och störde hans spikande i huset vi byggde, haha, gamla minnen.
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Idag blev det en riktig en riktig vinterklädsel...

      Ha ha ha, skrattar sonens namn på er... :))

      KL ♥

      Radera
  3. Det var inte speciellt billig vara du visade oss - med tanke på innehållet.
    Jag köpte också det vörtbrödet och jag säger som du "det blir ett till".

    Ha ett fint slut på helgen
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Idag köpte jag ett till, vågen kastar jag ut nästa vecka tillsammans med tomten.... :)

      Kram ♥

      Radera
  4. Tack för vörtbrödstipset och ett gott skratt!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Brödet är helt fantastiskt och livsfarligt....

      Kram ♥

      Radera
  5. Hahaha! Bajskorv för 39:00 var ju inte billigt direkt, men hoppas konsistensen var till belåtenhet;-) Första skylten gillar jag mycket, då vet man direkt vad som gäller på jobbet.
    Regskylten är coolt. Gillas skarpt:-)

    Stort tack för din skylttriss som gav mig ett gott skratt:-)))) Å tack för länken också:-)

    PS. Kul att du gillade vörtbrödet. Jag gillar ju inte sött så du får äta min limpa också;-) DS.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack för limpan men jag läste för sent så jag har redan hunnit köpa en ny..... :)

      Kram på dig ♥

      Radera
  6. Tack för ett gott skratt! Härligt pigga skyltar! Och olika!
    Minusgrader hos oss också idag, -3.
    Önskar dig en trevlig söndag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hade du bara minus tre? Hm, här var det mycket kallare....
      Trevlig söndag och kram på dig ♥

      Radera
  7. Haha! Jag kanske borde sticka till Maxi och shoppa lite extra reservbajskorvar till min bajsande gubbe... :-D

    SvaraRadera
    Svar


    1. Ha ha ha, ja skynda dig och åk och köp.... :))

      Kram ♥

      Radera
  8. Stort leende till dina skyltar!
    Och jag håller fullständigt med pm Pågens vörtbröd med russin! Mums!!!
    Ha det gott vännen min! ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Är Thailandsturisten här och kommenterar? :))))
      Stor kram och ha det jättefint. ♥♥♥

      Radera
  9. Rolig skyllt på bilen ,-)))
    Tomten får väl sitta kvar ett tag till! Den var ju så fin.
    Slut på julen är det inte på länge! ,-)
    Ha det fortsatt fint, får prova det brödet ,-)
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  10. Så du har skyltat även denna söndag på detta viset - kul vis!:-))))
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja Tove, jag skyltar ju varje söndag eftersom jag är med i BP:s skyltsöndag.... :)

      Kram ♥

      Radera
  11. Jaha du, det var allt en märklig deliktess på charktallriken.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Inget som faller dig i smaken antar jag? :)))

      Kram ♥

      Radera
  12. Bajskorv, haha. Jag tror att det är en hacker i farten!

    SvaraRadera
  13. Go kväll i stugan. Pågens har gott bröd, det är sällan jag äter mjukt bröd men när jag köpar så blir det pågens. Älskar knäcke, så det blir det istället =)

    Idag har jag varit o shoppat julklappar, så vi ska fira julen med barnbarnen på tisdag . Dom kommer hem från Spanien i morgon.

    Hoppas allt är bra med dig. Kramar o sov gott ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Pågens bröd i allmänhet vet jag inte men just denna var farligt god och jag kommer att förbanna att jag hittade limpan när jag skall i kläder till veckan. :)
      Förstår att du är förväntansfull inför tisdagen...

      Kram ♥

      Radera
  14. Det här var en ny variant på skyltsöndag :)

    SvaraRadera

  15. Nja, två skyltar var det allt... :)

    Kramen ❤

    SvaraRadera
  16. Mums med vörtbröd, tror minsann att vi också köpte Pågens,tyvärr utan russin..jag älskar russin i bröd!! Må så gott!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag är inne på andra limpan den med russin, den extra fina är den jag har. Men den är som sagt livsfarlig, äter både på morgonen och kvällen. :/

      Må så gott, kram ♥

      Radera
  17. Men, vad var det för korv? Så lustigt. :)
    Kram! :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så lustig vet jag inte, hi hi hi...

      Kram ♥

      Radera
  18. Härlig skyltsöndag. Dendär skylten var ju kul. Min humor åxo.

    HEJ DÅ!

    Kramelikram

    SvaraRadera
  19. Haha! Inte visste jag att man kan köpa bajskorvar på Maxi :D
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu får du komma hem och gå och handla delikatesser på Maxi. :)))

      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.