Translate

.

.

måndag 28 december 2015

Några bilder från dagen...






Vilken dag det har varit, gick runt med känslan av att det var helgdag, men påmindes om att det faktiskt var måndag och en helt vanlig dag.


Bänkarna lystes upp av solen men fick vara ifred för sittande rumpor... ☺


Här åkte man skridskor till musiken som strålade ut ur högtalarna, så trevlig stämning, människor njöt och såg så tillfreds ut....



Det är inte utan att jag känner mig väldigt hemma  i Kungsträdgården har så mycket minnen härifrån....



När jag gick hem började mörkret falla och jag känner mig så härligt trött, skall äta lite och fixa lite med bilderna, panoramabilderna blev inte bra, vet inte varför för jag var väldigt stadig och långsam på handen.... Tur jag tog vanliga bilder också...


Kram, K


30 kommentarer:

  1. Helt underbara bilder från vår vackra huvudstad! Åh, jag önskar att jag kunde ha gått i mammas fotspår här.
    Vilken soligt väder!
    Tjusig header!
    Nu faller mörkret tungt och jag ska ut.
    KL ♥

    SvaraRadera
  2. Ja tänk idag är en "vanlig" dag hi hi ;)
    Otroligt vackert i Stockholm och så vackra bilder du tagit
    Ja mörkret kommer fortfarande tidigt, men vi får blicka framåt, för snart är vi på andra sidan året och då! vänder det hi hi :))

    Varm kram!! <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det tog ett bra tag innan det gick upp för mig att det var en helt vanlig dag. :)

      Varm kram ♥

      Radera
  3. Så härligt vacker vintermåndag i er stad :D Annat ä här :D

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, idag var det vackert....

      Kram ♥

      Radera
  4. Fina bilder tycker jag att du har tagit.

    Ha en finimangs fin kväll.

    Kramelikram❤

    SvaraRadera
    Svar


    1. Tack, det tycker jag med, fniss....

      Kram ♥

      Radera
  5. Å en sån kunglig mottagning du bjuder i headern!
    Härliga bilder!
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar


    1. Ja, fint va det här. :D

      Kram ♥

      Radera
  6. Det ser verkligen ut som Brrr.... fast otroligt vackert! Kramar

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var ljuvligt här idag....

      Kram ♥

      Radera
  7. Åsså har du hunnit med en helt underbar ny header okså:-)

    Så vanlig var ju denna måndag egentligen inte, för snön kom ju lagom efter jul och före nyår;-)

    Gillar också Kungsan. Där är ju alltid något på G under alla årstider. Där råder alltid en viss stämning som jag tycker om. Å idag var det ju fantastiskt fint väder - nästan varmt i solen:-)

    Åsså ytterligare en komplimang till dig - bilden med bänkarna som lyses upp av solen är helt suverän

    SvaraRadera
    Svar

    1. Bilden till headern gick av bara farten, två flugor i en smäll, hi hi...

      Kram ♥

      Radera
  8. Så fina bilder du fick till idag! men så var det ett fantastiskt väder också!!! Hann precis ut innan solen gick ner idag :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack fina du, tur du hann se solen lite då.... :)

      Kram ♥

      Radera
  9. Tack för rundturen, så vackert. Jag har oxo trott att det har varit helg idag tills jag satte på tv;n o såg program som går på vardagarna =)
    Ja man blir lite snurrig ibland. Hoppas allt är bra med dig. Var o hämtade hem lilla familjen innan så nu kan jag slappna av. Barnen var så uppspelta o ville berätta allt på en gång.
    Ha en mysig kväll kramar ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är så mycket heldagar och nästa vecka så får vi en röd dag på onsdag...

      Kram ♥

      Radera
  10. Så ni har fått snö, vad mysigt!

    SvaraRadera
  11. Svar

    1. Tack, det tycker jag med... :)

      Kram ♥

      Radera
  12. Åh nu blev jag nostalgisk. Åkte ju skridskor i Kungsan med pappa när jag var liten, åt korv med bröd och drack varm saft :)
    Carina

    SvaraRadera
  13. Vilken fin header! Ser att du bytt!
    Tack för turen idag till Kungsan! Jättetrevligt! Och du har tagit så fina bilder. Jag går ofta genom kungsam och tänker alltid då på när jag jobbade som guide i Stockholm och vi alltid satt på Teatleys under lunchen, sommartid.
    Och som BP skrivit, bilden på bänkarna i solen är verkligen speciell. Väldigt vacker!
    Ha det gott!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, tyckte det var dags med något nytt, brukar inte låta samma vara kvar så länge....
      Du har minnen du med från kungsan... :)

      Kram ♥

      Radera
  14. Härligt, skridskor har jag åkt men aldrig där, men har alltid tyckt det ser så mysigt ut på den platsen.
    Fint juldekorerat ,-)
    Här har vi fått omk 5 cm snö, hundarna blev jätteglada! Ja det blev vi också!
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är fint med snön men det är halt på sina ställen så det gäller att se upp....

      Kram ♥

      Radera
  15. Svar

    1. Ja, det blir lite ljusare...

      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.