Translate

.

.

lördag 5 december 2015

Ljus och kärlek











Är mina älskade bloggvänner kvar efter stormen? ☺

Jag trodde inte mina ögon när jag läste om allt som skedde, strömavbrott, träd som föll och byggnadsställningar som föll som korthus.
Folk som sitter kvar på tågen och allt annat som stormen har orsakat.

Här i min stad var vi förskonade från stormen. Tack!









Sen vill jag gratta Gerd på hennes födelsedag
- Hurra hurra hurra*














Ljus och kärlek till er alla, det är lördag,
mulet och grått.



Kram, K



34 kommentarer:

  1. Ja. Vi bor minsann i en stad som sällan blir drabbad.
    Idag är det betydligt trevligare ute.
    Jag fortsätter dock med mina förkylningar som avlöser varandra.
    Men den här helgen har vi huset fullt med härliga ungdomar igen så jag har varken tid eller lust med den. Undra om den försvinner om jag nonchalerar den tillräckligt mycket och bestämt! ; )
    Stor kram fina du och ha en jätte fin lördag! ❤

    SvaraRadera
    Svar


    1. Jag sitter också med näsduken i högsta hugg, är så less på det här jag vägrar och nonchalerar förkylningen och snuvar mellan varven.....

      Stor kram och fin lördag ♥

      Radera
  2. Ja här i Malmö har det varit en mindre sväng av det men dock fick vi mer av den förra stormen önskar dig en fin lördag kram

    SvaraRadera
    Svar


    1. Förstår, du bor ju där.....

      Lördagskram ♥

      Radera
  3. Usch ja, så hemsk det är med alla dessa stormar som far fram nu :(
    Hoppas du får en bra dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Stormarna har allt ställt till det, men förmodligen kunde det
      varit värre, så synd att klaga.... :)

      Kram ♥

      Radera
  4. Tusen tack för grattiset! ♥
    Här stormade det i liten skala igår. Jag gick allt ut på em och det gick bra. Skönt att vara förskonad.
    Nu ska jag snart ut i regnet.
    Ha en fin lördag, KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vad skall du ut i regnet att göra på din födelsedag?

      Må så gott!

      KL ♥

      Radera
  5. Stort GRATTIS säger vi till vår underbara mysiga Gerd på hennes födelsedag.

    Ingen storm hos mig. Bara lite blåst sådär. Lite Lagomt friskt liksom.

    Ha nu en underbar lördag fina du.

    Kramelikram��❤

    SvaraRadera
    Svar


    1. Ha en fin frisk lördag. :)

      Kramen ♥

      Radera
  6. Ja, tack och lov att vi klarade oss från stormen. Det blåste ju rejält här också, men inga skador!
    Önskar dig också en fin helg. Jag menar nio grader ute är ju inte helt fel:-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nio grader och pissväder är vad vi har, huuuuuva, men bättre än storm. :))

      Fin helg och kram på dig ♥

      Radera
  7. Här blåste det rejät, grenar föll från träd och det kändes som taket skulle lyfta ett par ggr…
    men nu är det lugnare :)
    idag ska jag in till stan på adventsmingel och sen på date med maken :) middag bara vi två mysigt
    Önskar dig en alldeles underbar härlig Lördag finaste
    Kramisar

    SvaraRadera

  8. Det låter dom det blåste rejält hos dig, jag hade nog blivit rädd där ute...

    Misstänker att du kommer att få en fantastisk lördag. :))
    Må så gott fina du..

    Kramisar ❤

    SvaraRadera
  9. Jag är kvar och tackar också för att vi i nordvästra Skåne förskonades från stora skador. När det var stormen Gudrun fick min nuvarande man halva sin skog totalfördärvad, ett livsverk. Så tack än en gång
    Ha en härlig andra advents helg

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nämen så fruktansvärt.
      Ingenting kan man göra med vädrets makter, bara stå och se på....
      Kram och ha en fin andra advent ❤

      Radera
  10. Jo nog är jag kvar alltid. Äldsta fröken fick dessutom stanna kvar i Stockholm för alla tåg söderut var inställda. Men vi har ju några släktingar i staden så det var ingen ko på isen.

    Kram och fortsatt fin lördag <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hm, ja det var inte många som kom iväg som dom skulle igår, tur släkten fanns... :)

      Kram ❤

      Radera
  11. Skepp o hoj!
    Tezz är kvar. Trots två stormar varav Gotland fick sig en rejäl omgång. Och än har det inte slutat. Det ska fortsätta i flera dagar.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag kollar till dig extra när det blåser, vi vet ju att du är en tuff rackare men en storm rår man inte på...

      Kram ❤

      Radera
  12. Just denna stormen verkar gå alldeles precis över oss, det blåser en del men det verkar vara det enda.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Blåste gjorde det här med och jag var lite oroad över byggnadsställningen bredvid mig men det gick bra...

      Kram ❤

      Radera
  13. Det blåser mycket till o från, men jag tror att vi är rätt skonade här i Taberg.
    Hoppas att det är bra med dig o att det inte regnar alltför mycket hos dig. Ha en mysig kväll kramar ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, man är tacksam att försonas för det var många som for illa i ovädret... kram ❤

      Radera
  14. Tänk så det kan bli! Så trist för alla. Minns en höststorm i Värmland - utan ström i 4 dagar - värst för de som har bondgård...
    Kram och ha en fin lördag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Fyra dagar är låååång tid utan ström även för de utan bondgård. :))

      Kram på dig ❤

      Radera
  15. Här var det totalt stiltje idag. På gott och ont - eftersom vi var ute och seglade :-)

    Ska genast skynda mig över till Gerd och gratta! :-)

    SvaraRadera
    Svar


    1. He he, seglade... :)))

      Kramen ❤

      Radera
  16. Från mig har det varit tyst mer orsakat av långa arbetsdagar och supertrött på kvällarna. Men med helgen kommer vilan tillbaka och även jag till Blogglandia. Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så blir det ibland, vi kan inte göra allt.. :)

      Kramen ❤

      Radera
  17. Ljus och värme här också inomhus, men utomhus så är det den lede som har tagit över kontrollen över tillvaron. Dem närmaste 2 dagarna skall det blåsa upp till 24 ms. Regnar och blåser har det gjort både i natt och i dag och det bara fortsätter. Tur inte detta våta kommer ner som snö för då har vi inte kommit utanför dörren + 9,4* här nu.
    Önskar dig en toppenfin helg ��

    SvaraRadera
    Svar

    1. Huuua så hemskt det låter...

      Stor kram med extra ljus och värme, kram ❤

      Radera
  18. Jag har läst om "Helga" och sett på Nyheterna. Själv är vi förskonade och kan njuta av sol och fint väder och nu ingen blåst alls.
    Och det är ändå märkligt att det i Sverige inte finns mer beredskap för storm. vad gäller el och annat. Illa för alla på tåg och allt annat i stormens fotspår.
    Stor kram och natti!

    SvaraRadera
  19. Här uppe har vi varit förskonade från alla stormar, men i morgon ska det visst blåsa lite. Jag har tittat på nyheterna och sett folk som fått vänta på tågen och på centralstationen i Stockholm. De flesta verkar ändå ta det med ro. Hoppas det är slut på stormandet nu.
    God natt och sov gott! :)

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.