Translate

.

.

tisdag 8 december 2015

Internet och foton





Det ser ut som bilen där uppe står i luften, hi hi, annars så är det mina läsglasögon som är för svaga. ☺
Vacker dag, lite kallt men med rätt kläder är det riktigt skönt.


Lugnt och skönt, varför går jag inte åt detta hållet oftare?





Ja, detta var lite från mina ögon sett idag, titta vad grönt det är på vissa ställen....





Jag tycker det händer allt som oftast att Internet ligger nere, oftast bara en kort stund, men jag tänker på vad som sker om det lägger ner helt? Vi sköter ju allt genom nätet och har i ganska stor sett våra liv där, har du tänkt på det? 




Kram, K







32 kommentarer:

  1. Hemska tanke att nätet skulle lägga ner helt!!!! Jag har ju så många vänner där!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vännerna har man ju tillgång till utanför nätet med telefon eller så, jag tänker på allt det administrativa... Kram ♥

      Radera
  2. Bellevue och Brunnsviken eller!!!??? Å bilen hänger i luften, helt klart och bärgningsbilden är skymd;)

    Har faktiskt sällan problem med internet (det är värre med Photoshop...), men bara rena tanken på vad som skulle hända när det lägger av för gott är hisnande. Känner mig alltid totalt handikappad när nätet inte funkar...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Stämmer bra, du har koll på omgivningen. :)))
      Man är lika beroende av nätet som man tidigare inte kunde klara sig utan papper och penna..

      Kramen ❤

      Radera
  3. Japp, det har jag tänkt på många gånger... att vi är så beroende av internet och av elektricitet. Så härligt med en promenad. Ja, det ser verkligen ut som bilen hänger i luften. :-) Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kul att fler ser att bilen
      hänger i luften. :))
      Kramen ❤

      Radera
  4. Tack för turen! :-)
    Jo, det händer att jag tänker på den sårbarheten i att datorn lägger av helt - då blir det nog kris ja.
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kris blir det, men vad blir konsekvenserna tro?
      Hemska tanke. .

      Kramisen ❤

      Radera
  5. Så otroligt vackra bilder!
    Jag har en del sparade på hårddisk, men jag har önskat mig en ny då den gamla är full...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag sparar ner bilder på USB stickor, försvinner dom så står jag där..
      Kram ❤️

      Radera
  6. Härliga bilder tack för rundturen :)
    Och utan nätet skulle jag känna mig totalt borta :/
    Jag glr allt via internet idag känns det som ...
    Så det får inte försvinna :(
    Kram sötnos !!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det börjar gå upp för mig hur sårbara vi är nu när vi lämnat allt till teknikens värld...
      Kram gulle dig ❤️

      Radera
  7. Så vackra bilder! Det ser nästan ut som det är våren som är på väg :)
    Och visst är man sårbar om internet försvinner....hemska tanke!
    Ha en fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Våren kommer lagom till julen, hi hi hi, jo jag tackar jag... :))))

      Kram ❤️

      Radera
  8. Tack för promenaden, det var fina bilder o det såg ut som bilen hänger i luften =)
    Ja du, vad tar man sig till om nätet lägger ner ? Som tur är så har jag ju nätet i min mobil oxo så jag behöver inte få panik. Men om precis allt skulle lägga ner så står vi där. Jag kan inte betala mina räkningar, hmmm då får jag känna mig rik för en liten stund i alla fall hahaha..
    Tänk vad vi är beroende av mycket idag, det är inte klokt.
    Ha en mysig kväll kramar ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Antingen hänger bilen i luften annars ser vi lika dåligt, hi hi hi..

      Kram ❤️

      Radera
  9. En hängande bil tillhör ovanligheterna, men jag ser den. Skönt att jag inte sitter i den...
    Jättefina bilder från ett grönt och fint stockholm. Känner väkl igen mig i dessa trakter, även om jag nu mer inte går där så ofta som förr.
    Och internet!Man har ju vant sig vid att det fungerar, men utan....Tja, det gick förr. Men jag skulle inte gilla det. Absolut inte.
    Kram och natti!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tror inte samhället skulle fungera idag utan internet, arkiven är väl helt utrotade gissar jag... :)))
      Så även du ser bilden hängande i luften, ti hi....

      Kram och godmorgon ♥

      Radera
  10. Jovisst ser bilen hängande ut! Bra foto! Ja, nog är man beroende av internet allt...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Just nu segar nätet igen och jag sitter och blir sur, inte så bra när man skall kommentera till sina bloggvänner ju.... ☺

      Kramen ♥

      Radera
  11. Utan internet skulle i alla fall jag vara helt "lost".
    Min syn är nog som din. För visst flyger bilen! ;)
    ❤kram❤

    SvaraRadera
    Svar


    1. Vi kanske får bra rabatt på glasögon, he he....

      Kram på dig ♥

      Radera
  12. Allt skulle bli jobbigare utan internet. Ett vackert promenadstråk =) Mysiga bilder du visar! KRAM ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. När solen skiner så blir fotona så mycket bättre...

      KRAM ♥

      Radera
  13. Du kanske behöver nya glasögon, tihi.
    Ja, jag har många gånger tänkt på hur sårbart vårt samhälle är och hur svårt allting skulle bli om internet slutade fungera. Och så lätt det ändå måste vara att slå ut det.
    Kram! <3

    SvaraRadera
  14. Då är nog mina också för svaga för jag tycker det ser ut på samma sätt! Ett vackert promenadstråk och nog är det trevligt med nya vägar. Vi går oftast samma rundor med hundarna inser jag...

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vissa saker blir man lätt blind inför, de finns där dag ut och dag in, de är vackra men vi ser dem inte tyvärr....

      Kram ♥

      Radera
  15. Vi blev ju av med all kontakt med omvärlden i tre dygn då när orkanen Odilen smällde till. Inget internet, ingen el, ingen telefon, inget vatten... Det var en väldigt märklig upplevelse att blir så isolerad. Inget jag särskilt gärna återupplever...

    SvaraRadera
    Svar


    1. Nej, det måste varit hemskt.....

      Kram på dig ♥

      Radera
  16. Ja man går nog ofta åt samma håll men vackra bilder :) kram på dig

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.