Translate

.

.

tisdag 22 december 2015

Django unchaind








Hela hemmet doftar hyacinter, dessa trodde jag skulle vissna före jul men de 
står så fint och får bara sin näring genom löken och inget vatten.



Är det änglavingar där uppe på taket eller vad är det?





Inatt var jag uppe sent, tittade på en film som fängslade mig.
Django unchaind hette den och var ett amerikanskt västernäventyr.


Nu skall jag skynda mig lite har lite att göra och vill passa på
medan det fortfarande är ljust och fint ute.
Nu blir dagarna bara ljusare...

Ljus, hopp & kärlek

/K


38 kommentarer:

  1. I detta huset dör alla hyacinter innan de ens har börjat blomma. Mycket märligt.....
    Den filmen har jag inte sett, lägger till den på min att-se-lista!
    Hoppas du hinner med vad du ska!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Må väl, jag "springer i tvättstugan" idag, försöker ta det lugnt ändå.
    KL ♥

    SvaraRadera
  3. Tror jag sett den filmen ...rätt bra va ...super fin tomte :) här tas det i lugn takt har inte så mkt ork ännu stor kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Den går i natt med, men då sover jag...

      Kram ❤

      Radera
  4. Den filmen har jag nog inte sett! Men vilken söt liten tomte som tittar fram där mellan hyacinterna!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. En nyfiken tomte som letar efter snälla bloggare, hi hi hi. ..

      Kram ❤

      Radera
  5. Vad du vill säga är alltså att man absolut inte behöver några gröna fingrar för att hålla hyacinter vid liv. Bra att veta;-)

    Å jag tror att det är Rudolf horn som han har lånat ut först till min jultomtes bil och sedan till tornet;-)

    Är urusel på filmer, så den har jag inte sett (heller).

    Var i dina trakter idag - vilket fantastiskt väder:-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det jag vill säga är att de är förhöjda trots att de inte vattnas... :)
      Såg du tomten på Odenplan? Anders Eklund :)

      Kram ❤

      Radera
  6. Vi har sett den innan och tyckte den var sådär. Men det finns helt klart betydligt sämre filmer! :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja den sista filmen är inte uppfunnen än, ha ha ha....

      Kram ❤

      Radera
  7. Någon hyacint köpte jag inte i år! :(
    Varför vet jag inte. Det blev helt enkelt inte av.
    Ja. Man kan ju undra vad det är på taket!
    Fint hur som helst.
    Hoppas du fick en produktiv dag på stan.
    Själv är jag på väg därifrån nu och tänker inte återvända för en den 11 Januari! :)
    Till innerstan alltså.
    Ha det gott ikväll.
    Kram fina du! ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Äntligen semester för dig, så skönt? :D

      KRAM OCH VILA NU INNAN RESAN ❤

      Radera
  8. Hoppas allting gick snabbt och smidigt i dag :D

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det gick smidigt för det var nästan inte en människa i den mest välbesökta affären.

      Kram ❤

      Radera
  9. Det är sååå härligt att ljuset är på väg tillbaka! :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jaaa snart är våren här.. :))

      Kram ❤

      Radera
  10. Oj, så fint julpynt du har! Det enda jag saknar egentligen nu när vi inte har något är just doften av hyacinter. Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack det doftar härligt...

      Kram ❤

      Radera
  11. Den filmen kommer på trean i natt såg jag nyss =)
    Det doftar underbart med hyacinter o det är så fint med små grupper.
    Jag har några julblommor som håller på att tappa bladen, dom har varit dåliga sista åren. Förr kunde jag ha dom året om o dom var så röda o fina..
    Ha en fin kväll kramar ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Såg att filmen kommer i natt också, varning för den är ganska rå.....

      Kram ❤

      Radera
  12. Så vackra dina hyacinter är. Har anammat dittt tips med glasskål till mina och de serr ut att trivas. Det fick dock bli en rund och ed snäckor och sand från Boracay i botten. Tänkte extra på dig när jag la dit detta.
    Änglavingar på taket? Ja, kanske, eller också är det bara Karlsson på Taket. Han bor/bodde ju i närheten.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Men gud så fint det låter... Jag tog också med mig sand från Boracay men jag tror inte den finns kvar. Köpte snäcklampor av en vän där nere, har en kvar som hänger i badrummet, utan belysning.

      Stor kram ❤

      Radera
  13. Hyacinter är absolut ingenting för mig... jag är superallergisk. När jag går bort måste jag bära in alla hyacinter i ett annat rum, för annars får jag huvudvärk och börjar nysa. Det är lite pinsamt, men eftersom symptomen är så starka så måste jag göra det.
    Julkram till dig!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vet du Marja, jag tror att jag är lite allergisk jag med för jag nyser och jag vaknar med svullna ögon och det gör jag annars aldrig....

      Julkram på dig ♥

      Radera
  14. Härligt med ljusare dagar! och film på kvällen :)

    Önskar dig en God Jul!

    Kram

    SvaraRadera
  15. Tittar in och önskar dig en God Jul

    SvaraRadera
    Svar

    1. EN riktigt god jul till dig.

      Kram ♥

      Radera
  16. Visst, det ser nästan ut som vingar.
    Hyacinter, tycker jag doftar så gott och är så fina, min mysing klarar inte av lukten och detta år har jag inte sett några "doftfria".
    Vill önska dig en riktigt GOD JUL.
    Julkram från mig.

    SvaraRadera
    Svar


    1. En riktigt god jul till dig Wiolettan.

      Julkram ♥

      Radera
  17. Underbart att dagarna blir ljusare igen :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, verkligen... :)

      Julkram på dig ♥

      Radera
  18. Såg "Django" på bio, och konstigt nog så gillade jag den, en typisk speciell film gjord av Tarantino!

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥