Translate

.

.

torsdag 26 november 2015

Tack!











Satte mig och mediterade en stund, 
och det hjälpte mig, för nu.
Skickade ut
 allt som slukar min energi och tog
in ljus som hjälpte mig att
inte reagera på tankarna
när de dök upp.
Så när tankarna på nytt dök upp så
var de bara tankar och jag reagerade inte
på dem.

Tack!

Allt är en färskvara, fuskar
jag så straffar det sig
omedelbart.
Måste komma ihåg detta bara
och inte bara köra på.

Är så tacksam till alla härligt kloka bloggvänner,
jag känner mig riktigt rik på alla 
era klokheter och
visdom.
Ni är oersättliga och jag är på riktigt
otroligt tacksam att ni finns.


Kram, K




30 kommentarer:

  1. Snacka om perfekt fungerande självhjälp! Som du säger - det är bara att komma ihåg!

    Var förresten i dina trakter idag. Ska blogga om det senare.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Skrattade gott när jag kom in till dig, jag stod nämligen och fotade samma sak idag... :)))

      Kramen ❤

      Radera
  2. Det är vi som ska tacka för att DU finns och berikar våra liv varje dag! ❤
    Härligt att meditationen hjälpte.
    Kram! ❤ ❤ ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja det funkar, varför glömmer man bort det som är bra?

      Kram ❤

      Radera
  3. Duktigt gjort, det är bra att vara medveten och veta vilka knep man ska ta till då livet inte känns bra. Tack att du finns och är alltid så positiv och kärleksfull i dina kommentarer.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Alla knep är bra förutom de dåliga.. :))

      Kramen ❤

      Radera
  4. Tack för att du finns med all din omtanke värme och klokhet o Kärlek ❤️
    PS . Vad känner du igen kortet ifrån ?? Det är jag och min kusin som idag bor i USA :)
    Vi Bodde i Upplands Väsby under den tiden :)
    Kram till dig finaste ❤️❤️❤️

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det måste varit du som visat bilden, känner jätte väl igen den...

      Nattis kram ❤

      Radera
  5. Du är en fin bloggvän , och tack även att du finns.

    En VARM KRAM❤

    SvaraRadera
  6. Blogglandia är en plats med många fina bloggande människor som du. Tack för dina fina kommentarer hos mig. ♥ Du är en fin bloggvän. Härligt med lite meditation och sila bort det som stjäl energi. Sånt är viktigt.

    SvaraRadera
  7. Kvälls/natt kram käre du ... ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  8. Svar: Hahaha! Det gäller att vara först;-) Nu har du fotat samma cykel utanför Eastanbul förra veckan till Skyltsöndag som jag gjorde.Där var du först! Åsså fotar jag samma sak som du idag - å då "vann" jag. Snacka om otroligt roligt sammanträffande. Å du - varning... jag är vid Odenplan imorgon också. Lunch på Cliffan stundar:-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, du e för härlig. :)))

      Nattkram ❤

      Radera
  9. Många tankar till dig ! Och jag tycker du har satt så fina ord på dina tankar. Och genom att meditera så kunde du låta tankarna förbli just det.
    Tack för att du finns och även låter mina tankar just stanna vid att vara det.
    Stor godnattkram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Goda tankar och kram på dig Ditte. ♥

      Radera
  10. Rosen är varm och vacker och bladen skyddar det inre!
    När du är det inre är vi bloggvänner bladen - När du är ett blad ...
    vi är alltid det inre och ett blad
    Kapa stjälken och byta vatten då och då
    När rosen vissnar låter vi en ny få plats i vasen
    så är livsfasen
    för brända hjärnor
    Vissna rosor är del av det liv
    som åter blommar
    Hjertelig tilstede klem!

    SvaraRadera
    Svar

    1. ♥♥♥♥ Men Tove så fint uttryckt. ♥♥♥♥

      Radera
  11. Tack för att DU finns, fina Du ♥
    Kram

    SvaraRadera
  12. sv: Haha! Att det råkade bli A-resor denna gången var en ren tillfällighet. Men det skulle kunna vara ett kul sätt att välja ut framtida resmål på tycker jag :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, Det bästa får väl vara gott nog, blink blink...

      Kram ♥

      Radera
  13. Tack själv för att du finns och delar med dig och tack för dina alltid lika vänliga kommentarer!

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det bästa från fredagen till dig fina du.

      Kram ♥

      Radera
  14. Så klokt att du lyssnade på kroppens signaler, så viktigt! Och extra klokt att du bromsade-mediterade! Är själv också så glad för alla fina bloggvänner, tillsammans stöttar och hjälper man varandra att komma framåt!
    Önskar dig bästa lördagen!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ibland kommer det bara över en vad man måste göra, meditera är kanon men fortfarande kan jag glömma bort mig..... Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥