Translate

.

.

söndag 8 november 2015

Skyltsöndag



Fösta skylten lånad från nätet.




Mina bidrag till skyltsöndag som förvaltas av härliga BP
och HÄR kan du se andra som skyltar.




"Äta bör man annars dör man, äter gör
man och ändå dör man" ☺



Idag fick jag problem med att hitta både skyltar och text, tänkte
att jag kunde gå in och låna roliga skyltar på nätet, men när jag skulle
ladda ner dem här var det omöjligt att placera dem som jag önskade så jag tog bort dem.






Bilden här ovan är jag i Mexiko och håller lite lätt
på att bli vän med Papegojan.



Bilden i  kaffesumpen igår bildade en hund, en ko och en räv
(enligt mig) Tack att ni var med och gissade.






Glad söndag på er alla solstrålar, hoppas ni är kvar
 så ni inte har blåst bort i natt.

Kram, K




Texten hamnar inte där jag lägger in den, så skumt det var i bloggen idag, får
se hur det blir när jag publicerar...

40 kommentarer:

  1. Jätteroliga skyltar, toppen! Gillade första, haha, gubbkärring ;)
    Det är svårt att pussla ihop ett inlägg så som du tänker. Det klarar inte jag, så jag har gett upp, har slutat störa mig på något som är omöjligt. Fast, man säger ju att inget är omöjligt, det tar bara lite längre tid, haha.
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Gubbkärringen var för härlig. :)))

      KL ♥

      Radera
  2. skyltar är skoj he he man kan hitta bra sådana ibland :) hoppas du får en fin dag kramen

    SvaraRadera
  3. Skämtbilden: Tror nog att mannen gift sig med fel kvinna också.

    SvaraRadera
    Svar


    1. Ler, så var det nog... =)

      Kramen ♥

      Radera
  4. Fina bilder du visar idag och mest den med dig i Mexiko.
    Skyltsöndag den har jag mer eller mindre missat.
    Den översta bilden känner min mysing igen, ifrån sin dotter.
    Ha en finfin söndag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha en fin kväll Wiolettan, kram ♥

      Radera
  5. Hahaha! Jag blev kallad för gubbkärring på nätet för inte så länge sedan. när jag hade skrivit hen i en grupp! :)
    Jag håller med Tredje Året i Hjo. Det var nog fel på alla håll! ;) Kramar

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha.... Men du, det går inte kommentera hos dig, det bara snurrar, har försökt flera gånger....

      Kramen ♥

      Radera
  6. Hahaha :-) Fick mig flera goda skratt. Härlig söndag till dig. Kramen

    SvaraRadera
  7. Ha ha, tack för goda skratt så här på söndagen :-) Hoppas du får en riktigt bra dag!

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag är förkylt, hosta, snuva och trött som bara den....

      Kramen ♥

      Radera
  8. Känner igen fenomenet med att allt inte lägger sig där jag vill i utformningen, eller får en annan plats vid publiceringen - men ett produktivt inlägg med mycket smått och stort hittar jag ju :-) Vag gäller bilden om fel man så så finns det ju "flera fel" som tredjeåringen är inne på ... hen och gubbkärring ja da masa ... :-)Särskild kul var Mexico bilden samt snygg!!
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag vet inte vad som hänt för jag brukar alltid få texten där jag vill ha den men nu ville den inte alls....

      Kram ♥

      Radera
  9. Hahahaha....."Hen kan du vara själv gubbkärring" Den skylten var ju skitkul. Dagens BÄSTA!

    Ett skojigt inlägg här du snickrat ihop i dag.

    Kramkram till dig.

    SvaraRadera
  10. Bra att du misslyckades med att plocka skyltar från nätet. Dina är betydligt vassare! Å just kring Odenplan finns ju hur många skyltar som helst! Du har som vanligt lyckats alldeles perfekt. Å det roliga är att jag också i veckan fotade Yam Yam cykeln för att lägga upp. Hahaha! Världen är bra liten ibland;-) Din etta är helt härlig!

    Stort tack för skyltningen och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Lustigt, du får stanna mig och heja om du ser mig för jag vet ju inte hur du ser ut.... :)

      Kramen ♥

      Radera
  11. Gillade första skylten, hi hi hi.... Kram ♥

    SvaraRadera
  12. Det där yam yam såg smarrigt ut, jag är nog lite hungrig nu... haha!

    SvaraRadera
  13. Gubbkärring var ju helt underbart :) haha
    Tack för härliga skyltar
    Hoppas din söndag varit bäst själv har jag bara legat i soffan och tryckt i mig chips ;)
    Puss på dig
    ❤️
    Sanna

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi, javisst är den bra? :)))
      Jag är förkylt, kanontrött och har bara tittat på film.

      Puss i pannan ❤

      Radera

    2. Hi hi, javisst är den bra? :)))
      Jag är förkylt, kanontrött och har bara tittat på film.

      Puss i pannan ❤

      Radera
  14. Älskar första skylten! =)
    Så himla roligt att du är med och delar!
    Ha en fin kväll.
    Hoppas du mår bättre än vad jag gör! ❤
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag med :D
      Nej, jag är så trött och det känns verkligen som om h-e skall braka loss... krya på oss =)

      Kramen ❤

      Radera

    2. Jag med :D
      Nej, jag är så trött och det känns verkligen som om h-e skall braka loss... krya på oss =)

      Kramen ❤

      Radera
  15. Det är tredje gången i dag som jag försöker kommentera här hos dig, men varje gång har det strulat med nätet. Och det funkar inte att kommentera från min mobil på din blogg??
    Men bilden på dig är jättefin!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag kan inte kommentera hos Verken, lite andra konstigheter är det också, hoppas det är tillfälligt. Jag skriver denna kommentar med mobilen...

      Kram ❤

      Radera
  16. Jag gillade "gubbkärring"! Härlgt! Och de andra sktltarna också! Roliga och lite annorlinda.
    Tyckte även om fotot på dig från Mexico med gojan. Dock har jag respekt för dessa.....Missöde har förskommit.
    Stor kram och snart natti, natti från mig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag var inte helt bekväm med fågeln så nära, men var ju tvungen för framtida blogg, hi hi hi...

      Godnattkram ❤️

      Radera
  17. Den första skylten var ju kul! Det där med 'Äta bör man...' har jag faktiskt skrivit på en pärm med recept jag klippt ut. :)
    Kram! :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi hi, ja äta bör man ju... :)

      Kramen ♥

      Radera
  18. Vilken fin bild på dej och papegojan! Visst är det kul med gamla kort ;-)..och roliga skyltar!!! "Gubbkärring" hehe...

    SvaraRadera
    Svar


    1. Tack :) Gubbkärringen älskar jag.... :)))))

      Kramen ♥

      Radera
  19. Ha,ha...Det var ju riktigt kul detta med att sätta ringen på fel finger. Häftiga skyltar du hittat och vilken fin bild på dig och Papegojan.
    Ha en fin Måndag. Kramen

    SvaraRadera
    Svar

    1. Den bästa måndagen till dig, kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥