Translate

.

.

söndag 15 november 2015

Skyltsöndag






Den här skylten stod i ett affärsfönster som jag glömde notera vad
som fanns bakom, ha ha ha, så typiskt mig.... ☺



Här kommer mina bidrag till Skyltsöndag som
förvaltas av härliga BP 
I den här gamla godisaffären på Odengatan
ser man även denna jättereklam för choklad som
inte bara skyddar hjärtat utan även är bra för sex. :))










Ute är det grått men torrt och endast 2 grader.
Avslutar med John Lennons Imagine ♥






Kram, K


28 kommentarer:

  1. Som jag alltid har misstänkt, choklad är rena hälsokosten ;-)

    Kram och ha nu en härlig söndag!

    SvaraRadera
  2. Tänk vad choklad kan hjälpa mot mycket!
    Och Odengatan! Dessa härliga kvarter med sin fina blandning av butiker och skyltar.
    Tack för att du delar med dig.
    John Lennon´s "Imagine" får mig alltid tårögd, så även idag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Låten har alltid samma påverkan på mig och samma har choklad, hi hi... ☺

      Kram ♥

      Radera
  3. Mörk choklad innehåller många bra saker. Ett ämne som liknar ett kroppsnära ämne som bildas när man är kär. Och är man då kär och äter choklad.... ;-)
    Fin söndag till dig. Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Fin kväll till dig! ☺

      Kram ♥

      Radera
  4. Mmmm.....choklad är ju både nyttigt och gott hihi.

    Härlig skyltsöndag och fin låt.

    Söndagskram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Låten står sig och kommer nog så göra för alltid.

      Söndagskram ♥

      Radera
  5. Toppen skyltar som vanligt hos dig! En ovanlig skylt med dikten i den butiken. Å godisaffären har jag gått förbi många gånger. Så kul att känna igen sig:-)

    Å vilken otur för mig att jag inte äter choklad;-)

    1 000 tack för skyltningen och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Attans vilken otur! ☺

      Kramen ♥

      Radera
  6. Imagine ... att du missade vad som fanns bakom den fina dikten gör då inget .... skyltarna, vilket val du föll för!
    Söndagskram!

    SvaraRadera
  7. Åh! Vilken tur för mig att choklad är det bästa jag vet :D
    Ha en fin eftermiddag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar


    1. Ha ha, ja det passar väl bra idag? Ler stort! :))

      Kram ♥

      Radera
  8. Roligt tema med Skyltsöndag☺️ Måste nog börja äta choklad oftare! Trevlig söndag❤️

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi, ja du får göra det.... :))

      Kram ♥

      Radera
  9. Älskar Imagine.
    Du är ju riktigt duktig på att skylta! Wow!
    Chokladen ligger så fint i skåpet. Men äter rå kakaonibs i naturell youghurten tillsammans med pumpakärnor och nötter. Det där, som skulle bli bättre, har jag ändå så inte ;)
    '
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag minns så väl när jag hörde den första gången, när jag lyssnar på den då och då så är det nära samma känsla igen. :)

      KL ♥

      Radera
  10. Härligt avslut med länken till den vackra och så aktuella låten nu! ❤
    Jätte fin dikt du lyckades se.
    Och visst är choklad bra mot mycket! ;)
    Kram och ha en jätte fin kväll.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha en fin kväll och kram på dig ♥

      Radera
  11. Sitter just nu och smaskar i mej choklad, hihi!! Gott till kaffet :-)
    Och tack för John Lennons "Imagine"..den är fantastisk!!!
    Ha en skön söndagkväll!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Den är otroligt bra och man lessnar aldrig på den...

      Njut av choklad och.... =))

      Kramen ♥

      Radera
  12. Vad är det här med Skyltsöndag som alla håller på med? Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Piedra, om du går in på länken så får du se alla andra som också skyltar.... :)

      Kram ♥

      Radera
  13. John Lennon och imagine är underbar den berör alltid lika mycket !
    Vilken tur jag har som älskar choklad nu finns det inga ursäkter alls
    Choklad ksn man överleva på ;)
    Man blir glad det är bra för hjärtat och sex :)
    Mer choklad åt folket anser jag
    Puss
    Sanna

    SvaraRadera
    Svar

    1. Mer choklad åt folket! :))

      Puss i pannan ♥

      Radera
  14. Sedär! Jag ska genast gå ut i köket och hämta lite choklad - skit i blodsockret, det andra känns mycket viktigare! :-)

    Kram

    SvaraRadera
  15. Och jag som inte ätit choklad på flera dar :) Choklad är nyttigt, i måttliga mängder och med minst 70% kakao. Söt liten dikt där i fönstret :)

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥