Translate

.

.

söndag 1 november 2015

Skyltsöndag





Mitt bidrag idag till skyltsöndag som förvaltas av BP blir ett besök
nere hos Knut & Svea på Roslagsgatan


En liten lokal som rymmer lite smått och gott


Se där en skylt till, inte så pjåkig...


Grönt är skönt







Idag är det lite grått och mätaren visar 11 grader.
Löven på träden utanför är snart nakna, igår seglade
de ner så fint, de kom i mängder.
Det är rätt så fascinerande att stå och iaktta
 dem en lång stund.


En fin fortsättning på dagen
till dig finaste du!


Kram, K




30 kommentarer:

  1. Den där butiken får jag nog ta en titt om jag är i närheten nån gång!!
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar

    1. Gör det för det finns mycket roligt där och han är rätt okej prismässigt (tror jag) ☺

      Kramen ♥

      Radera
  2. Vilka trevliga skyltar och fina foton. Och butiken känner jag igen och den har fått flera besök av mig..
    Gillar verkligen dessa kvarter och jag känner mig fortfarande lite hemma här i trakten trots avflyttning till söder för 11 år sedan.
    Önskar dig en trevlig söndag!
    Kram från en solig men väldigtblåsig terrass. (12m/ sek just nu.Men bra seglarväder om man skulle ge sig ut...)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, ibland har jag mina ljusa stunder, fniss.... :)

      Här har vi haft molnigt men varmt....

      Kramen ♥

      Radera
  3. Vilken rolig affär! Den gillas skarpt! Mixen av pryttlar är ju suverän! Å du, i alla dina fina bilder finns det minst en skylt, ibland fler. Kolla!
    Uppdraget utfört - MVG:-)

    1 000 tack för skyltningen och länken!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi hi, ja men det gör det ju, hi hi....

      Kramen ♥

      Radera
  4. Jag gillar såna små affärer med lite av allt. :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det gör jag också, gillar att bli positivt överraskad...

      Kramen ♥

      Radera
  5. Å vilken mysig butik.
    Och precis som BP säger så har du ju fått med en massa bra skyltar!
    Så kul att du också är med på "skyltsöndag "! :)
    Kram! ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Skylt söndag är lagom för mig, för en skyltning i veckan borde jag få till.... =)

      Kvällskramen ♥

      Radera
  6. Vilka läckra skyltar i en läcker affär :-)

    SvaraRadera
  7. Vilken spännande butik där på Roslagsgatan och med riktigt läckra skyltar, som BP naturligtvis såg, finns i varje bild. Hos Knut & Svea lilla stora butik som verkar ha allt och ingenting skulle jag gärna gå runt länge och kika och känna på alla mer eller mindre gamla prylar. Om man nu inte fyndar så har man iallafall haft roligt ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. BP har järnkoll på skyltarna, he he... =)

      Kram ♥

      Radera
  8. Vilka coola skyltar du har hittat!!! Ja, butiken var ju cool också! Gillar den där damen med en fjäder i hatten, så läckert :-) HA en fortsatt skön söndag, och tack för fina kommentarer i min blogg!! ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, det fanns en del läckra prylar där inne... =)

      Kram på dig ♥

      Radera
  9. Åhh vilken söt butik :)
    Och alldeles underbara skyltar vad kul att du är med
    Puss till dig sötnos !!
    Kramisar från Sanna

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det fanns lite smått och gott därnere ..

      Puss på nosen ❤

      Radera

    2. Ja, det fanns lite smått och gott därnere ..

      Puss på nosen ❤

      Radera
  10. Läckert läckert! Välkommen i söndagsskyltgänget!
    KL ♥

    SvaraRadera
  11. Ni är så många som skyltar så fint.
    Värkligen fin skyltsöndag har du

    Natti natti å kramen❤

    SvaraRadera
  12. Nu har det hunnit bli måndag så god morgon får jag väl säga och önska dig en finfin dag :D

    Kram

    SvaraRadera
  13. Kul att du också skyltar på söndagar. Rariteter de bjuder Knut&Svea. Mysigt gör besök och gå runt och titta, få inspiration.
    Hoppas annars allt väl med dig :-)
    Stor kram söderut från norr!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hakade på detta med söndagsskyltning, men sen hänger jag inte på något mer.... =)

      Kul att se dig, tittar in till dig lite senare, nu skall jag ut.....

      Solig kram ♥

      Radera
  14. Många gamla fina saker det finns. Skyltsöndag, ja förr var det vanligt att gå ut och titta på julskyltningen, men det tänker jag inte på nu för tiden, åldern eler nå´t annat.
    Hoppas att du får en finfin måndag.
    Kram!
    .

    SvaraRadera
    Svar

    1. Den bästa måndagen till dig och lycka till hos läkaren.

      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.