Translate

.

.

onsdag 4 november 2015

Ingelsta.....






Ingelsta kalkonkorv, med tillbehör kom att bli min middag igår.
 Detta med att hitta på middagsmat kan vara problematiskt för
jag vill gärna variera mig.
Mätt blev jag mycket tack vara avokadon och valnötterna
som inte kom med på bild.



Som ni ser lämnar jag avokadokärnan kvar så inte att avokadon skall mörkna, fast
det visste ni säkert? ☺

När jag stekte så kom detta fina hjärtat fram! 







Ute är det grått och 10 grader.

Den bästa onsdagen på er kära varelser som läser.


Kram, K


38 kommentarer:

  1. Mmm gott gott snyggt nagellack du har ;) önskar dig en skön dag kramen

    SvaraRadera
  2. Det så väldigt gott och verkligen variationsrikt ut! Å det där med kärnan i guacamolen visste jag faktiskt inte.. Tack för den infon!
    Himla snygg nagellack, min favo färg:-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag fick lära mig detta med kärnan av en väninna som bor i Mexiko, det är rätt otroligt, avokadon kan stå ett par dagar kanske mer utan att mörkna. (kallt alltså) =)

      Kramen ♥

      Radera
  3. Så gott! Och dessa färger på maten lockar verkligen. Ja, att variera sig med maten kan vara ett pyssel och jag försöker få ihop bitarna.
    Trevlig onsdag önskar jag dig från ett soligare och varmare Spanien.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ibland står det still och då blir det enklaste godast, oftast har man ingredienserna till en måltid hemma, bara att gnugga fantasiknölarna, he he....=)

      Kramen ♥

      Radera
  4. Så gott det såg ut!
    Jag visste inte att man ska lämna kärnan kvar. Jag brukar alltid droppa lite citron i eller över skivorna för att de inte ska mörkna. Men nästa gång ska jag lämna kärnan kvar! Tack för tipset :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Testa kärnan men försök inte äta den. =))

      Kramen ♥

      Radera
  5. SÅ läcker tallrik! Man äter ju med ögat också ;) att lämna kvar kärnan i avocadoröran visste jag inte om, däremot vet jag att kärnan är oerhört nyttig!
    Go onsdag till dig! Nu väntar snart min andra aktivitet...
    KL

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kärnan skall inte ätas, hi hi hi... Men det förstod du ju.... =)))))

      KL ♥

      Radera
  6. Färgrik och härlig middag!
    Det där med att komma på maträtter är hopplöst!!
    Fin onsdag till dig med! ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Just nu är jag hungrig och har ingen matidé, kanske skall jag steka pannkakor....

      Kramen ♥

      Radera
  7. Så roligt, att du också får hjärtan till dig. Fint.
    Maten ser mycket god ut. Om jag inte vore så mätt nu så blev jag säkert hungrig. Hur låter det?
    Jag tycker också att det är svårt att variera maten, så det blir många gånger "det gamla vanliga".
    Kram och fin dag önskar jag dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Att få hjärta från stekpannan gjorde det roligare att laga mat, hi hi hi....

      Kram på dig ♥

      Radera
  8. Såg väldans gott ut! :-)

    Ha en härlig onsdagskväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det var inte så tokigt. =)

      Kramen ❤

      Radera
  9. Mums så gott det ser ut! Här är det också grått och + 10... märkligt måste jag säga... En underbar onsdagskväll till dig med. Kramen

    SvaraRadera
    Svar

    1. Visst känns det märkligt, november och jag har sett några gå med shorts...
      Ha en fin kväll och kram på dig ❤

      Radera
  10. Jag tänkte ha nåt liknande till mat imorgon. Det ska bli gott! Idag blev det pasta rosso con salchicha (makaroner med falukorv och ketchup). :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det första lät godare men jag antar att det var samma smak.. =)))

      Kramen ❤

      Radera
  11. Mmm....ser jättesmarrigt ut. Själv bidde det en biff med några pärer, och över det en liten klick smör till middag.
    En grå tumme (eller finger) ser jag i hörnet åxo. Snygg färg.
    Jamen då så.....Det var allt för mig ikväll.
    Önskar dig vännen en jättefin kväll.
    Jo.....en sak till. Hur gick det med ditt fönster?? Hittade du nån passande gardin? Kom på det nu.


    Kramkram❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Satt upp ett par gardiner bakom som jag kan dra för och det blev helt okej så länge....

      Kram ♥

      Radera
  12. Nej, vadå..lämnar avocadokärnan kvar? I guacamolen eller, så den inte mörknar är det så?
    Maten ser mumsig ut, gott med kalkonkorv.
    Ha en skön kväll!! Kram kram

    SvaraRadera
  13. Va mumsigt de såg gott ut! :)

    SvaraRadera
  14. Ingelsta gör mycket gott - ett favoritställe när vi är i Skåne - men vi har inte handlat så mycket på hemmaplan ... kanske ska bli ändring på det! Tack för påminnelsen!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var väl inte så länge sedan de kom igång igen tror jag......

      Kram ♥

      Radera
  15. Ser gott ut och tack för tipset med kärnan, det visste inte jag. Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kärnan skall vara kvar, avokadon håller sig grön och fräsch länge....

      Kram ♥

      Radera
  16. En god morgon & fin dag till dig kramen

    SvaraRadera
    Svar

    1. Skitmorgon var det här, hoppas din varit bättre...

      Kram ♥

      Radera
  17. Avokado är bara så gott och passar till det mesta! En fin dag önskar jag dig med.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Avokado är toppen att ha hemma alltid kan man göra något med den och den mättar...

      Kram ♥

      Radera
  18. Yjusarbilder - den där sneda parkbilden i synnerhet - hjärtekost diu lagat dig! :-)

    SvaraRadera
  19. Hej.
    Såg ju gott ut det där.Hos mig blir det Pepparrotskött.Jag kommer från pepparrotsstan.Kram,Inger

    SvaraRadera
    Svar

    1. Pepparrotskött, gud så gott....

      Kramen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥