Translate

.

.

måndag 23 november 2015

Gardiner







Tittat på gardiner, dessa har en vit baksida, vet inte riktigt, den kanske blir tråkig i längden.
Jag skulle behöva fyra längder och jag skulle nog velat ha en kappa också. Svårt det där med gardiner...






Sedan såg jag dessa men de hängde inte uppe, svårt
att se i paketet...




Som ni märker så vill jag att det går 
i grönt...

Bestämmer mig inte nu, kanske inte före nästa år...

Tala gärna om vad ni tycker, ÄVEN om ni AVSKYR dem, hi hi....




Kan snart ta bort falskblomman, he he....
Det kommer fullt med knoppar på
alla mina orkidéer... ☺


Kram, K


32 kommentarer:

  1. Grönt är skönt.
    Förr aktade jag mig för vit baksida, men nu kvittar det, syns nog inte ändå utifrån. Oj, vad jag har glott på andras gardiner förr!
    Tycker de två översta är finast!
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Varför aktade du dig för vit baksida?
      Har aldrig haft vit baksida och det
      blir nog ingen nu heller...

      KL ❤️

      Radera
  2. Nja, gardinerna är inte direkt i min smal, kanske den första Mosippan. Är mera en fan av panellängder utan mönster, men alla har vi ju olika smak.

    SvaraRadera

  3. Smaken är som baken delad :))
    Detta att välja gardiner är en mardröm och inget som vill skall bli fel....

    Kramen ❤

    SvaraRadera
  4. Det var nog för lite rött/orange i dom gardinerna för min smak ;-)

    SvaraRadera
  5. Det är jättesvårt med gardiner, vi har haft samma i fem år (förutom över jul) och jag har letat ett tag efter nya... Dina var jättesnygga! Hoppas du får rätt på det.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tvivlar på att jag köper dem för det var begränsat antal i lagret.
      Men jag tyckte om dem lite men är tveksam..,

      Kramen ❤️

      Radera
  6. Grönt är skönt säger jag med! Tyckte nog att Åhlens mönster var läckrast :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hm, ja det var ett uppnosigt mönster, fast de
      låg i paketet, hade velat se dem hängande..
      Kram ❤️

      Radera
  7. Jag gillar den som är i mitten bäst. Älskar gröna färger =)
    Har har 12 orkidéer som blommar för fullt, jag älskar dom.
    Hoppas allt är bra med dig kramar ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den som var från Åhlens menade jag =)

      Radera

    2. Förstod det. :))) misstänker att jag letar vidare...

      Kramen ❤️

      Radera
  8. Den sista gardinen i mitten från Åhléns är jättesnygg. Är själv sugen på att köpa den då jag har tittat på den ett par gånger.
    Men.....kännslan ,och vad jag vill måste mogna först.
    Men gardinen är RIKTIGT snygg. Grönt är ju dessutom en väldig rogivande fräsch färg.

    Kram fina du❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag är lite osäker på kvalitén, annars gillade jag mönstret och att den stack ut....
      Gud så svårt det är med val sv gardiner.
      Kramen ❤️

      Radera
    2. Ja....det är Värkligen svårt ibland ,när man ska välja gardiner.
      Kramen ❤

      Radera
  9. Snyggt ,-))) Mosippan gillar jag!
    Så sorgligt att Linda Haglund är död.
    Ha det fint KRAM Primrose

    SvaraRadera
    Svar

    1. Mm ja den är fin, men varför har
      man vit baksida tro?

      Tänker på Lindas
      anhöriga och vänner....

      Kramen ❤

      Radera
  10. Snyggt med grönt! Ja, det är inte lätt med gardiner. Just nu använder jag en del riktigt gamla lakan som gardiner.
    Fin ny vecka till dig. Kramen

    SvaraRadera
    Svar


    1. Fin vecka till tig också.

      Kramen ♥

      Radera
  11. Jobbigt och dyrt att köpa gardiner, jag har 4 stora fönster i vardagsrummet, har 3 olika jag byter i mellan, det får duga. Låt dina tankar mogna innan du bestämmer dig, kanske kommer dem på nyårsrean då kan du göra ett kap.
    Kramen ��

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack Ruth, ja detta får mogna lite...

      Kramen ♥

      Radera
  12. Jag gillar grönt och tycker att de översta gardinerna ser lugna ut trots mönster. Jag har bara längder, hoppade över panelgardinmodet för jag vill kunna dra för mina gardiner om solen skiner. :)
    Kram! :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är ett lugnt mönster men varför är det vitt
      på baksidan? Det fattar jag inte....

      Kramen ♥

      Radera
  13. Det var nog lite för plottrigt för min smak. Och grönt...nja jag vet inte riktigt.
    Men med lugna färger runt omkring kam det kanske bli fint ändå.
    Av dom du visar gillade jag i så fall den nedersta mest! :)
    Kram till dig fina människa och lycka till med valet av gardin! ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Mitt vardagsrum går i tre färger, brunt, grönt och vitt.
      Får se hur det blir och när jag slår till det
      är så mycket som skall stämma.

      Kram på dig fina och en bra dag till dig ♥

      Radera
  14. Jag är inte mycket för färger och mönster på gardinerna. Har bara vita längder, eller vita hissgardiner här hemma. Lite tråkigt iofs, men passar bra med den inredningsstil vi har. Smart med en konstgjord blomma, i väntan på nya! Ska ta efter, brukar nämligen själv slänga orkidéerna när de har blommat ut... De är ju så tråkiga då.
    Kram❤️

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag brukar alltid slänga orkidéerna när de blommat klart för det är så tråkigt med de långa pinnarna som står upp. Nu gjorde jag inte det för jag såg att något var på väg och jag vill ju inte bli en "blommördare" så jag lät den stå. :)))) Kramen ♥

      Radera
  15. Slängdee igår en långlivad orkidé - den hade gjort sitt- blommat 4 gånger. Spar den andra för den är i knopp efter lång stängeltid.
    Om gardinerna tycker jag att de sig är fina - men det är ju du som bor där. Om en gillar färger så kan en ju bryta mönstret - grönt är en lugn färg.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag kommer nog att titta på många flera gardiner innan jag bestämmer mig....

      Kramen ♥

      Radera
  16. Jag tycker att grönt och vitt är fint och om det är de färger du har så blir det att titta efter det. Och visst är det svårt när inte gardinerna hänger uppe. Hur ska man då kunna se hur de ter sig. Jag tycker det är svårt med gardiner men roligt. Jag vet ju att Olssons tyger på Kungsgatan har en hel del och även Zara Home och HM inredning.
    På NK såg jag också flera....
    Jag gillade båda på dina bilder, men det är svårt när de inte hänger i helasin längd.
    Kram!

    SvaraRadera

  17. Antingen gör jag ett spontanköp eller så väntar och letar jag vidare..
    Kram på dig ❤

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥