Translate

.

.

lördag 21 november 2015

Förändringar i Facebook






Lördagen är här med sol och nu 4 plusgrader ute. ☺


Igår gjorde jag något jag tänkt på länge, jag rensade upp på min Facebooks vänlista.

Jag har bestämt mig att bara ha kontot kvar för mina 
barndomsvänner, för det är den enda kontakt vi har. Mina kära bloggvänner som jag haft som vän där åkte alltså bort.
Vad läskigt det är att göra förändringar som att ta bort och lägga till människor, varför är det så tro?

För mig handlar det om att det jag vill dela med mina barndomsvänner vill jag inte dela med vanliga vänner, lite typ så, men ni fattar va? ☺

Hur gör du med Facebook?

Njutfull dag kära juveler.

Kram, K ♥



42 kommentarer:

  1. Jag fattar! Din rätt :-) <3
    För mig finns FB vänner -och bekanta och jag låter det vara vad det är. Ibland pausar jag ibland mer aktiv.
    Jag gillar ju läsa och kommentera för att inte tala om alla bilder ....
    Önskar dig en härlig lördag stor kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. För mig blev det lite märkligt för jag har olika relationer till barndomsvänner, vanliga vänner och bloggvänner.... Detta känns bra.....

      Solig lördagskram från mig ♥

      Radera
  2. Låter som en klok tanke! Själv har jag inte använt mig av Facebook på 3-4 år, tyckte det var en riktigt energitjuv, som tog så mycket, men gav så lite. Så jag avslutade kontot där. Inget jag har ångrat. Enda sociala mediet jag har är Instagram, dock ett låst sådant för vänner och familj. Har haft det mer som en resedagbok. Och bloggen nu, fast ser dem främst som ett sätt att bearbeta och dokumentera min resa på. Att jag sedan har fått kontakt med så många fina bloggvänner är bara en bonus av lycka :-)

    Önskar dig finaste lördagen!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack det känns bra med mitt beslut. Jag har aldrig varit mycket på Facebook så detta beslut är inget stort och jag tror ingen kommer att sakna mig eftersom jag aldrig är där, hi hi....
      Bloggvännerna jag fått genom åren är verkligen fantastiska och jag skulle inte för allt i världen vilja vara utan dem.

      Solig kram ♥

      Radera
  3. Det är vars och ens beslut hur man handskas med FB.
    Jag har FB öppen för mina vänner och inga andra och är noggrann med vänlistan. Så för mig är det en tillgång. Jag tycker om telefonsamtal men många har ju inte tid.
    Bloggen är ju ett medium för sig, där finns fler anonyma vänner, men då jag gillar att skriva, så är detta så kul.
    Lördags KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vi använder Facebook så olika och för mig kändes detta att dra ner på vänlistan bra, med mina vänner behöver jag inte vara vän på Facebook vi är det i verkliga livet. Mina barndomsvänner är det annorlunda med och de tillhör mina rötter....

      Solig KL ♥

      Radera
  4. Igår kom en tanke upp som faccebok hos mig. Så av det blev det åxo ett inlägg.

    Kom ju på att jag hade 240 fbvänner som väl är helt ok i sig själv . Att ha många vänner.
    Men många vänner står bara på en lista och det blir lite som ett nummer bara. Dessa människor behöver jag inte. Dom tillför mig ingenting.
    Sen finns det människor som jag alldrig träffat ivl. Men dessa människor tillför massor till mig. Vi kommenterar och trevlig har roligt med varandra.
    Jag kan tycka att det behöver inte vara människor jag redan känner som tillför mig nåt på fb. Människor jag alldrig träffat kan tillföra mig mer.
    Det är helt enkelt härligt med kommunikation.

    Att skriva är kul. Att lära känna människor är kul.
    Men dessa som inte tillför nåt.....nä dom ryker.


    Ha en fin lördag nu vännen. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar


    1. Nu är det inte så att jag tog bort dem som inte tillförde något för alla människor tillför något på ett eller annat sätt. Jag är aldrig på facebook så det finns ingen anledning till att ha bloggvänner där.....

      Solig lördag och kram ♥

      Radera
    2. Visst tillför alla människor något i livet . Så tycker även jag .
      Men människor som bara finns där.....Dom är inte aktiva alls på fb. Då kan jag tycka att det ger mig inget.
      Sen är fb vad man gör det till åxo.
      Man bestämmer själv hur man vill ha det.

      Ha nu en fin fortsatt kväll.
      Kramkram❤

      Radera

    3. Det känns bra iallafall som jag gjorde.... =)

      Kramen ❤

      Radera
  5. Svaret hos mig blir mycket enkelt för jag har ingen "fejsbok". Jag har inte förstått vitsen. Mina vänner har kag kontakt med ändå och även de vänner jag haft sedan barndomen, men har inte så många kvar. Men jag förstår helt att du som jag ser våra barndomsvänner som en del av vår historia. Nog så vikteigt med detta.
    Tyckte det var klokt av dig att rensa för det är lätt att det blir mycket skärmtid om man ska ha koll på allt och alla. Och sedan dela med sig av sitt.
    Att ha en massa "vänner" som man knappast känner är inte min grej. Snarare kan de då anses som flyktiga bekanta, eller vara bekantas bekanta.
    Bra att du nu bara har kvar de du vill ha kvar.
    Vi har ju även bloggarna som ger oss vänner och det tillför mycket.
    Och vi är ju alla olika.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det känns bra som jag gjorde. :)
      Bloggvännerna är guldvärda, det har blivit som en livstil att logga in och titta in och läsa och kommentera mina bloggvänners bloggar. :)

      Stor kram ❤

      Radera
  6. Fejan är till för ytlig kontakt med alla som jag har där - vare sig de är nya eller gamla vänner eller bekantskaper :) Där delar jag inget som inte är allmängiltigt - sådant jag står för, oavsett!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Efter som jag har alla barndomsvänner i Norge så är det bra med Facebook för att hålla den kontakten, dela gamla bilder och så... Men att sitta och samla vänner där har aldrig varit min melodi. Sen är det bra för att upprätthålla kontakten med vänner som bor utomlands.

      Kramen ❤

      Radera
  7. Vilken vacker bukett på bilden =)
    Du är inte taskig bara för att du rensar bort olika bloggvänner eller facebookvänner så länge du berättar orsaken till att du rensar... Det är bra att jag vet för då om jag kom att tänka på att skriva ett pm till dig på facebook och så var du bara borta liksom. då skulle det gå griller i mitt huvud... Lördagskram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du har ju både min mailadress och messenger så vi kan kommunicera vid sidan om ändå. :))
      Lördagskram ❤

      Radera
  8. Jag använder sällan FB då det bara står massa snuttesaket om hur bra allt är för alla , tröttnat liksom :/
    Har det för att jag har vänner runt om i världen och det är då ett fantastiskt sätt att veta vad dom gör :)
    Nu kan jag lägga upp roliga filmer och sånt jag gillar
    Älskar dock att blogga och mina fantastiska bloggvänner !!!!!
    Kram till dig finaste !!!!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Bloggen och vännerna här är guld värda, alla har blivit som en jättefamilj. Hi hi...
      Kram fina du och ha en fin kväll ❤

      Radera
  9. Jag har också bara vänner som jag vill ha där.
    Jag vill tex inte ha debatter mina vänner emellan därför att det tycker olika i olika sammanhang.
    Vill de debattera så får det göra de på annan plats.
    Själv gör jag väldigt lite på FB.
    Hoppas du har en fin start på den här helgen
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag är jättenöjd med att jag rensade lite och skall nog rensa lite till, he he...

      Kram o fin kväll ❤

      Radera
  10. Har inte FB, så det "problemet" har jag inte. Däremot har jag ju en blogglista på bloggen precis som du. Även där kan det vara bra att rensa och lägga till ibland...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du är allt bra klok du :))))

      Min länklista är jättelång och jag har inga som jag vill plocka bort utan jag lägger bara till där.. :)

      Kramen ❤

      Radera
  11. Jag har en blandning på min Facebook. Ett litet aber är dock att alla inte vet att jag bloggar så ibland får jag ta bort en kommentar från någon oförsiktig ;-)

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har heller inte deklarerat min blogg på FB det skulle kännas fel.....
      Kram ❤

      Radera
  12. Precis det - rensade bland fb-vännerna såg jag att en vän skrev ett inlägg om. Jag tror att det kan vara en skön känsla. Som att få rensa ur garderoben. Fin lördag till dig. Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi, där sa du det: som att städa ur garderoben :)))

      Fin kväll och kram ❤

      Radera
  13. Jag rensade också nyligen, kastade bort gamla kollegor som jag inte haft nån kontakt med på evigheters evigheter.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vi anväder ju alla FB olika och jag som inte anväder mycket alls kände det som att jag ville återgå till mitt egentliga syfte med FB.
      Kramen ❤

      Radera
  14. Jag tycker det är kul med "fejan" och har en hel del vänner där. Just nu följer jag min schlagerkompis som är i Australien och lägger ut en massa härliga bilder. Läser en hel del nyttiga länkar där och håller kontakt med gamla vänner. Man gör som man vill :-)
    Ha en fortsatt skön lördag!! ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vänner som bor utomlands och barndomsvänner är de enda jag vill ha kvar på FB
      - för de andra har jag kontakt med ändå. :)
      Kvällskram ❤

      Radera
  15. Var och en gör som den vill... när det gäller fb så är jag inte speciellt aktiv där. gillar bloggandet mer :)

    Ha en finhelg! Kram

    SvaraRadera
  16. Jag tycker inte ens om fb. Begriper mig inte på det, men har inte raderat kontot pga mina barn och några grupper jag är med i där.
    Jag tycker det är en ytlig och falsk sida som visas upp, allt ska bara överträffa varandra i hur lyckligt och perfekt allting är, Skriver man någonsin något tråkigt direkt ur verkligheten, är det ingen som bryr sig.
    Sen undrar jag ockå, och har gjort genom åren, varför människor helt plötsligt bara tagit bort mig. Det skapar alltid en osäkerhet inuti mig, som jag inte alls tycker om. Jag tänker, vad har jag nu gjort för att bli bortplockad? Har någon stört sig på nåt jag skrivit, har jag sagt något dumt? Har jag kommenterat för sällan ? etc och i ditt fall, som du skriver, det kan jag verkligen förstå, men många gånger fattar jag ingenting, någon som jag haft en bra kontakt med, bara raderar mig..
    Nej då föredrar jag bloggen.
    Kram

    SvaraRadera

  17. Precis, det var därför jag ville ge en förklaring. :)
    Mitt syfte med FB var från början tänkt bara för vänner långt bort, det är tillbaka till syftet som jag hade från början som jag vill återskapa..,

    Kram på dig fina Tezz ❤️

    SvaraRadera
  18. Det verkar vara en epidemi att rensa i FB nu! Jag godkänner bara folk som jag vet vilka det är och sedan får dom ligga där. Jag är nog för lat för att rensa! ;) Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi, det kanske det är... :))
      Kramen ❤

      Radera
  19. Här hade vi9 några minusgrader, men det var svinkallt ,-)
    Har själv in FB, men tycker det låter bra att ha ett ställe för bara barndomsvänner ,-)
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Oj så kallt... Ja, jag är nöjd nu... :))

      Kramen ❤

      Radera
  20. Jag använder knappt FB sedan jag började blogga.
    Går bara in där ibland för att läsa om det hänt nått kul med mina gamla bekanta. Det är mycket roligare att lägga tid och energi på bloggen där man kan göra mycket roligare inlägg! :)
    Men alla får göra som dom vill.
    Nu är det dags att ta emot John Blund efter att ha spelat "försvunna diamanten" i tre timmar...
    Det blev många omgångar! :)
    Natti natti fina du! ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Godmorgon på dig! :)

      En fin söndag med kram ❤

      Radera
  21. Jag är nästan aldrig inne på FB, fast ibland får jag nåt ryck :-) Dom vänner som jag har godkänt får ligga kvar...
    :-)
    Ha en härlig vilodag!

    SvaraRadera
  22. Ja jag är inte inne så ofta o har familjen där men någon utanför har kommit in men skall oxå sola bort jag har den inte för att snacka med massa okända ha ha fin bild kram ha en fin söndag

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.