Translate

.

.

onsdag 18 november 2015

En blev två än en gång










Ni som läser mig har ju läst att jag berättat
att det dyker upp dubbla saker här
hemma hos mig, igår var
det dags igen då 
öppnade jag min relativt 
nystädade skräplåda
och då låg dessa
två måttstockar där, 
den ena visste
jag om men
 den andra
har hittat
 dit av sig självt.



Nej, det är inte min tavla den 
fanns i mitt fotoarkiv.


Solen skiner här och det verkar bli en jättefin dag.

Den bästa onsdagen till dig kära juvel.


Kram, K



34 kommentarer:

  1. Bättre att dom dyker upp i dubbelt format än att dom försvinner !!!
    Stor Kram till dig finaste och Tack för alla dina fina kommentarer dom värmer !!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
    Svar

    1. Dubbelt är bättre, fast jag behöver inte dubbel uppsättning.. :)
      Kram på dig ❤

      Radera
  2. Haha! Vad bra att du får dubbelt av sakerna hemma hos dig :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Om det fortsätter så HR behöver jag dubbla skåp. De riktiga problemen kommer när jag får dubbla möbler. :/

      Kram ❤

      Radera
  3. Tror att den ena tumstocken kände sig ensam och ropade på en kompis. Och visst är det bra med "tvillingar".
    Strålande sol på morgonen men här har den för tillfället strålat klart och dimman har tagit över. Tur jag var hyfsat morgonpigg idag och hann ut i solen.
    Önskar dig en fin onsdag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Dessa dubbletter gör mig vansinnig, var kommer dom ifrån?..
      Det blev så himla dimmigt att hela läkar huset på Odenplan försvann in i dimman, tog kort...


      Kram ❤

      Radera
  4. Svar

    1. Dimman låg tät här strax efter att jag publicerade inlägget.

      KL ❤

      Radera
  5. Jag hittar också massor med dubbla saker - t o m böcker som jag köpt dubbelt av utan att veta om det. Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Dessa dubbla saker som dyker upp gör mig gråhårig. Jag vet ju att jag bara hade en i lådan. Det är stört omöjligt att sånt här sker... kram ❤

      Radera
  6. Precis så är det ju ... jag såg två kvinnor i taket i förrgår så :-)
    Att du har en tavla av Edvard Munch i ditt fotoaktiv blev på något sätt passande, Skriket - förtvivlan tänker jag du känner..
    Har du fotat den? Du har tumme med tumstockarna iaf!
    Kram från mörka här med tända hoppetsljus <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi, just det det gjorde du ju.. :)
      Neeeej, missförstå mig inte, jag är inte förtvivlad. :)
      Jag fotade tavlan från nåt skyltfönster för länge sedan.

      Kram på dig ❤

      Radera
    2. Ok, inte förtvivlad ... noterad och klart! Bra! ..... :-)
      kRAM!

      Radera
  7. Den har kanske lyckats att föröka sig på egen hand. :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hur då om jag får fråga? :))))

      Kramen ❤

      Radera
  8. Bättre att en tillkommer än att en försvinner men hur det går till, det har jag ingen aning om!

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag bara skakar på huvudet varje gång det dyker upp dubbelt av något.... kram ❤

      Radera
  9. Tänk om det kunde vara samma sak med pengarna! :)
    Det vore ju himla fint om dom kunde fördubblas också!
    Kurs idag men nu är jag på väg hem.
    Solen missade jag helt då vi satt i en källarvåning!
    Ha en toppenfin kväll.
    Kram till dig! ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja eller hur? Eller tänk om allt blev dubbelt, möbler, lägenheter osv.... :)

      Kram på dig ❤

      Radera
  10. Det är alltid bra att ha två ifall man tappar den ena =)
    Ibland dyker det upp saker man inte visste att man hade. Hoppas allt är bra med dig.
    Var rädd om dig kramar ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag vill inte ha två juuuu. .. :)

      Kram på dig ❤

      Radera
  11. Har du ett alter ego som plockar hem saker? :)
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Inte är det mitt egna alter ego iallafall.... :)

      Kramen ♥

      Radera
  12. Hellre två av en sak än ingen om du frågar mig. Å jag kommenterade faktiskt via mobilen hos dig och skojade till det lite med att se dubbelt efter för mycket - ja, du vet - men den kommentaren har nog försvunnit i cybervärlden eller så...

    Din tavla är cool - påminner en aning om Munck...

    SvaraRadera

  13. Precis som jag skojade till en kommentar hos dig om ditt fläsk, :)))
    Ja inte är det en riktig Munch som stod i affärsfönstret, hi hi....

    Godnattkram ❤

    SvaraRadera
  14. Ja jösses så likt tavlan "Skriet" av Munch...en inte alltför trevlig tavla...
    Ja, tänk va man kan hitta i sina lådor...och när man sen ska ha dom, då hittar man dom inte!!
    Sov så gott! Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tavlan skall nog föreställa den....

      Godmorgon! :)

      Kram ♥

      Radera
  15. Om du inte vill ha två kan du forma en stjärna av den andra så här i juletider. Såg ett pysseltips på Instagram i går. Googla tumstock och stjärna, så hittar du säkert instruktioner. :)
    Kram! :)

    SvaraRadera
    Svar


    1. Ha ha, detta skall jag kolla upp... :)

      Kram ♥

      Radera
  16. Här är det mest dammråttorna som fördubblar sig mest hela tiden... ;-)

    Ha en toppendag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar


    1. Hi hi hi, de små änglarna menar du? :)

      Kram ♥

      Radera
  17. Det spökar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Du,jag lyckas aldrig ha en tumstock i en del så lång tid.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi hi, ja det gör det....

      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥