Translate

.

.

tisdag 17 november 2015

Än är vi här







Allt fler hjärnor är utbrända hjärnor, vi som
drabbats känner att vi bara orkar vara i vår egna bubbla. men
även i den bubblan när livet inte längre är sig likt kan vi skicka ut pyttesmå
signaler att det är okej för andra att göra små
besök i vår bubblan, för annars kan det bli
väldigt ensamt där.






Vaknade sent idag, fick ju väldigt mycket intryck
och annat från världen där ute
igår.

Sov som en stock och vaknade till sol.


En fin tisdag eller fisdag
vilket du nu föredrar. ☺



Kram, K

30 kommentarer:

  1. I dag gör jag två flugor på smällen - kommentaren på inlägget i går försvann. Först såg jag inga prickar - när jag fick syn på de följde jag anvisningen och jo då, det kom upp i svarthårig kvinna i taket. Sedan kom det en till!!
    När jag läser ditt inlägg i dag om brända hjärnor och bubblor så kanske det illustrerar att ibland ser en inget ibland allt dubbelt - på väg ut och in i bubblor. Du har lyckats bra att beskriva tillståndet! Kram från en bränd som vissa dagar bygger nya broar i hjärnan - ibland stänger till broarna av behov.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Fick du upp två, med det skall man inte få... :o
      Bygga och stänga broar är helt nödvändigt....

      Kram ♥

      Radera
  2. Skickar dig en stor kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Då skickar jag en tillbaks... :))

      Kram ♥

      Radera
  3. Jag besöker dig gärna i din bubbla och kan ibland sitta i min egen.
    Nalle Puh är och har alltid varit en stor favorit hos mig. Han är så klok.
    Stor kram och många tankar till dig.

    SvaraRadera
    Svar


    1. Nalle Puh är en klok rackare...

      Kram på dig ♥

      Radera
  4. Så du är också utbränd... Det visste jag inte och hade inte gissat heller. Tycker nämligen att du hanterar din situation extremt bra och är väldigt aktiv. Bra, då verkar du vara på bättringsvägen, vilket jag hoppas och är glad över. Kram tjejen!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Utbrändhet var bara en början som skulle till att bli något mer kroniskt senare. Nu gäller det bara att ha en så det så lugnt och stressfritt som möjligt....

      Kram på dig ♥

      Radera
  5. Oj, säger som BP, det visste jag inte! Hoppas också att du är på bättringsvägen. Nalle Puh säger mycket klokt! Kram till dej denna tisdag!

    SvaraRadera
    Svar


    1. Tänk om alla vara så kloka som Nalle Puh? :)

      Tisdagskram ♥

      Radera
  6. Hej, hoppar in i din bubbla och säger HEJ!
    Nalle Puh är min bästa vän, han är klok som ingen annan.
    Ta hand om dig, hörs.
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Klok rackaren är Nalle Puh :D

      KL ♥

      Radera
  7. För mig känns det som om jag ständigt går omkring med en influensa i kroppen och knoppen. Hjärnan känns som gröt eller sirap. Eller än värre att hjärnan känns helt tom - när man inte hittar någonting alls där... Jag måste ha en viss kontroll över min dag så att jag kan planera min energi. Men det är som sagt inte alltid det lättaste att kunna planera sin energi... Jag kan krascha totalt t.o.m av att sitta still på en stol. Det är ingen skön känsla Kram.♥

    SvaraRadera
  8. För mig kommer det inte som em nyhet!
    Du har ju nämnt det vid några tillfällen.
    Kanske inte rakt ut. Men tillräckligt för att jag skulle förstå.
    Jag hälsar gärna på i din bubbla! :)
    För den är jätte trevlig och fin! ❤
    Hoppas du har vilat upp dig idag efter alla intryck igår!
    Du är fantastisk. Bara så du vet! ❤
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vill inte skriva så mycket om det för då får jag frågor och de går inte att svara på bara så där...
      Jag har både laddat och laddat ur här går det snabbt... :)

      Kram på dig fina ♥

      Radera
  9. Utbrändhet, detta gissel. Och oftast är det vi kvinnor som drabbas... vi vill för mycket helt enkelt.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja man hör mest kvinnor som blir hjärntrötta men det måste ju för tusan också gälla män.... hm...

      Kramen ♥

      Radera
  10. Kanske skiner den bara idag ....
    Men visst har vi haft en fin höst - så vinter kan inte bli så lång i år - jag menar även om snön ligger kvar så kommer ju solen fram i vår och gör dagarna ljusa igen.
    Bubblan är bra och det bara att sitta kvar i tills man är redo att titta utanför den igen - men då ska man göra det för annars kanske man blir kvar för alltid - och då blir den inte bra eller det minsta trevlig.
    Man kan gå ut en liten stund i början och tillbaka - allt behöver inte ske på stunden.
    Jag går fortfarande tillbaka in i den då och då - även om jag för det mesta är utanför nu för tiden.
    Ha en fin kväll
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej, ett steg i taget... :)

      Kram ♥

      Radera
  11. Min hjärna har jag knappt använt, så den är inte alls utbränd ;-)

    Kram och ha en härlig kväll!

    SvaraRadera
  12. Funderar på varför just kvinnor blir utbrända eller går in i väggen. Hittills har jag bara stött på en man som berättade att han hade den diagnosen. Måste bero på något...

    Kram och go' kväll!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, något måste det bero på och någon kan säkert förklara... :)

      Kram o go´kväll på dig ♥

      Radera
  13. De säger att det tar lika lång tid att återhämta dig som att hamna i det utbrända läget. Och stress... detta samhällsgissel! Tänker att vad bra att du sov till solen tittade fram. Då var sömnen något du behövde. Kramen till dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det stämmer nog i många om inte skadan blivit så stor att det blir en kronisk sådan...

      Kramen ❤

      Radera
  14. Att hälsa på i andras bubblor skänker i alla fall mig ro, bekräftelse, jag är inte ensam - det finns fler som jag. Har med dina kloka kommentarer förstått att du också är eller har varit här i Ingemannslandet. Annars förstår man inte. Har man aldrig varit här, så kan man inte sätta sig in i hur det verkligen är. Man bara tror, men man förstår inte.

    Tolkar det som att för dig gick det så långt, så att du numera har kronisk utmattning, jätte ledsen för det. Hur har din resa sett ut? Har du lust att dela med dig?

    Styrkekram till dig!

    SvaraRadera
    Svar


    1. Tack för dina ord, jag har faktiskt levt ingemannslandet i många år. Tyvärr har jag aldrig ens tänkt tanken på att söka andra som varit med om något liknade å det fast bloggat i snart tio år.
      Min historia är lång och som jag skulle få gå många år tillbaka, när allt började för mig fanns det ingen vägg utan jag visste inte vad det var och försökte få allt fungera på mitt egna sätt.
      Detta resulterade till en stroke som inte blev utredd och en massa annat. Jag har inte orken idag att berätta för det skulle kräva en koncentration som jag inte har, det skulle stressa mig och stressas jag så faller jag och kan inte göra en jota.... Men kanske kan jag en dag berätta, det får bli mitt nya mål... Tack jag tror nästan att du inspirerade mig lite nu... :)

      Stor kram ♥

      Radera
  15. Att få skriva är det man orkar om ngt och det är skönt att få läsa om att det finns fler som jag som har tappat allt !! Jag känner mig inte lika ensam inte lika konstig !
    och det är skönt att slippa läsa om allt perfekt i bloggar eller FB
    Vi kämpar med upp och nergångar och jag skriver båda beroende på vilket humör och hur jag mår…
    Jag älskar ÄRLIGHETEN i din blogg Du är underbar finaste !!
    Tack för att du finns !!!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så är det och när jag inte orkar så blir det bara några ord... Tack för dina kommentarer du är verkligen jättego. ♥

      Kramen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥