Translate

.

.

torsdag 15 oktober 2015

Ortopeden sade att..............





Ortopeden sade att det kunde vara så att leden inte fick tillräcklig med blodtillförsel och då kom det att bli en död led som han kommer att byta ut. Man byter höftleder stup i kvarten för man behöver gå på sina ben, men byter inte lika ofta axelleden. Han sade att jag skall ta en ny röntgen om tre månader och var det fortfarande besvärligt så skulle han givetvis operera mig igen. Vet inte om jag återger ordagrant vad han sade men nåt ungefärligen ditåt, ha ha...
Han ville även ge mig en kortisonspruta men det tackade jag nej till.
Han sade att jag skulle träna lite lätt så nu kontaktar jag mig sjukgymnast...


Lite natur...



Ha ha ha, jag satt i bussen då jag får se damen med hunden som får tag i tiggarens mat och börjar smaska i sig den, damen märkte först ingenting och tittade åt ett annat håll, när hon upptäckte vad som skedde blev det bråttom, hon drog och drog i hunden som ville äta klart tiggarens mat... Tror han hann smaska i sig nästan hela matlådan. Tiggaren bara skrattade. Fick upp min mobil först i slutet. ☺





Nu skall jag ta något att äta sedan gör jag en bloggrunda....


Kram, K


24 kommentarer:

  1. Så du tackade nej till en kortisonspruta. Jag fick en i axeln för fyra år sedan och har inte haft problem med axeln/armen sedan dess. Jag är vettskrämd för operationer så jag tog den enkla vägen;-)

    Bilden med hunden som åt tiggarens matlåda är ju hur rolig som helst. Det enda jag kan hoppas på i deet här fallet är att damen gav en slant till tiggaren som kompensation. Annars ger jag aldrig tiggarna pengar, men i det här fallet så...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tror inte det är bra för mig med kortison för jag har haft blodpropp även om det var länge sedan....
      Det hela höll på ett tag men jag tror faktiskt att hon gav något till tiggaren (mannen).

      Kramen ♥

      Radera
  2. Hoppas att din axel fixar till sig utan en till operation!

    Ooops! Jag håller med BP - kul bild, men hoppas att tiggaren fick nån kompensation :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tror att han fick kompensation för han såg glad ut.... =)

      Kramen ♥

      Radera
  3. Sjukgymnastik är toppen, fick underbara instruktioner när jag bröt ryggen förra året. Bröt och bröt, men ändå.
    Hoppas tiggaren fick någon krona extra av damen med hunden.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Bröt ryggen? Ja, inte ordagrant då... =)
      Tror han fick ersättning och hunden är nog utsatt på blocket... =)

      Kramen ♥

      Radera
  4. Vilken syn, du kunde väl inte annat än skratta? Tur att tiggarens också tyckte det var roligt.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det hela såg helt galet ut, speciellt som kvinnan inte såg vad som skedde under lång tid. Hunden åt och mannen försökte skydda maten....

      Kramen ♥

      Radera
  5. Inte helt roligt men nu vet du i alla fall och vet att det finns botemedel om det inte bättrar sig. Som hundägare får man verkligen hålla koll på sina fyrbenta vänner ;-) Vilken bild!

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. När han sa att leden kunde dö ut då höll jag andan, han kunde väl ha uttryckt sig lite annorlunda.... =)
      Hade jag varit snabbare så skulle jag satt på video och spelat in för det var faktiskt väldigt roligt...

      Kramen ♥

      Radera
  6. Trist med din led, men kanske kan den bli bättre och du fick i alla fall en godtagbar förklaring till bevären. Alltid något!

    Vad gäller damen, hunden och tiggaren så vill det ju till att som hundägare ha koll på dsin hund. Kanske kunde hon gett något som kompensation. Antar förstås att damen gjorde det...
    Komiskt måtte det ha varit. Men lite trist för tiggaren...
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tycker jag har blivit väl omhändertagen hela vägen med armen, det är nu tio månader sedan jag bröt mig.... Vi får nu hoppas att mannen blev ersatt för maten.. =)

      Kramen ♥

      Radera
  7. Kortisonsprutor är varken roliga eller garanterade att hjälpa så det var lika bra att du tackade nej.
    Bilden på hunden var däremot riktigt rolig!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Synd jag inte fick fram telefonen tidigare.... =)
      Vågar inte ta kortison...

      Kramen ♥

      Radera
  8. Jag hade nog tackat jag till den där kortisonsprutan eftersom det verkar dröja med en ev operation!
    Men man ska göra det som känns rätt för en själv!
    Hoppas du blivit piggare nu. Nu är det min tur att ha blivit förkyld.
    Men är inte sängliggande Tack o lov!
    Ha en jätte fin fredag och helg! ❤
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Idag undrar jag om jag inte skulle tackat ja till kortisonsprutan iallafall.....
      Så trist att du är förkylt igen, det är likadant för mig....
      Stor kryapådigkram fina du ♥

      Radera
  9. Ibland önskar man att man hade mobil i pannan som man bara kunde klicka av genom att blinka eller nåt. Jag har denna vecka missat två motiv, en helikopter på nära håll (ja jag är lite barnslig ibland) och en rovfågel som hade landat på våran brygga! Trist med din "bråkiga" led... Man är oerhört beroende av att gångjärnen fungerar som de ska, man ska inte ens behöva tänka på dem! Hoppas det löser sig :-/ Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tänk så mycket roligt man skulle få med sig om man bara gick ut beredd med kameran? =)
      Får nog ställa in mig på att det inte kommer att bli en lek med denna arm, men gör mitt bästa för att det skall bli så bra som möjlig... Kram på dig ♥

      Radera
  10. Har faktiskt en gång gått in i en affär och köpt nåt ätbart till en tiggare...Att ge pengar till tiggare är jag försiktig med (även om det har hänt att jag även gjort det också) Men då jag inte ser vad de använder pengarna till köper jag hellre en korv med bröd och ger dem eller en banan/frukt än pengar.. Damen med hunden kanske skämdes så pass så att hon gick därifrån utan att tiggaren fick nåt annat ätbart eller så som ersättning för det hunden åt upp. Hoppas att du ej behöver någon operation framöver ... Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar


    1. Jag satt ju i bussen så jag såg inte allt men jag tror kvinnan betalade för maten som hunden tog.
      Jag kommer att behöva fler operationer, tyvärr........

      Fredagskramen till dig ♥

      Radera
  11. Haha! Ja, vad ska man göra när hunden är hungrig :)
    Hoppas röntgen om tre månader visar att allt är bra så du slipper en ny operation.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag är säker på att en ny operation blir nödvändig men gissar att det skall ha gått ett år från den första....

      Solig fredagskram ♥

      Radera
  12. Hoppas att du kan få den hjälp du behöver med träningen av sjukgymnasten. Jobbigt att ha ont och inte kunna röra sig som vanligt. Jag har också sagt nej till kortisonsprutor, då jag hade drabbats av tennisarm, jag som aldrig har spelat tennis, men däremot suttit vid en dator stor del av dagen på mitt dåvarande jobb.
    Jag tycker att det var dåligt av damen att inte hålla rätt på sin hund bättre. Inte bra.
    Trevlig fredag.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag vågar inte ta p.g.a blodproppen som jag hade för länge sedan....
      Kvinnan gick nog bara i sina egna tankar och hade nog inte en tanke på att en god matlåda lockade hunden..... =)

      Varm kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥