Translate

.

.

tisdag 20 oktober 2015

Nu fick jag plötsligt mycket att berätta....










När jag kommer ut genom min port idag hör jag en kvinna skrika till, jag ser att det är en kvinna som jag brukar prata lite med, proper snygg och uppklädd ramlade det helt plötsligt ner en pyts full av målarfärg framför henne, det var precis att hon klarade sig, hade jag gått ut en minut tidigare så hade jag fått målarfärgen i huvudet. Vi hade båda tur. Men jag är alltid rädd när jag går förbi byggnadsställningen, har på känn att något mer kommer att inträffa, sanna mina ord. *O*



Hos sjukgymnasten gick det bra, vi tränade lite lätt och jag hade smärtstillande i mig.
Men så förklarade hon hela detta med armleden lite mer ingående för mig och det var inget kul. För om leden dör ut så är en stor operation nödvändig och då är jag på ruta ett igen med en ny lång rehabilitering framför mig. Om tre månader vet jag för då kommer det att synas på röntgen.



Claes Göran är minsann pratglad, varje dag står det något nytt på skylten. ☺



















Nu är jag hemma och ute regnar det, här i stan läggs  
det ut handduk på marken när det regnar. ☺







Kram, K


22 kommentarer:

  1. Vilken otäck episod från verkliga livet. Tur i oturen. Det kunde gått riktigt illa.
    Sorgligt att du fick det beskedet hos sjukgymnasten. Hoppas det inte kommer att hända och att du hamnar på ruta ett igen. Där räcker det att Patrik Isaksson hamnade i en låt.
    Styrkekram Bosse som själv känner sig lite tilltvålad.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja det var faktiskt otäckt nära.... Jag vill verkligen inte opereras igen, det har inte ens gått ett år så detta kan jag bara inte ta in.... Tack Bosse för kramen och hör kommer en kram tillbaks ♥

      Radera
  2. Jösses, få målarfärg över sig när man kliver ut! Puh, där hade du tur i oturen eller vad man brukar säga! :-)
    Aj aj om din arm, håller tummarna för att den blir bättre!
    Å handduk på marken vid regn? Hm..hur tänkte de där? Kram och ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Usch vad det var nära, kvinnan som skrek blev faktiskt riktigt chockad och ingen av arbetarna kommenterade det som hände.... Rykte bara liksom på axlarna...

      Ja, hur tänkte dom här? ☺

      Kramen ♥

      Radera
  3. Men oj vilken tur att ingen fick den där målarburken i skallen!

    Håller tummarna för att det fixar sig utan nån mer operation...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det var sannerligen tur, tänk så lite vad man vet vad som händer över huvudet på en?

      Tack för dina tummar.

      Kram ♥

      Radera
  4. Men vilken tur att ingen fick färgen i huvudet för det kunde slutat illa. Hoppas verkligen att leden skärper till sig så att du slipper fler operationer.

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Detta med leden skjuter jag ifrån mig, fixar inte ta in det än.....

      Kram ♥

      Radera
  5. Oh, vilken tur att målarburken inte träffade någon av er. Men ska man nu behäva vara orolig även för nedfallande burkar...Puh!
    Hoppas och håller tummarna för att din armled ska piggna på sig, Verkligen!
    Än finns det chanser och hopp!
    Vill till att inte kasta in/ut handuken.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det var allt tur, skyddsänglarna var framme....

      Kram ♥

      Radera
  6. Det var många händelser på en gång!
    Hoppas och ber att allt ska gå bra och tackar för det du blev beskyddad ifrån.
    Handduken, jaa ?
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag är tacksam och blev samtidigt påmind om att det inte är så dumt att vara vaksam....

      KL ♥

      Radera
  7. Men vilken tur att ni klarade er från målarburken. Den hade kunnat ställa till stor skada!
    Hoppas att du slipper gå igenom fler operationer!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. En full målarburk är inte ens säkert man hade överlevt om det ville sig illa....
      Hoppas också kan inte föreställa mig att gå igenom allt igen.....

      Kram ♥

      Radera
  8. Ojojoj vilken tur ni hade! En hink målarburk över sig är nog inget att rekommendera. :-) Fin kväll till dig. Kramen

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej, sen kommer den med en rasande fart flera meter upp....

      Godnattkramen ♥

      Radera
  9. Jasså!... ni lägger ut handdukar på marken när det regnar, hihi... Det var nytt för mig.... Inte hade det varit kul att få en målarburk över sig. Tur att du och damen slapp undan detta =) Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, med rena förskräckelsen. =O

      Kramen ♥

      Radera
  10. Men oj hur kunde det gå så?? då hade du tur allafall :) men gud va trist med din arm hoppas verkligen att det inte blir att opereras igen ....njut av dagen krama

    SvaraRadera
  11. Jobbigt med armen, hoppas att de värsta farhågorna ej besannas. Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hoppas också det, annat skjuter jag ifrån mig....

      Kramen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥