Translate

.

.

lördag 31 oktober 2015

Miriam Bryant - Ett sista glas - Så mycket bättre (TV4)









Hur bra är inte denna tjejen?



Då har vi helg,
 några firar Halloween, men
det gör inte jag.
 Här tänds det ljus och tankar går till
de som inte längre är bland oss.

Jag får ha väldigt många ljus så om det
visar sig vara tomt på ljus i hyllorna så beror det
på att jag varit och köpt upp dem. ☺







Ute här är det lite grått och 10 grader.

En fin lördag till dig
Halloween eller Alla Helgons dag
vilket du nu än väljer. ☺



Kram, K






40 kommentarer:

  1. Det ska bli spännande idag att se hur hennes egna låtar är.

    SvaraRadera
    Svar


    1. Ja, å snart börjar det... :)

      Kramen ❤️

      Radera
  2. Denna bit är så bra! Tack! Och jag ska titta i kväll.
    Vad gäller Alla helgons dag så är det för mig en dag till extra eftertanke för de som inte längre finns med mig.
    Det amerikanska jippot avstår jag, eftersom jag inte är i USA.
    Skickar lite sol och värme till dig och det på flera sätt.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack för solen men värme hade vi själva idag, satt ute... :)

      Kram ❤️

      Radera
  3. Firar inte Halloween men däremot har jag tänt ljus för dem i min närhet som ej längre finns bland oss...
    Så mycket bättre måste jag bara se ikväll.. Tycker om Miriams låtar - hon sjunger bra...Kram♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Snart börjar det... :)

      Kvällskram ❤️

      Radera
  4. Firar inte heller Halloween, men ska göra ett besök på en kyrkogård imorgon för att hälsa på min bästa vän som gick bort 2012 i cancer, bara 45 år gammal.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så trist, två vänner dog för mig inom tre månader 2013 och 2012 dog flera stycken...

      Kramen ❤️

      Radera
  5. Jag kör en lite annan tolkning på det där firandet som passar mig bättre ;-)

    Här har vi inte börjat elda ljus ännu, det har varit för varmt. Men ikväll är det nog dags, faktiskt. Visst är det en helg för eftertanke och minnen.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Man tänder inte gärna ljus i värmen, men nu kanske det inte är så varmt på kvällarna längre...

      Kram ❤️

      Radera
  6. Vi kommer ha en mysig kväll med tända ljus, god mat och gott i glasen.
    Sen vad den kallas spelar ingen större roll.
    Fin kväll till dig med!
    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Må så gott och mys på... :))

      Kram ❤️

      Radera
  7. Hoppas att du får en mysig kväll med massa tända ljus och kan inte annat en hålla med att Miriam är såååå duktig
    Var du på skogskyrkogården idag ??
    Jag var där igår :) så himla vackert !!!
    KRAM Sanna

    SvaraRadera
    Svar

    1. Just nu började det så jag önskar dig den bästa kvällen.

      Kram ❤️

      Radera
  8. Ja, hon är duktig. Imponerar!
    Önskar dig en fin allhelgonahelg med många tända ljus. Kramen

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha en jättefin kväll och kram ❤️

      Radera
  9. Vi firar inte heller halloween! Men det är lördag, så lite gott att äta blir det i alla fall!
    Kram och trevlig kväll

    SvaraRadera
  10. Jag gillar det sätt hon framför låten.
    Inget halloween för mig!
    Men helgen är verkligen såå skön att ha här - var trött redan i tisdags och hade torsdag på morgonen så veckan var lång..
    Ha det gott
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hon gör låten i världsklass ju...

      Kram ❤️

      Radera
  11. Hon är suveränt bra, Miriam. Tänk lilla Utby som har sett syskonen Berggren (Ace of Base), Miriam Bryant och Ola Skinnarmo växa upp! Min lilla stadsdel! Sanslöst. Kommer att sitta klistrad vid TV programmet i kväll! Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Då får du gärna känna dig stolt, hi hi...

      Kram ❤️

      Radera
  12. Jag väljer att fira Alla helgons dag. ☺ Jag tror att jag raderade en kommentar från dig i dag. Sorry! Jag har raderat över 300 spam I dag och tyckte ditt namn skymtade förbi. Upptäckte att alla spam låg under samma inlägg, så nu har jag raderat det inlägget ur bloggen. Hoppas det hjälper.
    Mitt ex, som bor i Stockholm, är här över helgen på väg till Finland och det är ju kul.
    Ha en fin helg! Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hoppas spammet lugnat ner sig nu...

      Trevligkväll och kram ❤️

      Radera
  13. God morgon!
    Inget halloween här heller, förutom att jag och Liten Husse gjorde en halloweenpumpa ;-)
    Jag anser fortfarande att den helgen är till för att hedra de som inte längre är med oss, inte springa runt och skrika bus eller godis, med masker.. Men jag är väl gammeldags kanske, vem vet.
    Ha de bra
    Kram
    Tezz

    SvaraRadera
    Svar

    1. Gammaldag och gammaldag det vet jag inte, men Halloween är något helt annat än dagen vi firar våra döda.... Kram ♥

      Radera
  14. Vi firar inte Halloween. Fokuserar heller på det ljusa, positiva och glada. Mörker och dysterhet, nej tack, det är inget att tänka på.
    Bra bilder du har tagit på Skogskyrkogården.
    Trevlig dag önskar jag dig.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Trevlig dag till dig fina du.

      Varm kram ♥

      Radera
  15. Vi var på vår favoritrestaurang här i Spanien, men inget Halloweenfirande. Men en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  16. Firar inte halloween. Slutat med det. Tycker fokuset ska vara på de som inte finns hos oss längre.

    Miriam bara älskar jag. Vilken sprudande, känslig, humoristisk , naturnära charmig tjej hon är. Den här låten är jättebra."så mycket bättre"

    Fortsätt fin helg.
    Kramkram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har aldrig börjat fira Halloween. =)

      Kram på dig ♥

      Radera
  17. Får se om jag orkar ta mig till kyrkogården i dag allt beror på :) hoppas du får en fin söndag kramen

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kyrkogårdarna är så vackert upplyste, men man bör se dem när mörkret faller...

      Kramen ♥

      Radera
  18. Visst är hon väldigt duktig men måste hon svära så mycket? Det kan jag reta mig lite på ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja hon svär men det växer nog bort. Sångrösten är fenomenal... =)

      Kram och välkommen hem ♥

      Radera
  19. Mitt favoritprogram där man lyfter fram fina låtar hos varandra och bjuder på trevliga upplevelser istället för dessa rösta bort och rösta ut program som jag är hjärtinnerligas trött på!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Precis! Håller med om vart enda ord du skriver... =)

      Kramen ♥

      Radera
  20. Älskar Miriam!!! En ny bekantskap för mig! Så begåvad, så cool och häftig och rak på sak!!! Love it!

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥