Translate

.

.

torsdag 1 oktober 2015

Min outfit idag



Världens största sol ☺

Nästan hela gatan för mig själv, me like!




Min outfit igår.☺



Här mäter dom armarna, eller? ☺


Här var det många som ville äta och flera strömmade till, jag drog mig dock tillbaka...





Alla Cyklarna var svarta så det var nog en bra idé att sätta
några blommor i pakethållaren.


Här är det trångt....





Jag stannar heller till vid blommorna, lugnt och stilla.
Nu ser alla bilderna stillsamma ut men jag kan tala om att det var allt annat än stillsamt ute på stan, så in i nordens mycket folk och trafik, arbeten, sopsäckar, byggnadsställningar och köer.
Själv häger jag inte alls med i den farten som är utan blir mer som en zombie.
Det känns som mina gener inte är gjorda för den tid som är, ändå är jag ung när det gäller det mesta men inte stress.

Hur har du det, hänger du med i farten som är?

Just nu är det lite molnigt och mätaren visar 13 grader
Det är den 1 oktober om du har missat det, bara som info...☺






Önskar fina http://sciencehelena.blogspot.com/ välkommen som följare.




Den bästa torsdagen till dig vackra hjärta ♥


Kram, K








40 kommentarer:

  1. Gårdagens minnen i ett nötskal (i en blogg) kan man säga och det var väl mycket liv och rörelse ändå.
    Skiftande och sprittande inlägg.
    Ha en fin oktoberdag och KL <3

    SvaraRadera
  2. Här nere är jag bland dom snabbare, haha! Nejdå, jag går i min egen takt men det är ofta horder med folk-blockar på trottoarerna och det kan göra mig lite stressad. Dock inte lika stressad som den där tunneln under Vasagatan mellan pendeltågen och tunnelbanan. Det är nog det mest stressande ställe jag vet! Oavsett om jag hade bråttom eller ej när jag gick där, så slutade det med att jag "rycktes med" av tempot och småsprang... ;-)

    Ha en härlig torsdag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. I den tunneln har jag inte varit på hundra år.... =)

      Torsdagskram ♥

      Radera
  3. Mycket folk irörelse på stan är det. Och det fina vädret gör sitt till för många att sitta på uteserveringar och flanera omkring. Men mycket buller, byggnadsställningar och annat förtar lite av den mer behagliga känslan.
    Jag gillar delvis puldsen i stan men upskattar än med det lite tystare. En lagom kombo passsar mig bäst.
    Härliga bilder från dein vandring.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Förr har jag älskar liv och rörelse, köer och tutade bilar har inte rört mig i ryggen, men idag fixar jag inte detta jag blir som paralyserad och vill bara bort från hetsen.

      Kram på dig ♥

      Radera
  4. Det är intressant det där med tempo och puls. Jag är från början en stadstös men har i många år bott på landet och visst är det så att det är olika i tempo mellan stad och landsbygd. Inte då det gäller arbete, för det där med att vi på landet lever i ett lugnare tempo stämmer inte. Det är arbete mest hela tiden. ;) Men däremot märker jag hur snabbt jag trillar in i sättet att gå i en stad då jag besöker staden. Jag går fortare och med mer bestämda steg, anammar stadspulsen. Medan här på landet så är jag nog mer sann mitt eget tempo. Min inre puls. Här behöver det inte gå undan hela tiden. Ingen bråttomkänsla.

    Tack för att vi fick följa med dig på din rundtur. :)

    Ta hand om dig och ha en fin torsdag.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar

    1. När jag hade landställe så var jag där mycket och gärna, inser allt mer att jag nog inte är en stadsmänniska och har kanske aldrig varit. Fast tidigare tyckte annorlunda än idag, då gillade jag fart och rörelse det gör jag kanske idag också bara jag slipper vara mitt i den. =))

      Ha en fin kväll och kramen ♥

      Radera
  5. Det beror lite på. Är jag stressad själv så kan jag bli riktigt irriterad och det är mycket folk eller köer. Men har jag inga måsten så kan jag nästan bortse ifrån det helt och hållet. Dagsformen spelar också in...

    Kram till dig och trevlig tisdag <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag fick lite av en chock när jag insåg hur snabbt pulsen på stan förändrades och inte minst hur jag reagerade på den.... Idag vill jag ha det lugnt och inga störande ljud och hets.....

      Kram och fin kväll ♥

      Radera
  6. I Danmark är de jätteduktiga på att pynta sina cyklar, här är vi ju så tråkigt praktiska oftast. :)
    Har även sett pyntade rullatorer där, fräsiga tanter.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja vi är nog lite rädda för t väcka uppmärksamhet....
      På min rollator skall jag ha tutor och ballonger. =)

      Kramen ♥

      Radera
  7. Här känner jag igen varenda gata... tror jag. Å just budbilen hade jag med en Skyltsöndag, liksom oktoberfest-klänningen för några år sedan. Den har hängt med massvis medd år på den puben, vilket syns;-)

    Jag gillar inte när det är folktomt på gatorna, jag vill gärna ha liv runt mig. Det ska gärna hända nå't. Däremot gillar jag inte att stå i kö, det hatar jag faktiskt.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du har verkligen ögonen med dig, jag har inte sätt klänningen före nu trots alla år....
      Folktomt vill jag absolut inte ha, men händelser har jag fått nog av för många år framåt.... =)

      Kramen ♥

      Radera
  8. Jag klarar inte av när det blir för surrigt, mycket rörelse,mycket folk, Min hjärna blir som ett äppelskrutt..:(
    Det är inte mycket min hjärna klarar av överhuvudtaget innan den kollapsar ... Och det om nåt är mycket irritabelt.
    Solen har inte visat sitt nylle hos mig idag.... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Den pulsen som är på stan idag upplevde jag inte bara för ett år sedan även om jag då upplevde det väldigt stressigt. Idag är det rena vansinnet med tutande bilar, stopp och gatuarbeten. Trottoarerna är smockfulla av gående... Vi har inte byggt ut efter folkmängden och det märks...

      Kramen ♥

      Radera
  9. Jag hänger med då det ger mig något; men i almänhet tål inte min stresströskel så värst mycket nu längre - men jag tycker det går gott att leva med det och kanvälja vad/när/hur för det mesta.
    :-)
    Stor kram stressless!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jo så blir det, man anpassar sig. Men ibland glömmer jag bort mig och då blir det så uppenbart att jag är på fel väg.....

      Stor kram utan stress ♥

      Radera
    2. Välkänd fenomen och mycket mänskligt att "ramla in i återfall"
      Ibland läser jag så fort och när jag ska kommentera så har jag redan glömt det första i inlägget -
      snygg outfit! Bra med återbesök.:-)
      Outfit kram x så mycket du vill!

      Radera

    3. Den glömskan, den glömskan....

      Fredagskram ♥

      Radera
  10. Jag hänger väl med, med det är mycket trevligare när det inte är trängsel. Man kan gå i egen takt, stanna och titta på det man själv vill och slippa följa strömmen. Det är verkligen en supersol på första bilden! :) Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Visst var det en supersol och den log och var så omslutande... =)))

      Kramen ♥

      Radera
  11. Jag hänger inte alls med i farten de senaste dagarna.
    Alls känns jätte trögt.
    Men jag fick ju en liten paus när jag låg hos doktorn och tog bort leverfläckarna.
    Det var så skönt att ligga där ( minus bedövningssprutorna ) så jag tyckte gott han kunde ta bort några till..
    Han skrattade bara.
    Trodde nog inte att jag menade allvar! Hihi...
    Men vilken härlig promenad du fick i det vackra vädret!
    Håll dig till de lugna gatorna så känns det bättre. =)
    Imorgon ska det bli riktigt varmt och skönt!
    Stor kram min vän! ♡

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så duktig du varit och så skönt att blivit av med otäckingarna...
      Jag håller mig normalt till det lugna men ibland har jag ärende och då hamnar jag i denna hetsen.

      Stor kram vågade tuffa du som till och med kostade på dig att skämta
      med läkaren mitt i operationen. ♥

      Radera
  12. Haha....din outfit . Den var kul och påminner om Tyskland "oktoberfest"
    Hela gata för sig själv? Så Nice. Du hade lite streetrace då?
    Fart gillar jag nog lite. Gillar att strosa omkring i städer med mycket folk. Blir inte stressad alls förutom jul då. Då blir man stressad av mycket folk.

    Kvällskram från mig

    SvaraRadera
    Svar

    1. Förut brydde jag mig inte om mycket folk nu funkar det inte alls. Men vi har ju heller aldrig varit så många som idag....

      Kvällskram ♥

      Radera
  13. Vilken sol! Supersol och häromdagen var det ju supermåne/blodmåne. Jag gillade verkligen idén med att märka sin cykel med blommor i korgen. Kändes positivt. Tack också för välkomnandet till din blogg! :-) Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Supersol, det var nästan så jag kunde ta på den, ☺
      Det skulle finnas blommor som förvandlades till ilskna kaktusar om någon stjäl cykeln, he he...

      Kramen ♥

      Radera
  14. Alltid jobbigt när det är fullt med folk överallt!

    SvaraRadera
  15. Åh, vilken sol :) Så härligt!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Den största sol som jag sett, hi hi...


      Solig kram ♥

      Radera
  16. Du ser ut att ha haft en fin dag på stan!
    och de där gula rosorna är så fina.... cykelkorgen gillar jag också.

    Ha en fin helg!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar

    1. Den bästa fredagen till dig.

      Kramen ♥

      Radera
  17. God morgon ,,,,oj du har fullt upp då du är ute på stan :) gillar blommor i cykelkorgen funderade att göra så men får vänta till nästa cykel som blir rosa :) ha en fin fredag kram

    SvaraRadera
  18. Bättre med lugna gator , du kanske skulle komma ut hit på promenad :) här är det BARA lugna gator hihi
    Fint med blommor i cykelkorgen tycker jag bra sätt att hitta sin egen ;)
    Hoppas att du får en fantastisk dag nu och att din helg blir bäst, själv kommer jag vara i saltsjöbaden då barnen tävlar på olymica ;)
    Kram finaste
    Sanna

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ute hos dig är det lugnet förstår jag, kanske blir det så vid något tillfälle. =)
      Solig kram från ett varmt Stockholm ♥♥♥

      Radera
  19. Jag hoppas du har en skön helg!
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Detsamma till dig, glad söndag. =)
      Kramen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥