Translate

.

.

lördag 24 oktober 2015

Lite läskigt....




Med mina ögon sett idag.




Gick utan mål och sökte mig dit det var minst folk, fast jag hade inte riktigt tänkt mig att jag skulle hamna så avsides att det blev helt tomt på folk, förutom en lite mysko kille som kom bakom mig.


Jag såg han inte så noga utan gick bara och sökte fotomotiv. Sen kom han närmare och det var tur jag inte såg honom tidigare, han stirrade helt ohämmad på mig och det kändes obehagligt men nu hade jag tagit av från stigen och var inte längre ensam där.... Han knallade med konstig gång vidare över gatan åt samma håll som jag skulle och in på Ica som jag också skulle, ler. Där gick han direkt till kaffeautomaten och hällde upp kaffe sedan gick han till de nybakade bullarna, mer såg jag inte för jag gick till kassan och betalade mina varor och vandrade hem. Är tveksam till att han betalade för frukosten!



 Här var den lilla vägen jag gick på och efter trappan här fanns det inga mera hus...




Fråga: Är du försiktig och har lite extra koll när du promenerar
 där det är lite tomt på folk?

 Kram, K










28 kommentarer:

  1. Jo, jag gillar nog inte att vara ensam med en "mystisk" kille närapå mig måste jag säga. Då brukar jag ofta stanna upp, fota nå't eller ta upp mobilen och låter honom passera.

    Lite fånigt kanske, för du och jag är ju inte 18 längre om man säger så;-)

    SvaraRadera
    Svar


    1. Hi hi hi, så fick du det sagt... =))) Nej vi är inte 18 längre men man kan ju aldrig veta vad de är ute efter, den här killen var riktigt skum förmodligen lite drogad det verkade som han var på jakt efter något. Kanske stirrade han för att kolla om jag hade något åt honom, he he...

      Kramen ♥

      Kramen ♥

      Radera
  2. Oj vad han var kaffesugen :)
    Jag bor vid skogen och hade aldrig vågat gå en promenad när det är mörkt.
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, han verkade en aning glupsk och på bettet... =)

      Kramen ♥

      Radera
  3. Väljer numera efter mordet på den unga flickan i joggingspåret i Väsby, att jogga vid gatorna istället för i skogen numera....trist, men så är det!
    Ha en trevlig kväll! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så trist det blivit, jag blir arg för här vill man motionera och må bra så kommer rädsla för överfall och styr var man skall gå eller träna....

      Trevlig kväll och kram ♥

      Radera
  4. Bra du följde din intuition. Jag skulle gjort detsamma, undviker konstiga, blir rädd inombords. Vet aldrig vad man möter ensam.
    Ha det gott, på mig börjar det dra i ögonen, men försöker se TV en stund till.
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tittar på så mycket bättre och det är Sven-Bertils dag...

      Nattikram ♥

      Radera
  5. Jag blir nog lite nojig om jag ex är ensam ute nere vid sjön och så kommer det en ensam man eller kille gående. Inte om han har hund med sig, konstigt nog. När jag blev av med väskan i Stockholm i somras, gick jag en stor omväg hem från tunnelbanan på kvällen, för att hela tiden gå på gator där det fanns mycket folk. Jag tror det är bra att vara försiktig, bara det inte går till överdrift.
    Fina bilder fick du i alla fall och den gamla stubben är hur charmig som helst. Kram! :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Idag tittar man sig över axeln när man är ute, trist men man får se upp...
      Men man får inte överdriva sin vaksamhet så man inte vågar att leva och ta för sig det som bjuds....
      Kramen ♥

      Kramen ♥

      Radera
  6. Är nog inte så observant som man kanske borde vara. Lite otäckt att man ska behöva tänka så, men dagens sanning, tyvärr.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det har blivit så och jag styrs lite efter detta känner jag, känner mig inte lika fri längre....

      Kramen ♥

      Radera
  7. Jag gillar nog inte att gå ensam där det inte finns folk... Man vet ju inte vem som kan komma och hitta på dumheter... Jag skulle nog inte heller kunna försvara mig.... Hemsk tanke att bli bragd om livet om man är ensam ute... Hua! Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Förstår dig så väl. Killen jag mötte var nog inte lika intresserad av mig som min mobil som är en betydligt yngre variant, ha ha ha... Kram ♥

      Radera
  8. Nä hualigen för att gå där det inte finns nå folk. Man vet aldrig vad som händer. Livhanken är man ju rädd om.

    svar: Sven-Bertil still going strong. Miriam var KLART BÄST . Den låten blev jättefin som hon tolkade.

    Kramen och en fin söndag till dig du fina.


    hmm....få se nu....klockan skulle ha varit.......JO....7.45 nu ?? Men nu är hon....6.45...äh, struntisamma. Tid som tid haha

    SvaraRadera
    Svar

    1. Sven-Bertil har allt och jag blev kär igen, =) Miriam gjorde låten till en toppetta, wow! ☺

      Kramen och fin söndag ♥

      Radera
  9. Visst är det fruktansvärt obehagligt när det händer. Ibland är det kanske bara ens fantasi som spelar en ett spratt men hellre det än att vara för blåögd brukar jag tänka och väljer helst promenadstråk där andra också gärna går.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Igår var det ingen fantasi men jag tror han mera var lite sugen på min mobil än mig, he he.....

      Kramen ♥

      Radera
  10. Usch ja jag blir nojjig kan ju inte vända sig om alltid heller, jag är mer nojjig nu än när jag var yngre bättre att ta det säkra före det osäkra kramen

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det förstår jag för det är andra tider idag.... Kramen ♥

      Radera
  11. Fy vad läskigt... Jag brukar undvika mindre gator när jag går ensam, och är alltid lite extra vaksam och misstänksam när vi kommer till nya ställen där jag inte varit förr.

    sv: Smart av dig att dela upp den fådda timmen sådär mycket. Själv tog jag ut en halvtimme redan igår morse och resten nu på morgonen, så nu är min timme förbrukad... :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi hi, den som spar han har.... =)))) Jag känner mig väldigt harmonisk och lugn med mina 2,5 extraminuter om dygnet. :)))))

      Kram på dig ♥

      Radera
  12. Jag är alltid vaksam när jag går. Och jag viker aldrig av på ensliga vägar om jag är ensam. Och inte går jag ut när det är mörkt om inte Patrik är med. Jag är en riktig fegis. Men jag tror det är bra att kolla lite extra ibland. Det finns många tokstollar runt omkring oss!
    Kram och var försiktig

    SvaraRadera
    Svar


    1. Hi hi hi, ungefär som jag och jag är också en riktig fegis... ☺

      Kram på dig ♥

      Radera
  13. Jag är mer uppmärksam - för att kunna vara beredd men jag är inte rädd och jag gör inget som får en ev. "knäppis" att tro att jag är det för det ger ju bara bensin till en liten eld. I mörkret går jag hellre en omväg än går igenom en sådan plats just för att jag inte har så bra koll.
    Men jag undviker inte sådana platser i dagsljuset när jag har bättre synfält än i mörkret.

    Hoppas att söndagen fortsätter bra trots olustkänslorna du fick
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Söndagen blev solig och fin, har varit ute och trampat runt i en massa löv.... =)

      Kramen ♥

      Radera
  14. Uppmärksam är jag alltid i stan. Men lite extra om det är ont om folk. Känner jag mig orolig så tar jag upp mobilen och låtsas prata. I övrigt är jag aldrig rädd när jag går ut i Stockholm. Det ska vara då om det är några fotbollsmatcher på gång och en massa bråkstakar gör stan osäker.
    Kram och trevlig söndag.
    Skönt att killen inte besvärade dig fortsättningsvis...

    SvaraRadera
    Svar


    1. Jag åker allt som oftast ut för sånt här eller liknade....

      Kram på dig ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥