Translate

.

.

tisdag 13 oktober 2015

Hej, hej....





Stannar hemma idag, har fått hosta och mår allmänt risigt. Det värsta är att på torsdag skall jag till ortopeden och dit måste jag gå hur det än är. Har förresten två års för gammal hostmedicin i skåpet undrar om jag kan använda den? 


Uppenbarligen så hjälper det inte hur många fjärilar jag än sätter upp jag blir sjuk ändå, he he... ☺

Tittade på Vetenskapens värld med stort intresse, vi är så nära en upptäckt och jag får känslan att vi snart kan mer än "bara ana" det som inte syns.....  
Hoppas du har en fin dag här är det molnigt men hela 12 grader varmt.

Kram, K ♥



32 kommentarer:

  1. Du kan säkert använda hostmedicinen för det finns nästan alltid marginal på datumen. Hoppas att du kryar på dig snabbt.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Har tagit lite hostmedicin och det funkade.... =))

      Kramen ♥

      Radera
  2. Osis med förkylning, men eftersom det är grått ute är tajmingen faktiskt inte helt fel. Sedan ska det ju bli riktigt fint väder igen.

    Klart du kan använda gammal hostmedicin. Det vet jag av egen erfarenhet;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hostmedicinen gick ut januari 2013 men den fungerade hur bra som helst och man blev på väldigt gott humör, ha ha ha....

      Kramen ♥

      Radera
  3. Trist med att bli förkyld. Hoppas du kryar på dig snabbt. Jag får nog försöka se på svt-play om mörk materia. Kramen och krya på dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack fina, jag kryar så gott jag kan... =)

      Kramen ♥

      Radera
  4. Ajdå... Hoppas du blir kry snart!

    Här har vi också kollat på programmet med stort intresse. Anders kan nog hålla med dig, och jag tyckte att dom sjöng hyfsat bra i alla fall. Där på Dobidoo, alltså.
    :-D

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, tokfina.... =)

      Kramen ♥

      Radera
  5. De säger att hostmedicin är humbug, men äsch... den är ju så himla god! Som en jäger. :)
    Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej denna funkar på hostan och sedan blir man lite lätt glad av den, hi hi hi.... =)

      Kram på dig ♥

      Radera
  6. Krya på dig!
    Tror inte att det är lyckat att dricka 2 år gammal medicin.... Kok lite te med ingefära och honung istället, vetja :)

    Ha det fint! Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, två år gammal hostmedicin funkade. Te med ingefära och honung dricker jag och det är gott men hjälper inte på hostan.... Kramen ♥

      Radera
  7. Prova att göra ett avkok på 1l vatten, ett stort påron i bitar, 2cm riven ingefära och låt koka några minuter. Sila och ta i lite honung och drick varmt. Kan värmas upp igen. Lärde mig detta i Kina, en gammal huskur där och det brukar hjälpa mot hosta och förkylning.
    Hoppas snart du blir piggare för ortopeden måste du ju till.
    Kram från mig.

    SvaraRadera

  8. Jag brukar ju göra dessa avkok, men päron har jag inte haft med... På torsdag måste jag gå oavsett hur det är och under tiden så kurerar jag mig så gott det går. Brukar ju bli frisk ganska fort... =)

    Kram på dig Ditte ♥

    SvaraRadera
  9. Här är en till som hostar och kraxar och har allmänt ont i storkroppen,
    men jag äger ingen hostmedicin i skåpet...får väl ta en virrepinne istället.

    Krya på dig.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Man tager vad man haver, tihi....

      Krya på dig, tjingelingen ♥

      Radera
  10. Prova du den lite gamla hostmedicinen, min Cocillana-Etyfin har också några år på nacken, men hjälper ännu! :-) Krya på dig!!

    SvaraRadera

  11. Så länge de funkar så är det okej, vad är det värsta som skulle hända?

    Godnattkram på dig ❤

    SvaraRadera
  12. Godmorgon och hoppas att du känner dig " lite" friskare idag.... Krya på dig hur som haver...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej, jag känner mig tyvärr inte bättre och mitt nät är segt, tar hundra år för jag kan byta en sida....
      Allt på en gång...

      Kramen ♥

      Radera
  13. Hoppas du mår bättre idag sötnos !!
    Själv känner jag mig också lite risig och utan ork så ingen träning blev det igår :(
    Stor Kram till dig finaste

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej sötnos jag är inte bättre. =)
      Vi har kanske åkt på samma, kroppen orkar ingenting och då blir jag så otålig, grrr....

      Vi får krya på oss båda två.

      Stor kram fina du ♥

      Radera
  14. Men oj! Inte är det väl jag som har smittat dig med hostan?? ;)
    Verkligen inte roligt att du åkt på det :( Jag hade absolut provat hostmedicinen trots att den är för gammal!
    Kram och krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hm, Ja Ami det var nog du som kom med smittan ☺ hostmedicinen funkar fortfarande och jag lever. =)

      Kram på dig ♥

      Radera
  15. Jag tror inte det är någon fara med att ta hostmedicinen.
    Jag kan inte låta bli att tänka att vetenskapen kanske börjar närma sig möjligheten att bevisa Guds existens...
    Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hostmedicinen funkar, jippie...

      Gud upplevs så olika av människor och för mig personligen så är gud ett tillstånd och i det tillståndet kan allt hända, där hämtar vi det vi behöver och där får vi lämna det som vi inte orkar bära....Att bevisa dess existens kan bli möjligt men då måste vi kanske släppa det som vi med hjärnan måste förstå.

      Kram på dig ♥

      Radera
  16. Hej hej...Hemst mycke Hej.
    Krya på dig nu.
    Tjusiga du....fin selfie.

    Ha det bra.
    Kramkram❤

    SvaraRadera
  17. Din stackare! Kryp ner under täcket och vila. Hade vi bott lite närmre hade jag svängt inom med lussekatter för de hjälpte minsann. ;)

    Ta hand om dig och krya på dig ordentligt.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så gulligt av dig, känner mig redan lite bättre.... ☺

      Stor kram ♥

      Radera
  18. Hej,hemskt mycket hej!
    Hej! Att sätta upp gardiner är en konst.Det får sonen göra åt mig för jag når inte och får ont i armarna.Jag har så stora ,breda fönster överallt.Att ha någon som glor in är ju inte precis kul,men nu har du ju gardiner så utsikten blir mindre.Jag har ordentligt mörka gardiner i sovrummet,men en muppepojke väckte mig med sitt oljud o lampor så då for kärringen i mig upp o öppnade fönstret å sa ett o annat.Klockan var över ett.
    Kram,Inger

    SvaraRadera
    Svar


    1. Ja, man måste ha både lite balans och bra armar för att hänga upp gardiner...

      Kramen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.