Translate

.

.

fredag 9 oktober 2015

Gardin förslag?






Jag gillar mina gardiner och vill ha dem kvar, men jag behöver tips för hur jag skall göra för att slippa insyn på kvällen, som det nu är så ser jag in till grannarna och dom ser in till mig. Det kan bli lite för mycket och nu vill jag göra något åt detta men vad?
Har persienner men vill inte titta in i fula nerfällda persienner utan helst vill jag se ut men inte nödvändigtvis in till grannarna på andra sidan av gatan.

Så har du tips så tar jag tacksamt emot dem.






När jag var och handlade så flög det runt en jättehumla, jag släppte allt jag hade och försökte fota den, det måste sett roligt ut för jag var så inne på att fota så jag glömde bort hur galet det måste sett ut för de andra kunderna. Nå, någon humla fick jag inte men dock några äpplen. ☺


Fredag, sol och 8 grader.



Kram, K


40 kommentarer:

  1. Trixigt! Vi kör med persiennerna nere... tyvärr för det är jättetrist. Vi har inga grannar emot oss på baksidan men en gångväg och man känner sig liksom lite utsatt när de kan se in.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nerfällda persienner är jag allergisk mot, men tills jag löst problemet så så får jag ha det så på kvällarna... Kramen ♥

      Radera
  2. Du kan ha insynsskydd/fönsterskärm i fönstret... https://www.ahlens.se/inredning/hall-smamobler/smamobler/insynsskydd.html " Ett äpple om dagen håller doktorn borta" =) Ha en fin fredag! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Skall gå in och titta, tack...

      Fredagskram ♥

      Radera
  3. Som i Tyskland! Över och undergardiner, förslagsvis något tunt i vitt eller så fönsterskärmar. Det senare alternativet tycker jag är bättre. Fönsterpartiet är vackert!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar


    1. Tack för tipset!

      Fredagskram ♥

      Radera
  4. Lite klurigt är det men jag är nog inne på liknande förslag som Znogge eller också mer transparenta hissgardiner, alternativy tunna gardiner i mitten som är transparenta
    Vi har en väldigt ljus lägenhet i söderläge och har satt in persienner som används när vi måste. Men annars har vi vita, mycket tunna rullgardiner som vi trar ner efter behov. De är snyggare än persiennerna men som ibland är mer praktiska.
    Kul att se hur du tänker vidare.
    Kram och trevlig fredag. Skickar med lite extra värme, här just nu +24.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tänker vidare och under tiden får persiennerna göra sitt jobb, hi hi...

      Kramen ♥

      Radera
  5. När det gäller ett vardagsrumsfönster så skulle jag nog hålla lite stil. Inget som påminner om ett kök och så.
    Jag skulle nog köra på lite amerikanskt .....eller kanske det är engelskt.
    Ett tyg av .....typ genomskinligt och ett par tunga gardiner på sidorna. Kanske i vinrött eller guld för den eleganta känslan.
    Tyget ska täcka hela mitten och vara i vitt. Man ska se igenom det. Tror du förstår.

    Kram från mig

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du är nära mina tankar.... =)

      Fredagskram ♥

      Radera
  6. Inga gardintips har jag, Bor ju från all ära och redighet utan grannar så hade egentligen inte behövt ha gardinen öht ;-)
    Önska dig en trevlig helg vill jag däremot göra ♥
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Trevlig helg på dig och kramen ♥

      Radera
  7. Hej och jättemycket tack för kommentar. Ditt fönster är verkligen jättesnyggt. Insynsskydd finns http://www.formodesign.com/insynsskydd-c-74.html
    diskreta och du kan klippa till hur höga du behöver.
    ha nu en skön helg

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack för tipset skall titta in där...

      Fredagskram ♥

      Radera
  8. Inskyddsskydd är ju bra om du inte också har insyn "uppifrån" om du förstår vad jag menar, för du vill ju se ut själv.
    Bättre kanske med tunna genomskinliga, så du kan se ut men de inte se in.
    Roligt det skulle ha varit att se din jakt på humlan. Synd att den misslyckades.
    Kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har insyn uppifrån och det är det som är kruxet....

      Hi hi hi, min jag jakt på humlan fick personalen att skratta... =)))

      Fredagskram ♥

      Radera
  9. Oj då. Här har jag tyvärr inga idéer alls. Vi har inga gardiner alls. Tycker att de är dammsammlare å vi är väldigt lata;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Skulle inte heller vilja ha gardiner utan bara öppet och ljust. Men bor man som man gör så måste man dölja sig lite.... =))

      Kramen ♥

      Radera
  10. Nej, tyvärr är jag dålig på tips ...men hoppas du har fått några bra tips!! Äpplena ser goda ut, höstlikt så det förslår! Ha en bra helg!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ser du humlan? =)))

      Helgkramen ♥

      Radera
  11. Jag ser inte humlan :(
    Men äpplena såg goda ut!
    Ha en fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
  12. Vi har tunna gardiner som man kan dra för så man slipper insyn, men dom släpper in ljus jättebra. Oftast har vi dom dock inte fördragna. Det är bara när Ami går upp på taket som vi måste använda dom... ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, då Ami går upp på taket... =))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

      KRAMEN ♥

      Radera
  13. Svar: härligt att jag är nära dina tankar. Tycker ett stort fönster som detta behöver lite stil. Pampiga lampor och flotta gardiner om du förstår. Man kan ju ha på sidorna ett tyngre tyg och mot mitten skira lite genomskinliga gardiner som man drar så mycket men kan mot mitten.

    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Förstår vad du menar.... Det är ju bara det att jag gillar de gardiner som jag nu har.... *-* Men kanske kan jag köpa något tunt som släpper in ljus samtidigt som jag kan titta ut... Kramen ♥

      Radera
  14. Inte kul att grannarna kan titta in ,-)
    Jättetunna gardiner har dom ju i England
    Men dom har andra på kvällen tjocka som dom drar för.
    Jadu, du får skippa utsikten och satsa på snygga rullgardiner! ,-)
    Det var mitt tips.
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Aldrig rullgardiner! =)

      Kramen ♥

      Radera
  15. Det finns ju "hissgardiner" i olika bredder.
    En till varje ruta kanske så behöver du inte täcka alla fönstren - eller ha en liten bit uppe i ett.
    De finns ju både som helt täckande (inget kan ses utanför) och sådana som man kan se ljuslyktor etc men ingen direkt utsyn och då inte heller in. Så finns det ju sådan som är gjorda av "bast" eller liknande.
    <Lycka till med att hitta något bra för dig och ha en trevlig helg
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset skall titta runt...

      Kvällskram ❤️

      Radera
  16. Vilken tur att du fått en massa bra tips för jag har inget att bidra med......

    Önskar dig en trevlig helg

    Kram

    SvaraRadera
  17. Det finns ju stora vik skärmar för rum, men det finns åxå vik skärmar för fönster! med tunt tyg eller spets i, ser dom ibland i inrednings butiker, man kan åxå göra själv ;)

    Varm kram! *hjärta*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lena Men tror inte Det funkar för jag har insyn uppifrån så att säga.... Kram ❤

      Radera
  18. God morgon ,,,,tyvärr inget tips på det :) kanske bara att gilla läget :( hoppas det löser sig kram ha en fin lördag

    SvaraRadera
    Svar

    1. GIlla läget? Nä över det tror jag inte att jag bara behöver göra....... Kram och en fin lördag ♥

      Radera
  19. Jag skulle nog satsa på blommor. Höga spretiga blommor typ paraplyalior (tror jag att de heter), det förvillar synfältet...och du kan ändå titta ut.

    Ha en fin helg:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hm, jag har mera problem med fönstren ovanifrån så det kommer nog inte funka.... (tror jag) =)

      Helgkram ♥

      Radera
  20. Den fula humlan flög, men äpplena blev kvar! :)
    Jag har tyvärr inga andra tips på gardiner än dom du redan fått! Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, de är några snabba rackare.... ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥