Translate

.

.

torsdag 29 oktober 2015

En salig blandning


Söt färg på bilen.
Gjorde en avocadosallad i går med apelsiner och ingefära, lime, flingsalt och kokosflingor. Var skeptisk till ur det skulle smaka men det blev hur gott som helst.
Sparar man
avokado-kärnan så mörknar den inte utan den behåller sin färg.






ICA gör reklam för fastighetsmäklarna bakpå sina kvitton upptäckte jag. hm...

Köpte denna dryck med apelsin, ingefära och kiwi, jättegod men svindyr.

Jag har numera ingefära i allt, nja kanske inte kaffet men annars det mesta. ☺

Det var allt jag hade på hjärtat
så nu önskar jag dig det bästa
av torsdagen.

Kram, K ♥






34 kommentarer:

  1. Ingefära på dig, jag har också ingefära i mycket. Nyttigt.
    Har sett dessa drycker, inte köpt.
    Här skiner solen, lyssnar på radion, följer direktrapportering, ska ut på stan.
    Ha en skön dag, KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Här har varit full upp.....

      KL ♥

      Radera
  2. Hmmm... Står inte den där bilen lite konstigt parkerad? ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var för att Ama skulle få något att grunna på... =)

      Kram ♥

      Radera
  3. Trevlig blandning - som Gott och Blandat! :) Önskar dig en fin torsdag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Fin torsdag till dig. =)

      Kramen ♥

      Radera
  4. Åh den där bilen kunde jag haft passar mig perfekt i smaken :) du är ute på lite av varje skoj :) hi hi ha en toppen dag kramen

    SvaraRadera
    Svar

    1. Javisst är den fin? =)

      Kramen ♥

      Radera
  5. Ingefära är ingefara . Tror det är bra jag . Fast i kaffet?? Njäee....bra du låter bli det. Jag tro int att det blir nå gott nämligen.

    Ååååååå.........den bilen VILL JAG HA! Den är ju sjukt söööööt som godis. En riktigt söt sommarbil. Tänkte mot det gröna.....Men den kanske görs sig mot det vita åxo??
    Nä oj som jag babblar. Får kanske ändra TantGlad till bubblans blogg haha.....Ibland bara bubblar det ord ur munnen huller om buller....bak å fram....kors å tvärs....

    Nåväl....nu Äre sluttramsat. TantGlad är ledig och hon ska städa och åka på Ikea idag.

    En underbar torsdag till dig du fina❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Inger far efter inger(fära) ☺☺☺

      Kram ♥

      Radera
  6. Iggefära använder jag också till mycket och det lär vara bra för det mesta. Kineserna har det i all matlagning i större eller mindre doser och det var där jag lärde mig att använda det dagligen.
    Din avokadosallad verkade god. Nu blev jag inspirerad ...
    Och bilen! Jättesöt! Men jag hade nog valt en röd. Är inte direkt en rosa person. Men skulle jag få den skulle jag med glädje tacka och ta emot.
    Önskar dig en fin torsdag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nästa gång skal jag ta fram en vacker röd bil åt dig, hi hi...

      Kram ♥

      Radera
  7. Avokado är ju jättegott, det var längesen jag åt det :) Ingefära blandade jag i hett vatten nere i Spanien när jag var sjuk. Det lindrade faktiskt lite :)
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ingefära kan man ha till nästan allt... Gott! =)

      Kram ♥

      Radera
  8. Statoilmacken på Birger Jarlsgatan tror jag. Bilmärket är helt i min smak, inte färgen;-)
    Avocado äter vi ofta, lite hårda och kalla ska dom vara. Ingefära används också flitigt i vårt hushåll. Gott och nyttigt!
    Kolla Brämhult-sortimentet om du vill ha lite "roliga" blandningar. Lite billigare och godare än saften du visar - enligt mig alltså. Alla har vu ju olika smak.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Yes =))))

      Tack för tipset, skall prova Brämhults dricka......

      Kramen ♥

      Radera
  9. Haha, Ja det här var sannerligen en salig blandning. En bedårande kompott :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. En salig blandning om allt och ingenting, he he...

      Kramen ♥

      Radera
  10. Riktigt snygg färg på bilen! :)
    Ha en skön kväll raring! ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha en skön kväll på dig själv du :)))))
      Raringhjärtat ❤️

      Radera
  11. Det lät onekligen som en annorlunda sallad! Men det kanske fungerar... ;)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har fastnat för detta med att blanda sött och salt med något syrligt och starkt. Smakupplevelsen är en ren njutning. :)))

      Kram ❤️

      Radera
  12. Ingefära är gott! Och den där bilen... då syns man på långt håll. Lättare att hitta igen på stora bilparkeringar. ;-) Fin kväll! Kramen

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi, det tänkte jag inte på - att den skulle bli lätt att hitta.., :)))

      Kramen ❤️

      Radera
  13. Men du har nog fotat min bil!!!?
    skojar bara, men fin var den.
    Ingefära är så gott och nyttigt, försöker själv äta, dricka ingefära så mycket jag kan ,-)
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag gillar att ha ingefära i salladen också... :)

      Kramen ♥

      Radera
  14. Absolut en snygg bil, rosa och allt- lite mello varning på den!
    Salladen lät god, och ingefära är gott! HA en trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jamen visst är det lite så... :))

      Trevlig kväll på dig och kram ♥

      Radera
  15. Den juicen är väldigt, väldigt god!
    Men som sagt - den får bli då och då som lite extra för - priset.
    kramar

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nån gång då och då kan man ju köpa annars är det ju lätt att göra själv....

      Kramen ♥

      Radera
  16. Det lät ju jättegott! Gillar att testa nya saker. Tänkte på salladen alltså.
    Idag ska jag prova Amaranthkorn, det har jag aldrig prövat innan. Hittade i affären här i lilla Fårösund igår.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var riktigt gott och fräscht i smaken. Skriver aldrig upp hur jag gör så det blir aldrig detsamma...

      Kramen ♥

      Radera
  17. Kikar in & önskar dig en skön fredag kram

    SvaraRadera
    Svar


    1. En fin fredag till dig Eva.
      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥