Translate

.

.

onsdag 28 oktober 2015

En rosa dag








Såg ni tillsammans mot cancer igår?
Inte ett öga var torrt, skitcancern drabbar oss alla på
ett eller annat sätt.

Kristin Kaspersen och Tilde De Paula
var fantastiska som programledare.

Så därför vill jag vara lite rosa i mina bilder idag.






Rosorna fotade jag faktiskt igår bara några dagar från november.
Idag är det onsdag redan, jag spar som tusan på
extratimmen vi fick i helgen 2,5 min/dygnet har jag att förfoga över.
Vissa sover bort timmen direkt, men den
som spar han har... ☺


Glad onsdag

Kram, K

38 kommentarer:

  1. Ekologisk hudvård ,använder traditionell grekisk visdom och blandar det bästa av vad naturen har att erbjuda i en lyxig kollektion.
    http://shop.adoniaorganics.se/

    SvaraRadera
  2. Jag säger ”FUCK CANCER” lite stöddigt och hoppas att det inte drabbar mig som det har drabbat många av mina släktingar (många av dem med med dödlig utgång. ) En rosa kram till dig ♥

    SvaraRadera
  3. En rosa KL ♥ Såg inte programmet, då jag somnade i fåtöljen, trött av förkylningen. Men Fuck Cancer!

    SvaraRadera
  4. God morgon!
    Nej jag undviker alla såna program, de ger mig bara ångest och sorgsenhet. Har förlorat mamma i cancer när jag var ung, en god vän, en brukare på jobbet som var ung, och jag ser tillräckligt i mitt arbete.
    Men det är beundransvärt med alla som jobbar för att få in pengar till forskningen.
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det är viktigt att ha galor för & insamling hurra för dem, dock missade jag det :( min syster trodde det var på 4an ja rosa älskar jag :) ha en fin dag kramen

    SvaraRadera
  6. Usch ja, cancer drabbar oss alla, direkt eller indirekt. Jag såg inte cancergalan, men hoppas att det sprids mer information om vad som ger oss cancer så att vi åtminstone har en möjlighet att påverka. Jag tycker att det är skrämmande tyst om att socker är en stor orsak och tydligen gör att cancer växer till sig. Ungefär som med rökning på 60-talet, när man inte visste hur farligt det var. Tydligen har en vanlig åttaåring fått i sig lika mycket socker som en vuxen person fick under en hel livstid för bara en generation sedan. En vän till mig gick bort i cancer nyligen. Jag var så säker på att hon med sin enorma kraft och energi och positiva tänkande skulle besegra cancern. Att se henne förlora allt det när cancern tog över hennes kropp var något så hemskt. Hon var dessutom mamma till två små barn, skokamrater till våra flickor. Ibland vill jag bara sätta på skygglappar och inte tänka på hur cancer drabbar, samtidigt som jag känner att jag måste läsa på och lära mig mer, jag vill försöka förstå. Jag läste bland annat Kristian Gidlunds bok som han skrev fram till sin död i cancer. Man kan ju inte gå omkring och vara rädd för att man själv eller någon annan skall drabbas, men jag har i alla fall börjat lägga om våra kostvanor nu. Försöker dra ned på sockret åtminstone, även om det är så mycket svårare i praktiken än i teorin.

    SvaraRadera
  7. Missade programmet.... cancern kan man tyvärr inte missa. Önskar innerligt att forskningen går framåt och att man hittar botemedel för alla drabbade. Denna sjukdom drabbar oss alla på ett eller annat sätt.

    Rosa kramar!
    Christina

    SvaraRadera
  8. Jag såg inte programmet! Men cancern är fruktansvärd :(
    Kram

    SvaraRadera
  9. Såg tyvärr inte "galan" igår men ska göra dte idag på en playkanal. Hade hoppats på att SVT 1 eller 2 skulle sända programmet.
    Ja, en djävla skitsjukdom är det....Och den ska bekämpas!
    Men också så speciellt att den är väldigtmycket relaterad till västerlandet. Hoppas dne gåtan kan lösas.
    Stor kram och tack för din rosa dag. Jag är med dig...

    SvaraRadera
  10. Jag missade tyvärr också programmet.
    Somnade tidigt efter jobb, god mat, vin och mys med familjen.
    Tack för godnatt kramen! ;)
    ❤❤❤

    SvaraRadera
  11. Jävla cancer som dom flesta har blivet drabbade av på ett eller annat sätt. Fyy......

    Ha en fin dag
    Kramkram❤

    SvaraRadera
  12. Hihi, jag har också kvar min timme! Jag skulle kanske ta mig en siesta... ;)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Neeeeej sov inte upp timmen, spara på den istället.... =)))

      Kramen ♥

      Radera
  13. Fint av dig! Jag ville se galan men klarade inte av det. Alldeles för färskt inpå min systers död. Hon dog i bröstcancer den 11 september och tårarna kommer titt som tätt, likaså alla minnen. Känns i alla fall lite lättare nu än i början. En fruktansvärd sjukdom som har drabbat vår släkt alldeles för ofta och mycket. Cancer behöver uppmärksammas så mycket det bara går. Forskningen går trots allt framåt. Mamma har haft cancer 2 ggr och pappa en gång och båda är friska idag.
    Tack för grattis :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack att du delar med dig, jag har också förlorat många i denna cancer...

      Kramen ♥

      Radera
  14. Såg inte programmet, men visst har jag drabbats av denna hemska fiende. Min bästa vän gick bort 2012 i cancer (hjärntumörer) endast 45 år gammal.
    Vet inte om du läste tidningen Metro idag. Här är länken:

    http://www.mirror.co.uk/news/world-news/breast-cancer-isnt-sexy-woman-6707523

    Å den där glasgrejen i första bilden är riktigt cool.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är så det är, vi har alla drabbats på ett eller annan sätt... =(

      Kramen ♥

      Radera
  15. Cancer är en fruktansvärd sjukdom och drabbar så många, fler och fler verkar det som eller så hör man talas om det mera nu, eller har kommit upp i den åldern att ens bekanskapskrets drabbas mera. Jag vet inte, men jag har tappat så många i den otäcka sjukdomen, nära vänner och släkt.
    Jag såg inte programmet men förstår att det var känslosamt.
    Fina bilder och roligt se de vackra rosorna.

    Du gör som jag med den där timmen som blev över, ett bra knep.
    Kram och sköt väl om dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag var bara 17 år första gången som en av mina vänner dog i cancer efter det så har en efter en insjuknat och dött, det är så många att jag kan inte räkna dem på alla mina tår och fingrar....

      Så bra med sparande av timmen va? Nu har vi gott om tid till allt, hi hi hi....

      Kram och sköt om dig ♥

      Radera
  16. Jag såg inte. Kanske tittar jag på nätet sen om jag får tid...

    Fasen också! Jag tyckte jag var sparsam som spred ut gracerna på två dagar, en halvtimmes sovmorgon per dag. Men nu är min timme förbrukad sen länge... ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tänk att du redan slösat bort din timmen, slösmaja... :))

      Kramen ♥

      Radera
  17. Snygga foton! Nej, jag såg inte programmet, men fantastiskt med dessa galor som får in så mycket pengar till forskningen, fantastiskt!!!!
    Den extra timmen, den tog vi väl hand om på jobbet den natten :-)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hm, ja du har blivit snuvad på en timma men jobbar du natt igen när vi ändrar till sommartid så får du tillbaka den. =))

      Kramen ❤

      Radera

    2. Hm, ja du har blivit snuvad på en timma men jobbar du natt igen när vi ändrar till sommartid så får du tillbaka den. =))

      Kramen ❤

      Radera
  18. Känns inte bra alls måste ju sova ;) tyckte inte det räckte tidigare men nu är kl 22 fast kroppen säger 23 och dax att hoppa isäng för LÄNGE sen..
    Underbara ROSA Bilder, jag blir bara ledsen när jag ser detta då jag har många i min omkrets som dött i cancer och även kämpar mot det nu…
    Stor KRAM till dig och din värme du ger
    Godnattkramis från mig (provkaninen ;) Sanna

    SvaraRadera

  19. Jag har massor som som också dött i cancern. =(

    Godnattkram och sov gott provkaninen ♥

    SvaraRadera
  20. Men vad är det på första bilden? Är det en reflexion av något fint?
    Jag såg nästan hela galan i går. Min syster gick bort i cancer för 28 år sedan, alldeles för ung. Det var en tung sommar för mig, för jag var i Finland och skötte om henne den sista tiden och så ordnade jag med begravningen och allt annat. Jag var lärare då och gick ganska fort in i den berömda väggen efter det. Fuck cancer, säger jag bara.
    Kram! :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack att du delade med dig Marja.
      Denna cancer drabbar oss alla, två vänner dog på mindre än tre månader....

      Kram på dig ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥