Translate

.

.

tisdag 1 september 2015

Utsikt eller insikt


Bilden lånad från nätet 

Jag har varken utsikten eller solen idag utan det är den 1 september och dagen i ära kommer med regn.
Rätt så skönt och efter sista veckorna så kan jag äntligen men gott samvete ägna mig åt allt som blivit liggandes under dessa fantastiskt soliga och fina veckor som vi haft.

Jag skall skriva och svara på några mejl vilket jag skulle gjort för länge sedan men inte kommit till skott. Jag skall ringa några samtal och efter detta så är dagen slut och snart är det kväll. 

Men nu är det bara så att jag har ingen ork till något mejlande och ringandet för jag är trött och sliten, snuvig och risig och trött. Men det är helt okej att bara göra ingenting och då kan det vara rätt så skönt att känna sig lite risig för risigheten hjälper mig att att bara vara....



Kram, K ♥

30 kommentarer:

  1. Du gör helt rätt som vilar lite då du känner dig snuvig, trött och risig. Hämta nya krafter det kan göra susen. Du kanske har någon liten förkylning på gång och då är det bäst att "mota Olle i grind".
    Ja, i dag var det verkligen regnväder ute, vi fick ta på oss regnkläderna då vi vandrade iväg och vi gick inte så långt heller.
    Krya nu på dig och sköt väl om dig, fina Comsi comsa.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag bara tar det lugnt, lyssnar på musik och har det gott. =)

      Kram ♥

      Radera
  2. Känner man sig inte bra har man varken lust eller ork att göra någonting. Så ta du en vilodag i stället!
    Krya på dig
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Är så glad att tvättstugan och städning är gjort så nu är det lättare att bara ta det lugnt....

      Kram ♥

      Radera
  3. Då känner jag mig likadan som du gör. Trött, risig och kommer liksom inte till skott med någonting alls. Skulle renbädda våra sängar men än så länge är det bara örngotten som blivit bytta. Kan det vara så att det är höstsjukan vi fått en släng av? Jag älskar hösten men den kom lite för snabbt kanske. Värmen är kvar hos oss i Skåneland, men löven faller bara man kikar på träden känns det som. Krya på oss och kram från mig!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har allt färdigt så jag myser egentligen bara i mitt trötthet....

      Kramen ♥

      Radera
  4. Jag tycker att du går runt och gör ingenting idag. Det kan vara skönt det också att vila sig i form helt enkelt! Kramar

    SvaraRadera
    Svar

    1. Funderar på att gå och köpa färdigmat, tror det blir så.... =)

      Kramen ♥

      Radera
  5. Hoppas tröttheten och risigheten är av snabbt övergående art!

    Kram och krya på <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack det lägger sig nog om jag bara låter kroppen vila.... =)

      Kram ♥

      Radera
  6. Hoppas riset försvinner snart!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu värker halsen lite, tur jag skriver och slipper prata. =)

      Kram ♥

      Radera
  7. Jag trodde först att det var din fantastiska lägenhet!
    Men din är säkert också jätte fin. ♡
    Bra gjort att du tillåter dig att ta det lugnt och lägger alla måsten åt sidan.
    Dom väntar ju ändå snällt på dig tills du känner dig bättre! ;)
    Krya på dig! ♡
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, bor mitt i stan så den utsikten kan jag bara drömma om. =))

      Tack, har lyssnat på mjukare hårdrock hela dagen, rätt mysigt... =)
      Kram ♥

      Radera
  8. Bra att du lyssnar på kroppen och vilar dig i form. Låter bra! Och kanske måste en inte välja mellan utsikt och insikt... Jag tror att det går att förena. Utsikten för att få insikt kan en träna upp och insikten om usikten den kommer.
    Krya på dig!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi hi Ditte, det blev för många utsikter och insikter för mig, så nu har jag varken eller... =))))

      Kram ❤

      Radera
  9. Här regnade det igår, och nu börjar det se lite hotfullt ut igen... Men det är fortfarande tryckande varmt.

    Hoppas du kryar på dig snabbt!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Men det måste kännas skönt med regn och värmen sjunker lite...

      Kram ❤

      Radera
  10. Det känns faktiskt helt ok med lite höstrusk. Ett par dagar. September kan nog bli rätt fin när det har regnat klart.Krya!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Håller faktiskt med dig. =) Jag tror nog att vi kommer att få många fina dagar både i september och oktober.... Kramen ♥

      Radera
  11. Skönt med regn ibland. Det har ju varit en fin sol rätt många dagar in på hösten nu i mina mått mätt. Så lite vila kan man unna sig. Ladda med vila så får du energi. Mys med ljus. Ät nåt gott och må.

    Nu Äre kuddkramar och natti natti för mig snart.

    Kvällskram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Har precis stekt våfflor. =)

      Kvällskram på dig ♥

      Radera
  12. Ta dig du en vilodag och känn vad kroppen behöver. Kram på dig.

    SvaraRadera
  13. Krya på dig och god natt
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag tar det lugnt bara...

      Godnatt KL ❤

      Radera
  14. Det är inget vidare att känna sig krasslig, så Krya på dig! Unna dig något nyttigt och gott och en god stunds vila.

    Blomsterkram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack fina för blommorna nu kan jag sitta och njuta av doften. =) Något gott och vila kommer det allt att bli... Kram på dig ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥