Translate

.

.

lördag 5 september 2015

Tidningen som kom kändes som ett skämt....





Kunde inte annat än garva när Mitt i Stockholm kom i går och det var en målarpensel med grön färg på förstasidan, ha ha ha...


Tog mig samman och frostade ur frysen

Sådär ja, då var det klart, lådorna diskade och bara att sätta in...


Nu saknas det bara mat här, får väl ta mig en tur till affären tänker jag.
Men vad skall jag fylla frysen med?




FÖDELSEDAG är det visst en som har, hi hi hi, vem?

Idag säger jag grattis till Margot hipp hipp hurra!




Hoppas du får den bästa födelsedagen 
med tårta och annat 
smått och gott! ☺




En fin lördag till alla som läser och gör ingenting som inte jag kan göra, hör du det? ☺


Kram, K









22 kommentarer:

  1. Vi frostade av kylen för inte alls så länge sen, och nu är det rena rama istiden där inne igen... Att det är väldigt fuktigt i luften i kombination med att "nån" (okej, jag!) är där inne och gluttar hela tiden gör att isbergen snabbt byggs på igen... :-)

    Ha en underbar lördag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi hi, just de små gluttarna vi gör får isen att växa fort... Jag var så nöjd när jag var klar och i dag skall jag ut och handla och fylla på....

      Jag har sol men enligt vädergubbarna skall det vara molnigt men jag litar på att det är solen jag ser, ha ha ha....

      Lördagskram ♥

      Radera
  2. Frysen är aldrig rolig att frosta av. Det gjorde vi hemma i Sverige innan vi åkte hit.....Onödigt att den står på när vi ändå inte är där :)
    Hoppas lördagen blir fin
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det går ju fort och jag tycker det är rätt roligt att plocka bort isen som är nära att lossna. Så jag förstår inte att det alltid känns så jobbigt. Eller jo det förstår jag, för man vill äta upp maten i frysen och det är inte så kul alla gånger för då känns det som ett tvång att äta något man kanske inte vill ha just då. phu... ☺

      Kram på dig ♥

      Radera
  3. Vår frys är full med fonder som Batman kokt... Och så har vi två ankor som väntar på rätt tillfälle att serveras. Vi hade en rensning och avfrostning nyligen men det går snabbt att fylla på förrådet.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så gott och bra planerat med alla fonder. =)
      Nu skall jag ut och se vad jag hittar i mataffären.......

      Kramen ♥

      Radera
  4. Ha ha, där fick jag dåligt samvete direkt. Vår frys är en skamfläck minst sagt men snart så ;-)

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Bra med bloggar vi blir påminda om det vi helst vill glömma, hi hi hi....

      Kram ♥

      Radera
  5. Jag tänkte på dig i går när tidningen kom. Och jag log!
    Här frostades frysen av häromdagen och det var inte på min inrådan. Men jag hjälpte till med att sätta tillbaka sakerna. Alltid något.
    Fint väder idag så en tur ut blir det. Och kanske klite mat kan få följa med hem. Väntade på förslag hos dig. Anammade i alla fall din räksallad. Bra inspiration.
    Trevlig lördag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. När jag såg tidningen så ställde jag in målarfärgen i garderoben, =)
      Jag hade tänkt mig soppa idag, men känner att kroppen vill ha en mera stadig middag, men vad vet jag inte än.... Trevlig lördag på dig Ditte, kram ♥

      Radera
  6. Avfrostade ju okså frysen häromdagen. Skönt! Egentligen har vi knappt nå't i den faktiskt, men...

    Gillar första sidan på Mitt i. Annorlunda och man blir ju nyfiken.

    Grattis till födelsedagsbarnet:-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Fick vi med något frosta-av-kylen-virus? Vi var många som gjorde detsamma.
      Du har börjat få mina ögon att se annorlunda på bilder, intressant... =)

      Ha en fin lördag och kramen ♥

      Radera
  7. Oj vad duktig du har varit idag! :)
    Jag är glad över att jag överlevde nästan hela arbetsdagen och äntligen är på väg hem till sängen!
    Trevlig kväll önskar jag dig vämnen! ♡
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Igår gjorde jag det men jag tycker fortfarande att jag var duktig, he he....
      Vila dig nu och sköt om dig vännen.

      Kryakram ♥

      Radera
  8. Oj vad duktig du har varit idag! :)
    Jag är glad över att jag överlevde nästan hela arbetsdagen och äntligen är på väg hem till sängen!
    Trevlig kväll önskar jag dig vämnen! ♡
    Kram.

    SvaraRadera
  9. Instämmer i grattisropen till Margot!
    Usch för att frosta av! Det bästa jag gjort var när jag köpte en självavfrostande frys. Men den har jag tyvärr flyttat ifrån så nu sitter jag här med en frysbox som inte är självavfrostande....
    Kramar! <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag köper inte min frys själv den hör till huset och den är ca 11 gammal. Nästa gång så får jag nog en självfrostande hoppas jag... =)

      Kramar ♥

      Radera
  10. Frosta av frysen tillhör inte mina favoriter.
    Min nuvarande är självavfrostande, så kanske slipper ja gdet i framtiden.
    Ha en god helg!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du har ju självfrostande så du slipper, fast lite kul är det allt att pilla på isen så att den lossnar. Det missar ni som har självfrostande. =)))

      God helg och kram ♥

      Radera
  11. Nu fick jag dåligt samvete.. jag skulle också behöva frosta av, men det får bli en annan dag!
    PS. Hur har det gått med färgen?? Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har ställt in burken i garderoben. Nu får den stå där tills jag klurat ut hur jag vill göra och under tiden får jag ha min vita hall.... =))

      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥