Translate

.

.

måndag 28 september 2015

Superblodmånen - Samsung batteritjuven







Nej, tyvärr är det inte min måne utan denna vackra är lånad från nätet.
Såg du månen?
Här i Stockholm syntes den tydligen inte och själv sov jag som ett barn.


--------------------------------------------------------------



Min Samsung Galaxy S6 slukar batteri, den kan vara fulladdad på kvällen men på morgonen är den nästan tom, det blev så här efter förra stora uppdateringen, har du Samsung och märker du av detta?





Idag skiner solen och ute är det 12 grader, igår märkte jag att det börjat bli lite kyligt inne.


Önskar dig det bästa av nya veckan.
Tack för att du finns och du skall veta att det är från hjärtat jag skriver det. ♥



Kram, K


41 kommentarer:

  1. Jag har en alldeles ny Samsung Galaxy S6 edge. Jag tycker att min mobil nästan inte alls drar mkt batteri 🔋. Kanske du använder den mkt så batteriet håller på att ta slut... Ha en fin finmåndag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det tycker jag är konstigt för många klagar nu på batteriet. I dessa senaste modeller finns inga utbytbara batterier så det hoppas jag verkligen inte sker....

      Måndagskram ♥

      Radera
  2. God förmiddag! Nej, jag var uppe och ute på balkongen för att se denna omtalade måne. Visade den sig? Inte då! FHimlen var här också fylld av grå moln och inte en måne i sikte. Och jag som ställt klockan och masat mig upp.
    Ja, ja det får gå bra ändå och tack för din bild.
    Vad gäller mobil så har jag en Iphone och den har inga batterisvårigheter. Kanske ska du höra om det är något fel på din innan garantin försvinner.
    Härlig och solig måndag! Nu kööör vi!
    kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är ett allmänt "fel" detta med batteriet, vi får se om det kommer någon lösning eller om vi vår veta vad som tömmer batteriet nattetid.

      Solig måndagskram ♥

      Radera
  3. Skönt att höra att det inte bara var jag som sov mig igenom denna händelse :)

    Kram Fru P

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var tur jag sov för här hade jag inte sett något iallafall, hi hi...

      Kramen ♥

      Radera
  4. Jag vaknade passande nog två gånger i natt och kan bekräfta att jag såg allt ;-) Fast fotografera, det orkade jag inte göra...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Men Znogge, det är en bloggsynd du begått och dessutom så såg du månen två gånger, dubbel månbloggsynd! =)))

      Kram ♥

      Radera
  5. Hos oss i Trollhättan kunde man se den men jag var för trött för att orka vara vaken så länge :P

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hm, ja det går väl fler tåg, nästa om 20 år eller nåt... =))

      Kramen ♥

      Radera
  6. Jag såg blodmånen=) Häftigt var det... Sol hos mig och det är så skönt så... Kramen ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Gjorde du? Fotade du? Eller begick du en bloggsynd? =)))

      Kramen ♥

      Radera
  7. Tak för att du visade upp supermånen, även om det inte är du som tagit bilden. Jag sov också gott och missade månen precis som maken. Han stannade nämligen uppe till klockan 03:00 och det var ingen måne i sikte. Den hade nog gömt sig bakom molnen...

    Jag har en iPhone så jag kan tyvärr inte hjälpa dig med lösningen av batteriet.

    Ha en toppen vecka du med!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Stackars maken som stannade uppe och blev blåst på månen, snyft.... =)
      Jag har Iphone också och även den drar batteri men inte så som Samsung gör nu....

      Kramen ♥

      Radera
  8. Svar

    1. Ja, när man ser den... =)

      Kramen ♥

      Radera
  9. Kollade måne vid 00 i natt - den var inte röd. men väl en ring i gulrött - sedan sov jag också!
    Jag trodde alla nyare mobiler drog mycket ström - tycker alla laddar alltid - ha ha nu tog jag i - men de gånger jag umgås med några menar jag ju -
    Fortsatt fin måndag!
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. 00 var för tidigt, hade du vakat lite till hade du fått sett på underverken... =)

      Kram på dig ♥

      Radera
  10. Gör en liten paus och skuttar in till dig och ser att du äter batteri ;)
    Jag har ju samma mobil, men den är inte riktigt så hungrig på nätterna. Annars så drar den allt batteri, tycker jag, ungefär som den gamla S3, fast denna laddar upp snabbare.
    KL <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Lite surt, för man kan behöva telefon och blir den helt urladdad så tar det en stund innan den går att använda.... KL ♥

      Radera
  11. Jag sov också förbi månhändelsen.
    Har ju inte Samsung nu, men jag vet att min gamla telefon (Samsung) gjorde likadant efter en uppdatering. Grrr!
    Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vi såg inte månen i Stockholm så det gjorde detsamma....
      Hm, för dessa batterier...
      Det värsta är att inte veta vad det är som drar när den ligger vilande..

      Kram ♥

      Radera
  12. Jag glömde bort... Men tydligen kunde man inte ens se den här i Spanien så det gjorde inget att jag låg och sussade :-)

    Jag har en Samsung S5, och med den är det inga problem. Dessutom är den självladdande, tror jag. För rätt vad det är så ligger den kopplad i laddaren utan att jag har lagt den där... ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Märklig laddare du har, var kan jag köpa en likadan? =)

      Kramen ♥

      Radera
  13. Jag har också S5 och den håller jätte länge!
    Va trist att det är så med 6:an.
    Och jag blev verkligen jätte besviken på alla moln som just i natt skulle lägga sig som ett lock över Stockholm! :(
    Önskar dig en fin kväll! ♡
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vi får njuta av andras månar, hi hi hi...
      Ångrar lite att jag köpte denna för min Iphone 4s som är hur bra som helst, men tyckte att den blivit lite gammal.

      Fin kväll till dig och kram ♥

      Radera
  14. Imorgon bloggar jag om mina månupplevelser. :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Dina månupplevelser? Är det morgon snart? =)))))

      Kramen ♥

      Radera
  15. Jo, jag var ute i natt. :-) Fotograferade först supermånen vid midnatt och sedan vid fyra blodmånen. Kändes idag på jobbet, men det var det värt. ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du fick nog en fin upplevelse och fina bilder.... =)

      Kramen ♥

      Radera
  16. Jodå.....jag vaknade av och till i natt och kollade in månen. Vackert var det.
    Tog ett kort som vart....sisådär....nä...skitdåligt om jag ska vara uppriktig haha.
    Men den får duga .
    Du hittade en vacker målbild på nätet. Mycket mycket snyggare än min månbild.

    Kvällskram från mig❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, du är för härlig! =)))))))))

      Kvällskram ♥

      Radera
  17. Oj, vilken vacker måne! Nej, vi lyckades inte heller se den, fast vi var uppe halva natten!
    Men vad konstigt att din telefon slukar batteri :(
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Uppe halva natten och ingen måne? Ni glömde väl inte kika efter den då? =)))

      Kramen ♥

      Radera
  18. Kyligt inne kyligt ute, nu är hösten här ,-)
    Värre att frysa inomhus tycker jag .
    Jag såg inte blodmånen tyvärr, molnigt, men var uppe och kikade två gånger, ville ju så gärna se den, det dröjer ju ganska länge till nästa gång ,-)
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har täppt till runt hålen vid persiennerna det kom svinkall luft in, rena orkanen var det här inne. brrrr....

      Du får vänta 20 år till nästa gång. =)

      Kram på dig ♥

      Radera
  19. Nej, vi lyckades inte se någon blodmåne i nat tpå jobbet, det var alldeles för molnigt! Bästa månen såg vi på tv4 nyheterna kl 06!
    Jag har en Iphone, den behöver också laddas en hel del!
    Och igår märkte jag också att det börjar bli kallt inomhus!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Den kommer tillbaka om en så där 20 år så då kanske vi har bättre tur med vädret. =)
      Ja, det har blivit kallt inomhus, gick och täppte till där det drar..... Godnattkram ❤

      Radera
  20. Jag har Samsung S2 (?), ibland håller batteriet länge och vissa perioder tömmer den sig på en natt. Antar att det är några uppdateringar som spökar.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så kan det vara..... hm

      Kramen ❤

      Radera

    2. Så kan det vara..... hm

      Kramen ❤

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.