Translate

.

.

söndag 13 september 2015

Så fint gjort ♥♥♥


Stenen står utanför Handelshögskolan på Sveavägen, undrar om den betyder betala med sten? ☺


Dessa två njöt i vattnet...


Här på Sveavägen hade någon gjort ett minneshjärta, vet inte om dockan hör till eller om någon tappat den bara, det kan också vara en spegling av den som ställt ut ljusen och dennes sorg. ♥





Blev så berörd att jag stannade och fotade, någon som saknar den döde väldigt mycket har gått och köpte ljus och kritor och skrivit snyggt med hjärta och allt.


.
.
.

Har gjort alla tre av punkterna från inlägget innan kan du gissa vilken som är kvar?



Kram, K








36 kommentarer:

  1. Söta små fåglar och jättefint hjärta måste jag säga. Mycket fint.

    Ha nu en riktigt fin fortsatt kväll av det son är kvar.
    Kramkram❤

    SvaraRadera
  2. Vilket fint hjärta...

    Fikat återstår så klart ;-)

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nix, dammsugningen avklarat.... =)

      Kram ♥

      Radera
  3. Skulpturen heter "Arch" och är gjord av Claes Hake. Likadana Arches finns även i Göteborg, Malmö och Umeå. Det ska kanske vara skriven i sten;-)

    Hjärtat var verkligen fint, förstår att du stannade till.

    Å om du är som jag är det punkt 2 som återstår att göra typ imorgon;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack BP borde vetat... Claes Hake, Claes Hake, måste lägga på minnet.....
      Tittade inte på baksidan där borde det vara skrivit (i sten) =)

      Punkt 2 avklarade jag först.... =)

      Kramen ♥

      Radera
  4. Underbart hjärta. Väcker tankar och känslor.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Hjärteknipande hjärta ♥ klart du stannade till ♥
    Du har inte dammsugit idag, det är för tungt söndagsarbete.
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Dammsugningen gjorde jag först, klarar inte att ha dammigt......
      När jag såg hjärtat stack det i mitt egna....

      KL ♥

      Radera
  6. En annan sak som jag funderar över. Hur lägger man in i bloggen det där "robotfiltret - Bevisa att du inte är en robot"? Jag skulle vilja ha den på bloggen "Portvaktens dotter". ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag vet inte, har inget robotfilter..... ♥

      Radera
  7. Finaste vackra gripande bilder alla tre....
    Hjärtat visar verkligen saknad !!!
    Det kändes långt in i hjärtat ❤️
    Tror du missade kaffe och våfflor 😘
    Stor kram och värme till dig finaste ❤️❤️❤️ Sanna

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tvärstannade när jag såg hjärtat runt om var det öde bara några få människor och så fåglarna som simmade runt. Det blev så otroligt gripande och nära....

      Nej jag missade inte våfflorna. =)

      Stor kram till dig fina Sanna ♥.♥.♥

      Radera
  8. Tänk så mycket fint som kan ses i närområdet om en ger sig tid att se sig omkring. Hjärtat var en extra påminnelse om livets varande och förgänglighet. Väldigt vackert!
    Kram och natti!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Godmorgon Ditte, ja det var starkt med hjärtat och fåglarna som flöt runt där i vattnet....

      Kram ♥

      Radera
  9. Oj, vilket fint minneshjärta!
    Såklart har du dammsugningen kvar, dammänglarna ligger kvar och väntar på dej!
    Sov så gott!

    SvaraRadera
    Svar


    1. Allt avklarat! Ny dag nya göromål. =)

      Godmorgon kram ♥

      Radera
  10. Jo, men när man skriver hos dig så kommer det fram att man ska bocka i "Bevisa att du inte är någon robot".
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har inte fått sån och vet inte vad det är, men tror Gerd sa att man bara skulle strunta i den och bara publicera sin kommentar som vanligt.

      Kram ♥

      Radera
  11. Men det kanske är när jag skriver i egenskap av "Blåst af Kuling" med min WordPressadress och jag är oinloggad. För nu märkte jag att det INTE dök upp när jag skriver inloggad som "Portis dotter". Hmmmm...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så kan det kanske vara, för jag vet att det skett för andra.....

      Kramen ♥

      Radera
  12. Förr så betalade man ju med såna gigantiska "mynt", snacka om att de hade stora plånböcker då. :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, eller stora fickor. Förresten de hade ju pengarna i en pung ju... =)

      Kramen ♥

      Radera
  13. Vilket fint hjärta! :-)

    Jag tror du har naglarna kvar. För om du hade gjort dom hade det varit svårt att göra dom andra tre utan att sabba resultatet från nagelpunkten :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Allt avklarat och naglarna tog jag sist. =)

      Kram ♥

      Radera
  14. Verkligen ett fint hjärta!
    Hoppas du får en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hoppas du också haft det bra och att markisen sitter där den skall. =)

      Kram ♥

      Radera
  15. Vackert med sten, den skulpturen gillade jag ,-))
    Fin minnesplats
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Stenen gjort av Claes Hake och upplysningen kommer från BP =)

      Kramen ♥

      Radera
  16. En rolig sten-prydnad, speciell, undrar vad den föreställer eller symboliserar. Fina ungfåglar i vattnet. Sorgligt och fint minneshjärta, kanske har någon drunknat där. Regnet hänger i luften här, har fått klippt gräs, skönt att det är gjort för denna gången.
    Kram vännen.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är bara några cm vatten där så drunknat där tror jag inte han gjorde. Men han kan ju mött sin död där på annat sätt.... Någon sörjer....

      Kram på dig ♥

      Radera
  17. Vilket fint hjärta, förstår att du stannade till och fotade. Härliga bilder du bjuder på. Kram på dig.

    SvaraRadera
  18. Du är en person som rör dig fritt mellan sten och hjärta!
    Livs levande i närvaro!
    kram från norr!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi, fritt mellan sten och hjärta? =))))

      Kram mitt i natten ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥