Translate

.

.

fredag 4 september 2015

Räksallad med fetaost






Tack för alla tips för mina räkor igår, 
Jag gjorde sallad med avocado, fetaost , salladslök, ägg, bladspenat, tomater. Rostade bröd och smorde in det med vitlök och flingsalt.

Blandar min olivolja med:
Vitlök
Sambal Oelek
Flingsalt

Ljuvligt gott!


Har bestämt mig för att färgen får stå och jag har hallen vit under tiden, inte så tokigt det heller.
Men jag ändrar mig snabbt och då tänker jag inte utan bara gör.

Allt vi tror vi kan kan, kan vi göra! 

Idag är här molnigt och bara 17 grader.


Ikväll skall jag se:


Kl 20:00 på SVT 2



Glad fredag mina kära bloggisar, om du bara visste hur mycket jag gillar just dig! 


Kram, K


28 kommentarer:

  1. Ja, särskilt mig, hihi... du skrev ju det. Fast det stod ju dig.
    Din sallad såg jättegod och fräsch ut. Undrar vad jag får till middag idag? Spännande.
    Ha det nu gott. KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Såklart! =)) Nu har du säkert fått din middag så nu får du berätta vad det blev. =)

      KL ♥

      Radera
  2. Tusan vad gott. Måste testa.
    kramisen

    SvaraRadera
    Svar

    1. Gottigottgott.... =)

      Kramisen ♥

      Radera
  3. Läcker bild på en troligen lika läcker sallad. Själv tål jag inte räkor, så jag hade nog fått byta ut dom mot kräftor.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Salladen blev väldigt god, mums. =)
      Varför tål du inte räkor när du kan äta kräftor? Blev nyfiken bara... =)

      Kramen ♥

      Radera
  4. Tack för bra tips! Här ska det också göras en liknande sallad. Vacker är den också och dessutom säkert völdigt god.
    Gillar alla ingredienserna...
    Bra att hallen får lite semester. Instämmer helt i " Allt vi tror vi kan, kan vi göra". Oftast är det vi själva som begränsar.
    Spännande tv program. Blir nog till att titta här också.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag äter lika mycket med ögonen så det är viktigt att maten ser aptitlig ut, hi hi hi...
      Fick syn på programmet bara och vet inte mer än vad som står om det men jag misstänker att det är bra. =)

      Fredagskram ♥

      Radera
  5. Det har varit oerhört fint väder idag hos mig med. Jag njuter och har njutit =)) Räksallad är gott det också " ler" Jag ser gärna dokumentärer om jag kommer ihåg att se dem vill säga. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Titta in här klockan 20:00 så blir du påmind om programmet, hi hi hi....


      Kramen ♥

      Radera
  6. Det har varit oerhört fint väder idag hos mig med. Jag njuter och har njutit =)) Räksallad är gott det också " ler" Jag ser gärna dokumentärer om jag kommer ihåg att se dem vill säga. Kram ♥

    SvaraRadera
  7. Vilken god sallad, måste göra denna, kan leva bara på sallad, så gott !
    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar

    1. Den var väldigt god.... =)

      Fredagskramis ♥

      Radera
  8. Såg himla läcker ut den där salladen :-)

    sv: Tyvärr... Anders hittade nya shorts idag, så det blir inget inlägg där shortsen ramlar av. Men jag kan bjussa på ett gammalt inlägg med den nakne kocken:
    https://amacasa.wordpress.com/2010/07/02/fredagsmys-pa-campingen/
    :-D

    SvaraRadera
    Svar

    1. Yes, den var så goood. =)

      Skall kolla på inlägget, hoppas det är oskyldigt för jag rodnar så lätt, he he he... =)))

      Kramen ♥

      Radera
  9. Låter gott att blanda olivoljan som du skriver! Måste testas! Ha en fin helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag hade även i lite ingefära och och russin i oljan men det glömde jag såklart skriva.... =)

      Fredagskramen ♥

      Radera
  10. Mums, den där salladen såg smarrig ut!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det skall vara gott att äta, annars kan det kvitta.... =)))

      Kramen ♥

      Radera
  11. Härlig sallad !! Det lät gott :)
    Hoppas du har en mysig fredagkväll 💗 själv har jag nu krupit ner i sängen efter dusch .. Somnade i soffan inget roligt sällskap jag inte ...
    Kram från febrig Sanna

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ny dag, krya på dig finaste du. Kramar ♥

      Radera
  12. Salladen ser vansinnigt god ut!
    Svar: Vet faktiskt inte hur länge vi var ute och flög "parasailing", men så länge var det inte, kanske c:a 15 minuter?! Å inte var det gratis..hehe...

    SvaraRadera
    Svar

    1. 15 minuter där uppe i luften var kanske lagom, speciellt om man kände att man var tvungen att hålla i sig för att inte ramla ner i vattnet. =) Vet att det kostar rejält att utsätta sig, ha ha ha....

      Kram på dig ♥

      Radera
  13. Det där såg riktigt gott ut! :)
    Jag kämpade mig upp idag och är på väg till jobbet!
    Tur det finns Alvedon och ipren att ta till när man måste....!
    Ha en jätte fin lördag! ♡
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hoppas dom är snälla mot dig på jobbet så det inte blir för tungt för dig. Fortsätt krya på dig, kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥