Translate

.

.

onsdag 9 september 2015

Nyheter och våfflor





I morse ville jag inte gå upp så jag satte på nyheterna och låg kvar en stund, sen slog kaffenerven till och jag förflyttade mig till  mitt kök, i kylen fanns fanns det ett par våfflor och en brunost vara bara att slänga fram så nu sitter jag är och äter...






Men i ärlighetens namn så har jag under några månader gått upp snart 5 kilon. Är det mina våfflor som gjort detta eller är det bara att allt vatten har som jag druckit under sommaren som lagrat sig och vägrat komma ut? ☺☺?
Det som förvånar mig är att kläderna passar trots nästan fem kilo upp, hm....
Men i gengäld så har min huden på armarna blivit stramare och det är ett stort plus. ☺
Nej jag skall inte bli en viktgalning men jag vill verkligen inte gå upp mer så nu får ni inte se några flera våfflor hos mig och osten är snart slut!

Idag är det onsdag, önskar dig det bästa av allt.


Kram, K









24 kommentarer:

  1. Är du säker på att vågen inte visar fel ;-) Jag tycker du verkar äta väldigt sunt men kanske är våfflorna inte det nyttigaste man man äta, Men samtidigt måste det vara gott och fast hud är väl trevligt!

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag köpte ny våg började kilona öka, hi hi.. Skall nog plocka fram den gamla vågen. =)

      Kram ❤

      Radera
  2. Våfflor är så gott! Jag säger som Znogge: Spelar vågen dig ett spratt? Brunost, är det detsamma som mesost???
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är mesost.
      Vågen kör sitt eget race och jag kör mitt. =)

      Kram ❤

      Radera
  3. Allt gott är förbjudet... Morr.
    Brunost lät spännande, det har jag aldrig testat.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Morr..... =)
      Brunost är vanligt i Norge, lite mindre vanligt i Sverige.

      Kram ❤

      Radera
  4. Jag har alltid brunost hemma, men DEN är fylld av kalorier! Likaså vanlig ost. Men brunosten är ju så GOD, mums!
    Jag tror du tränat mycket så att du fått muskler, de väger.
    Ha det mysigt. KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Har faktiskt fått lite muskler på armarna men onsdag de väger 5 kg det är tveksamt. =)))

      KL ❤

      Radera
  5. Hmm.... beror väl på om du äter våfflor utöver ditt energibehov. Annars tror jag ju inte att våfflor i sig har en extra benägenhet att ge extrakilon. Om du skulle ha 5 kilo vatten i kroppen som vägrar "komma ut" tycker jag nog det är dags för ett läkarbesök. Då har du sviktande organfunktioner. Men det är lätt att äta mer än man tror och lägga på sig, speciellt på sommaren när man gärna sitter ute med ett glas vin och något gott tilltugg.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag äter ingenting utöver mitt energibehov. Ler, för nu glömmer jag alla nötter som slinker ner. =)

      Vidhåller att kilona består av vatten och får jag ett stick i skinnet så forsar det ut. =) skoojjjar.

      Kramen ❤

      Radera
  6. Det viktigaste är att du trivs med din kropp oavsett hur mycket eller hur lite du väger. Gillar inte denna kroppsfixering som råder speciellt bland yngre människor.
    Har aldrig ätit brunost.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag trivs med vikten trots att vågen visar + 5kg men jag får se upp så det inte bara vandrar iväg för det är lätt hänt.

      Kramen ❤

      Radera
  7. Den där vikten pendlar alltid upp och ner....Men trivs man bara själv så har det ingen betydelse!
    Och våfflor är gott.....Dock är jag inte så förtjust i brunosten :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tyckte 5 kg var för mycket, 2-3 kg är hanterbart men fem då får iallafall jag se upp. Brunost måste man kanske vara uppväxt med för den är lite annorlunda.

      Kram ❤

      Radera
  8. Äh......fem kilo hit eller dit vad gör det. Njut av livet du.
    Kramelikram❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Snällt sagt, men 5 kg är varningstriangel för mig. Ingen fara än men gör jag inget nu så blir det jobbigare sen.

      Kramelikram ❤

      Radera
  9. Efter den här tråkiga och regniga sommaren är vi nog fler som lagt på oss några kg för mycket.
    Istället för att komma ut på härliga promenader så sitter man inne och tröstäter och dricker vin! ;)
    Men så länge kläderna passar och du fått snygga armar så är det väl bra! :)
    Fortsatt fin dag till dig! ♡
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Snygga armar? Lite tätare skinn bara, men de snygga armarnas tid är förbi.... =)

      Kram på dig lottapotta ♥

      Radera
  10. Trivs du med din vikt? Ja, men då är det OK, bara att hålla koll och bevaka så det inte "ramlar" iväg mer än vad du vill.
    Brunost? Är det mesost? Det är ju så otroligt gott, nästan som messmör vilket jag älskar och äter rätt mycket av, men mesost är däremot många år sedan jag åt.
    Våfflor är gott i magen.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Messmör gillar jag inte och mesost tycker jag smakar helt annorlunda än messmör.

      Varm kram på dig ♥

      Radera
  11. Aha, du har skaffat vattenreserver i kroppen? ;)

    Det är nog inte så svårt att gå upp 5 kilo över sommaren, lite för mycket mys…
    Bra att du reagerar, tycker jag. Kanske nästan är lättare när det blir en stor uppgång under kortare tid än när hektona smyger sig på, vecka för vecka.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tror hektona har smugit sig på för jag har inte brytt mig tidigare om några gram hit eller dit, men fem kilo är en varningssignal och jag får vackert ta tag i detta omgående. Så länge man kommer i kläderna så reagerar man kanske inte så mycket, men idag fick jag en chock... Kramen ♥

      Radera
  12. Våffel- och brunost ångest uppstod nu ....fast det är sällsynt här .. brunosten har viss smälleffekt så jag är sparsam på den .... och vikten i övrigt ja - min storhetstid ser ut att trivas förträffligt ...
    Storväxt kram denna dag!

    SvaraRadera
    Svar


    1. Hi hi hi, din storhetstid =)))

      Storväxt kram på dig ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.