Translate

.

.

lördag 26 september 2015

KLäder





Igår var det en solig sensommardag, folk satt ute och njöt. 



Hos ögonläkaren gick det bra, såg inte alla blinkningarna så jag skall tillbaka
 om tre månader, men jag tror själv det blir okej.
Tårna fick flytta in i ett rymliga skor så det gick hur bra som helst, kände inte ens
 av dom när jag gick både in och hem från stan.

Med posten kom kallelsen till ortopeden den 15/10  skall
ta en röntgen någon dag innan.

I brevlådan låg även en kallelse för mammografi veckan innan.

Snart handlar hela mitt liv om vård o omsorg. =(


--------------------------------------------------








Tycker det är fint när fastigheterna pyntas med blommor.



Sen en annan sak, kläder jag köper känns som jag haft tidigare, kan det bero på modet? ☺
Har jag verkligen samma klädsmak som för 30 år sedan? Helskumt och varningsljusen
 blinkar......



Önskar dig den bästa lördagen med allt det bästa.


Kram, K






34 kommentarer:

  1. Jag skrev om kläder idag också, höstmodet, och jag hittar mycket som kommer igen, sånt jag redan har, så så är det!
    Lycka till med allt!
    Solskens KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tycker det känns som jag köper exakt likadana kläder, gick in och tittade på gamla foton och visst är dom likadana, ha ha....

      KL ♥

      Radera
  2. Det ser så mysigt ut hos dig i Stockholm. Där skullejag vilja flanera en lördag. Kolla kläder. Fika, äta ja oj så mycket det finns att göra.
    Haha....samma smak som för 30 år sedan hihi. Själv har jag nog lite samma smak åxo. Bytt ut allt beige som jag körde ett bra tag till lite färg. Gillar färg.
    Ha en underbar solig lördag fina du.

    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vi har haft ett par jättefina dagar du viket kom helt överraskande....
      Det beige hade jag med..... ☺

      Kvällskram ♥

      Radera
  3. Så skönt att sitta ute och fika!
    Och visst är det så att klädmodet kommer tillbaks igen :)
    Ha en fin lördag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Då är det inte konstigt att jag inte har lust på ny kläder då de påminner om de jag redan haft... =))

      Kvällskram ♥

      Radera
  4. När jag ser bilder av mig i dåtid och på de kläder och frisyrer jag hade tänker jag på hur sjutton kunde jag ha dessa kläder på mig - jag såg ju inte riktigt klok ut, ha ha ha....
    Det var ett tag som jag bara fick kallelser efter kallelser... Mycket spring hos sjukvården blev det, men till ingen nytta i slutändan för mig.... Javisst blir det trevligare när fastighetsbolagen kan dekorera sina fastigheter om än så lite .... För lite kan faktiskt göra skillnad på trivseln =) Kramen ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har aldrig varit slav under modet, utan plockat ut efter eget tycke så jag kan titta tillbaka på kläderna utan att rodna så väldigt mycket. =)
      Kvällskram ♥

      Radera
  5. Fastnade i den fina dörren :) är det lavendel i krukorna tro
    Kanske skulle ha sparat kläder från förr, utan permanentat hår då :/ Känner igen mycket som var modernt när man var ung.
    Solig kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Lavendel var det vad annars? hi hi.....
      Är vi inte unga fortfarande? Vad har jag missat? =))))))))))))

      Kvällskram ♥

      Radera
  6. Ja, det är 70-tals mode som gäller nu... bra att man blir omhändertagen inom vården. Kram på en höstlördag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag gillar inte 70-tals modet, det passar mig inte som på 70-talet och jag fattar inte varför, ha ha ha...

      Kramen ♥

      Radera
  7. Ditt schema är verkligen fullbokat! Synd bara att det inte är med lite roligare saker...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu skriver jag bara de tråkiga sakerna i min blogg, hi hi hi.... =))))

      Kramen ♥

      Radera
  8. Tänk attt det mesta kommer igen. Men jag bryr mig inte så mycket. Skulle inte nu köpa ett par v-jeans som var så moderna på 70 talet. Däremot har jag sparat några polotröjor, men jag tycker lätt dte blir för varmt. Mne till skidåkning går det ju bra...
    Även möbler har hamnat p 50-60-70 talet. Färgerna också; orange, grönt, brunt...Nej, jag vill inte. Verkar som om idéerna tagit slut.
    Skönt att inte behöva bry sig. Jag köper det jag gillar och en del håller alltid.
    Skönt att du fått tid hos ortopeden så fort och hoppas att du får veta vad som orsakar din smärta.
    För egen del är jag i rincip genomgången och fri att lämna landet...För ett tag. Skönt! Men just nu är det fina dagar här och de vill jag inte missa.
    Önskar dig en fortsatt fin lördag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Polotröjor är jag inte bekväm med, vet inte varför.....
      Allt går igen i livet så även modet. =)
      Så skönt att vara genomgången och frisläppt, men njut nu för vi har tydligen några fina dagar framför oss....

      Kvällskram ♥

      Radera
  9. Det är så härligt med dessa sensommar dagar! Det gäller att passa på! Vi ska tydligen ha strålande sol hela helgen och det har verkligen börjat bra! Det är konstigt att man ska göra hela vårdsvängen nästan samtidigt. Jag var på "klämparty" i veckan som gick.
    Inget är nytt under solen så visst köper vi liknande det som var gångbart för 30 år sedan. En sak tvärvägrar jag! Det kommer inga medajongtapeter in i mitt hus! ;) Kramar

    SvaraRadera
    Svar

    1. Medaljongerna avstår jag med, ha ha ha... Så hemskt!

      Kramen ♥

      Radera
  10. Känner igen det där med att det har blivit mycket vård och omsorg på sistone. Jobbigt, men himla bra att den finns och att man har tillgång till den.

    Vilka konstiga blommor det var vid det där huset? Aldrig sett såna, tror jag... ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har ingen ANING om vad det kan vara för blommor, de kommer nog från en annan planet. =)
      Jag fattar inte detta med alla undersökningar var inte beredd alls....

      Kramen ♥

      Radera
  11. Det har varit fint nu ett par dagar, men någon direkt värme är det inte, skönt bara det inte regnar.
    Det kan gå i ett när det gäller vårdsvängen, men så bra att man får kolla upp både det ena och det andra, hoppas att allt går bra. Mycket av kläderna som var förr, kommer sakta tillbaks i dag som till exempel vidare byxor och jeans som är utsvängda längst ner med mera.
    Önskar dig en fin helg vännen.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kavajerna är tillbaks och det tackar jag för. =)
      Svarta lite stiligare byxor också. =)

      Kram på dig fina du ♥

      Radera
  12. Tyvärr blir det lätt så att man hamnar i vårdsvängen och även jag är där just nu. Men man får hoppas på ett gott slutresultat.

    Kram och riktigt god lördagskväll <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vi håller tummarna för slutresultatet. ♥

      Kvällskram ♥

      Radera
  13. Hahaha! Så du har också fastnat i "modeträsket". Mode går ju i cyklar som är mellan 20-40 år långa. Å nej, jag har inte samma smak - inte samma kropp heller för den delen - idag som jag hade då. Å det mesta som bjuds den här hösten är djupt deprimerande som jag skrev igår.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Neeeeeej, jag vägrar fastna i modet, har alltid plockat ut lite som jag gillat och satt ihop saker efter eget tycke och humör. =))

      Kramen ♥

      Radera
  14. Jag surnade till när bästa vännerna inte såg att jag hade köpt nya kläder. De upplyste mig då om att jag köper kläder som ser ut som de jag redan har, därför märks det inte när jag köpe något nytt! Hm...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Antingen får du byta ut vännerna eller så kläderna, ha ha ha... Skojjjar....

      Kvällskram ♥

      Radera
  15. Javisst går modet runt - intet är nytt under kjolen - tiden bara går! Hoppar nog över modet för det mesta - eller köper och har det liggande för att långt efter ta fram det.
    Tack, lördagen blev i solens sken jag gick och gick ....
    Gåendekramen hej å hå så det kan gå!

    SvaraRadera
  16. kommentar till del 1 av ditt inlägg - som surrhuvet mitt lyckades få till att var ett eget inlägg - träffsäkert det där med vår och omsorg nu för tiden.
    Gott att det är på G så du får svar och naturligvist önskar jag de bästa svaren!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  17. ..vård ska det vara såklart ... :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tove x 3 =)

      Gott att vara på G men jag ifrågasätter mig själv om jag verkligen har så ont att jag behöver ta upp plats, allt gör ont som jag gör så visst är det rätt att söka, men tänker: Tänk om de tycker jag piper i onödan? Blir så trött på mig själv....

      Kram på dig ♥

      Radera
  18. God morgon ,,,,ja ibland blir det så, och vad gäller kläder så tycker jag att jag ändrar tycke från år till år hi hi fin port o visst gör blommor en stor del :) ha en fin söndag kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi, så ändrar ju jag också. Men nu när det typ är 70-tals mode så väljer jag likadana som då, för det är ju olika inom 70-tal också. =)

      Kramen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥