Translate

.

.

onsdag 23 september 2015

Ingen mer träning på ett tag....




Sjukgymnasten ville känna och klämma på armen igår, aj, aj aj svarade jag när hon kom åt mina ömma punkter, hon sa direkt att ingen mer träning utan nu får du kontakta ortopeden för detta
stämmer inte. När jag kom hem började jag ringa, till slut lyckades jag få lämna mitt telefonnummer så dom kunde ringa upp. En sköterska ringde och jag förklarade att allt gått bra enda tills för två veckor sedan och armen börjat värka vid mista rörelse och även värker om nätterna så jag vaknar till. Hon sa då att hon skulle prata med ortopeden som opererade mig och sedan kalla in mig för röntgen och boka in en tid, så nu väntar jag och ser vad som händer.

Annars är det full rulle vet faktiskt inte vart dagarna tar vägen och det stressar mig lite. Hinner helt enkelt inte med, kanske blir det lugnare när vi återgår till vintertid och får en extratimme.
Visst får vi mera tid då? ☺

Den bästa av onsdagen till dig härliga människa/varelse. ☺


Kram, K ♥


36 kommentarer:

  1. Sommaren gick långsamt. Nu när hösten gör sitt intåg, då har jag massor att göra och t.o.m. dubbelbokningar, är inte detta på tok? Önskar jämnare fördelning av håvorna.
    Synd om dig och axeln, måtte du få rätsida på detta onda!
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det som händer med min arm är nog inte så ovanligt, men får jag bara en röntgen så kommer det nog lösa sig för då är det svart på vitt vad som blivit galet med armen.
      Dubbelbokning, hi hi, ja, det låter lite på tok..... =)

      KL ♥

      Radera
  2. Trist med armen, hoppas att du får röntga den snarast. Jag ser också fram emot den där extratimmen!☺ varje dag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Den där extra timmen ser jag med framemot... (varje dag såklart) =)

      Kramen ♥

      Radera
  3. Hoppas det löser sig snabbt med armen!
    Så tråkigt att det ska börja krångla nu.
    JA en extratimme behövs ,-)))))))
    Tiden går för fort!
    Ha det så fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu har jag satt det i rullning så nu är det bara följa med i det som sker....

      Kramen ♥

      Radera
  4. Vilken klok sjukgymnast du har som insåg att läkare måste titta på armen. Hoppas att det är något tillfälligt som orsakar värken.

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, eller hur? Hon sa direkt att detta skall du inte gå med, för jag ifrågasätter hela tiden mig själv om jag verkligen har tillräckligt ont, vill inte ta plats o.s.v......

      Kram ♥

      Radera
  5. Förstår du har ont i din arm...Men så bra att sjukgymnasten rådde dig att kontakta läkaren!
    Hoppas nu allt går bra
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag förstod ju själv men jag behövde höra sjukgymnasten säga det.....

      Kram ♥

      Radera
  6. Så trist att armen skall göra så ont! Men en ljusning att du kom fram tll ortopeden och kanske kan du snart få en tid. Håller tummarna, för ont ska du inte behöva ha.
    Tiden går fort, men jag tror inte den därextratimmen hjälper. Kanske ska vi sluta titta på klockan...
    kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. En stor ljusning att jag satt problemet i rullning.....

      Kram ♥

      Radera
  7. Va glad jag blir av att höra att du äntligen får en ny ordentlig undersökning!
    Dom kommer säkert rätta till det som blivit tokigt i armen!
    Hoppas det går fort så du slipper gå och ha ont så länge! ♡
    All styrka och kärlek till dig!
    Kram! ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har inte fått undersökningen än men jag hoppas det skall bli så....

      Kram, kram kram ♥

      Radera
  8. Hoppas att den läkare på ortopeden som du hade tidigare kan hjälpa din arm att sluta värka.... Nåt är ju galet fel när du fortfarande har ont...
    Jag tycker dagarna går i en rasande fart. Hua! Regniga kramar ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är klart han kan, förmodligen genom ingrepp.... :/

      Regniga kramar härifrån också ♥

      Radera
  9. Hoppas att ortopeden hittar felet, för att ha konstant ont är inget man vill ha.

    Å visst får du en ynklig extratimme sista söndagen i oktober, men jag undrar hur långt den räcker under hela vintern;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu har det bara varit ont i ett par veckor, men att känna smärta av att bara skjuta in en låda eller ta fram ett glas är inget kul, inte heller att vaka på nätterna med att armen bråkar med mig. Smärtan i början vid armfrakturen var svår men annorlunda på något vis och jag visste att det bara var för en period.

      Vi får 2,5 minuter mer i timmen, hi hi, bra va? =)))))))

      Kramen ♥

      Radera
  10. Skönt att de lyssnade på dig och att de kollar upp det hela.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, lyssna måste dom ju göra, nu får vi se om jag får en kallelse bara... =)

      Kramen ♥

      Radera
  11. Ja, jäklar det hade jag glömt bort...den där extra timmen. Nu kommer jag nog att hinna med allt jag tänkt. Tack för det. Hoppas att det inte är nåt allvarligt med din arm.
    Kramen på dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Man får inte glömma bort extra timmen, viktiga timmen... =)

      Kramen ♥

      Radera
  12. Hoppas du får hjälp nu, så det blir ordning på armen nån gång!

    Men alltså... Den där timmen som dom knyckte i våras, den får vi väl inte tillbaks förrän om drygt en månad? Hur som helst så ser jag fram emot den sovmorgonen :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej Ama, inte sova bort timmen, dela upp den på dygnet det blir 2,5 extra minuter... =))))

      Kramen ♥

      Radera
  13. Ajajaj..........det lät inte bra med armen.
    Men nåt som lät bra var dendär extratimmen för oj som jag gillar mer tid. Det "hissar " vi.
    Men ajandet " dissar" vi

    Kramar till dig härliga bloggvän❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ser fram emot extra timmen, skall förvalta den väl, hi hi hi...

      Kram på dig kära du ♥

      Radera
  14. Vilken klok sjukgymnast! Det är väl det som är bra mitt i eländet med armen. Hoppas du får röntgen snart och får rätsida på armen! För så där ska det verkligen inte vara. Stor kram! <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vi får se om det kommer någon kallelse denna vecka, hoppas bara dom inte glömmer bort mig..... Hon sa inte hur de skulle kontakta mig, trodde först de skulle ringa men när jag tänker efter så tror jag mer på att de bara skickar en kallelse.... Stor kram ♥

      Radera
  15. Mindre trevligt med armen, men tur det är uppföljning på gång såpass!
    och visst får vi mer tid ... det har jag upplevd i många år :-)
    Då kommer en ikpp!
    kram o natti!

    SvaraRadera
    Svar

    1. 2,5 minut Tova, den tiden kan man hinna massor på om man är snabb, he he...

      Kram och natti natti ♥

      Radera
  16. Vi får tillbaka en timme...
    Lycka till med armen - hoppas du får en röntgentid snart!
    kramar

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, hoppas också det. =)

      Godnattkram ❤

      Radera
  17. Håller tummarna för en snabb röntgen tid. Och jodå, en timme extra får man jobba om man jobbar den natten som vintertiden börjar, inte kul alls! När klockan är tre på natten blir hon helt plötsligt bara två igen- värsta natten att jobba på hela året! ( men sen är det ju skönt att få tillbaka den timmen för oss alla egentligen)

    SvaraRadera

  18. Nej men så kan det ju inte få vara för er som jobbar natt, ni skall ju inte jobba en extra timme, absolut inte......

    Kramen ♥

    SvaraRadera
  19. Vad tråkigt att armen börjat strula!
    Hoppas du får en röntgentid snart.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, vi får se om det kommer någon kallelse snart....

      Kramen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥